Advies gevraagd

sven1506

Die hard MF'er
15 aug 2019
431
329
Puttershoek
Beste mederijders,

Ik heb in november mijn A rijbewijs (code 80) gehaald. Nu wilde ik wachten met het aanschaffen van een motor omdat code 80 vervalt in juni. Echter zie ik wel dat de prijzen voor een motor nu wel wat gunstiger zijn door de winter. Nu zag ik een mooie cb600f hornet te koop staan voor een goede prijs maar vind ik het ook zonde als deze nog 5 maanden stil moet staan. Wat raden jullie aan? Zijn de prijzen echt zoveel lager in de winter? Of valt dit allemaal wel mee?
 
Dit is de basis van veel verkooppraatjes: je moet nu beslissen, anders is het te laat.

Echt, over een paar maanden is er weer een prachtige aanbieding.

Ik zou rustig wachten tot het bijna Juni is. Of nu een lichtere motor kopen en veel plezier maken. In Juni verkopen en een andere halen. Wat voor lol heb je van een motor die maanden in je schuurtje staat en waar je niks mee kan?
 
verschil valt mee want volgende zomer is de zelfde motor ouder. en je kan altijd kijken wat er aanstaande zomer gebeurd met de prijzen en als de prijzen je niet aanstaan wachten tot het seizoen weer voorbij is en dan wat kopen. het bezitten van een motor is geen eerste levensbehoefte je gaat heus niet dood van een paar maanden langer wachten.
of je koopt nu iets dat op 35KW staat en laat van de zomer de begrenzer er af halen.
 
Particulier kunnen de prijzen best een stuk lager zijn en/of is er vak meer te bemiddelen ( ivm geen stalling/ andere plannen/ winter / noem het maar op) voor de gemiddelde motor bij een motorzaak zal het niet meer zijn als €100,- als je geluk hebt en dit had je er in de zomer ook vast af gekregen ( de aanbieding met dikke neon sticker 20% er af op een gemiddeld artikel is ook zo’n mooi voorbeeld, ik heb het werkelijk gezien dat de prijs hetzelfde was als ergens anders maar omdat er een actie sticker op zat verkocht het ineens wel, die 20% er af was niet gelogen btw, het artikel was idd zo veel goedkoper...op de nieuwprijs van 2 jaar geleden, just saying...deze tijd zal de gemiddelde motor juist wat duurder zijn als voorheen omdat de markt is veranderd, door toedoen van het welbekende virus meer motorrijders ( nieuw of heropstapper), er is een shift in vraag en aanbod)

tldr: als je de motor ziet welke je echt wil zal de winterperiode veelal weinig verschil maken in de daadwerkelijke aanschafprijs tenzij je “geluk” hebt en particulier een goede slag kan slaan.

volledig mijn eigen mening btw.
 
Bedankt voor de input! ik heb besloten nog een paar maandjes te wachten en hopelijk staat er rond juni wat leuks te koop! De reden dat ik nu geen 35kw koop is dat de motoren die je later kan ontgrenzen vaak weer net boven budget zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan