Advies gevraagd....

Panzer

MF'er
26 apr 2004
41
0
Leiden
Ik ben net begonnen met motorrijlessen, en ben een aan het rondkijken naar een leuke motor, dat het is kawa word staat wwel vast, ik twijfel alleen nog tussen een ZZR600 en een ZZR1100, is het een groot probleem om meteen met een 1100 te beginnen?
Zijn er op het forum mensen die dit gedaan hebben???

Oh, ja nog ff een vraagje als je ouder dan 21 bent en je haalt je motorrijbewijs mag je dan meteen op een >25 Kw motor rijden???

Mvg Panzer
 
UTFS...zoeken en gij zult vinden.....

Ja als je ouder dan of 21 bent mag je meteen zwaar MITS je ook zwaar lest...
Maar dat zou je moeten weten gezien het feit dat je al aan het lessen bent!
Dat zal ook geen 25 Kwatt zijn denk ik zo....anders zou ik dus nog ff van rijschool of motor wisselen!!!!!!

En NEE het is niet verstandig om meteen op een 1100cc te stappen...niet dat ik me nou zo druk maak dat je je de tering in rijd maar je haalt de voledige cappaciteit toch niet uit een 1100cc....begin maar lekker op een 600cc daar heb je in het begin gewoon veel meer motorplezier van!!!

Je komt echt geen vermogen tekort op een 600 SS!!!

Verder veel succes met lessen
 
Ik ben net begonnen met motorrijlessen, en ben een aan het rondkijken naar een leuke motor, dat het is kawa word staat wwel vast, ik twijfel alleen nog tussen een ZZR600 en een ZZR1100, is het een groot probleem om meteen met een 1100 te beginnen?
Zijn er op het forum mensen die dit gedaan hebben???

Oh, ja nog ff een vraagje als je ouder dan 21 bent en je haalt je motorrijbewijs mag je dan meteen op een >25 Kw motor rijden???

Mvg Panzer

Over het vermogen waarmee te beginnen is al zo vaak gesproken daar ga ik niet op in.

Maar als je ouder dan 21 als je je rbw haalt en dat op een zware motor doet dan mag je ook gelijk zwaar rijden.
 
Tsja ik zou zeggen begin op die zzr600, want zoals al gezegd wordt die 1100 is eigenlijk een beetje teveel van het goede.
Ook is de 1100 een stuk zwaarder.
Ik neem aan dat je van een gs500 of ER-5 afkomt?
ALs je dan op die 600 stapt schrik je al kapot hoeveel vermogen verschil erin zit...kun je voorstellen met die 1100.

Tuurlijk kun je wel op 1100 gaan rijden, maar dan moet je echt oppassen met je rechterhandje, nog meer als op de 600.

Maar het merk is zeker goed!!! ;)
 
Hey gasten bedankt voor de snelle reacties en ik les idd op een GS500, ik ga er toch nog maar eens goed over nadenken, een 1100 lijkt me namelijk zo bruut, maar misschien toch een beetje te bruut :9~ , nog meer mensen met een mening hierover???
 
Ja, ik heb er wel een mening over.

Ik ga overmorgen mijn ZZR600 inleveren. Volgens mij heb je als je van sportief rijden houdt meer aan de 600. Stuurt beter en haalt ook heel hoge snelheden.

De 1100 is naar mijn mening een fiets voor lange afstanden, maar dit is met de 600 ook goed te doen. De 1100 is gewoon te zwaar voor sportief sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan