Advies gevraagd

Nick Name

MF veteraan
12 apr 2002
18.708
801
Ik kan deze motor (Suzuki Intruder VS750GL) overnemen van een bekende voor 3500 EURO

http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=3237

Hij is ook de eerste eigenaar en is er altijd erg zuinig mee geweest.
Heeft 30.000KM op de teller
Heeft een cardan aandrijving, ik heb wel eens gehoord dat als je problemen
hebt met je cardan dat de kosten dan al vrij snel, vrij hoog worden.
Hieft hier iemand ervaring met cardan's?

Wat vinden jullie hiervan?
 
Ben geen sjopper coureur, maar ik vind hem wel mooi!

Cardan zou ik me niet te snel druk om maken, als de fiets goed is onderhouden, is ook regelmatig de cardan olie vervangen, daan gaan die dingen zeker 50-60 tkm mee...
 
Ben geen sjopper coureur, maar ik vind hem wel mooi!

Cardan zou ik me niet te snel druk om maken, als de fiets goed is onderhouden, is ook regelmatig de cardan olie vervangen, daan gaan die dingen zeker 50-60 tkm mee...

:^ Leuke motor! In deze staat van onderhoud is ie het geld ook wel waar volgens mij. Doen dus!! :)

Piccie erbij:

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijke mening en niet aangaande staat fiets.

Ik ben erg huiverig met het (over)kopen van dit soort dingen van een bekende in welke relatie dan ook. Of het moet wel een hele hele vage kennis zijn.

Heb je is wat met dat voertuig dan kan er toch wrijving ontstaan. Zonde van de vriendschap oid.
Ik hoor het regelmatig in me omgeving en dat is de reden dat ik het niet zou doen.

Niet zeggen dat gebeurt mij/ons niet, want dat weet je dus niet van te voren!!!
 
: SUZUKI
Type: VS 750 INTRUDER licht verbouwd, heel mooi !!!
Bouwjaar: 1993
Teller: 20400 KM
Kleur: ZWART
Prijs: € 4.995,00

NIET DUUR DUS!!

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Heeft een cardan aandrijving, ik heb wel eens gehoord dat als je problemen
hebt met je cardan dat de kosten dan al vrij snel, vrij hoog worden.
Da's een vrij klein risico en dat staat tegenover de zekerheid dat ketting&tandwielen zeer regelmatig onderhoud vergen. En nieuw setje ketting/tandwielen is vinnik ook best prijzig.


Ik zou zelf best cardan willen, juist vanwege 't onderhoud. Er hoeft namelijk enkel elke tig-duizend km nieuwe olie in & verder nix.
 
Persoonlijke mening en niet aangaande staat fiets.

Ik ben erg huiverig met het (over)kopen van dit soort dingen van een bekende in welke relatie dan ook. Of het moet wel een hele hele vage kennis zijn.

Heb je is wat met dat voertuig dan kan er toch wrijving ontstaan. Zonde van de vriendschap oid.
Ik hoor het regelmatig in me omgeving en dat is de reden dat ik het niet zou doen.

Niet zeggen dat gebeurt mij/ons niet, want dat weet je dus niet van te voren!!!

Ik heb mijn crossmotor aan m'n overbuurjongen verkocht (tevens M-F'er) en hij is me nog steeds niet komen opzoeken ;) Hij heeft er erg veel plezier van en zo hoort het.
 
Heb je is wat met dat voertuig dan kan er toch wrijving ontstaan.
Hoogsten wanneer de verkoper een verborgen gebrek, willens en wetens heeft verzwegen, denk ik. Je gaat iemand toch niet verwijten als er een mankement optreed, wat niemand had kunnen voorzien. :?

Ik zou 't iig best aandurven. :)
 
Op vrijdag 07 juni 2002 12:04 schreef roestendoenze het volgende:Ik zou zelf best cardan willen, juist vanwege 't onderhoud. Er hoeft namelijk enkel elke tig-duizend km nieuwe olie in & verder nix.

Af en toe de overbrenging in het achterwiel smeren moet ook, is ook weer 10 min. extra werk... :)
 
Voor mijn Deauville is maar één keer in de 12.500K onderhoud nodig (geloof ik) en van problemen over de cardan heb ik van andere clubleden nog nooit gehoord, dus maak je daar maar niet druk om.

Die Intruder ziet er verder goed uit en die prijs is ook niet verkeerd.
 
Tzal wel een suffe vraag wezen, maar wtf is Forward Control :?

Dan zijn je bedieningspedalen (rem en versnelling) vooruit gezet, zodat je met je lange beentjes in de ontspannen houding kunt blijven liggen om te schakelen. Uitkomst voor lange mensen op choppers. Kijk maar goed naar die blauwe, dan kun je het wel zien, rempedaal zit ver naar voren.
Ziet er wel 8-) uit.
 
Kan er niks aan doen, maar vindt de intruder 750 een beetje op een brommer lijken, met zijn smalle bouw en zijn dunne wieltje...

Is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou voor een honda magna of een kawasaki xl gaan,...

Maar smaken verschillen en jij moet er natuurlijk op rijden...
 
cardan as zou ik me niet druk om maken, nog nooit gehoord dat iemand er problemen mee heeft, en zoals al eerder vermeld,.. lekker onderhouds vrij....
 
DOEN!!!!! Is het chroom van goeie kwaliteit? Da's voor zover ik weet het enige zwakke punt van een Trude en prijzig om opnieuw te laten doen (ik moet het nog doen).

Cardan is probleemloos. Volgens het boekje na 1000 km de olie vervangen (dus al gedaan) en verder iedere 12.000 km inspecteren. Bij twijfel gewoon olie vervangen, zal je de kop niet kosten.

Remmen zijn inderdaad niet het sterkste punt van een Intruder, maar je rijdt hem niet als een sportmotor. Ik ga de remleiding komende winter vervangen door RVS, dat schijnt het remgedrag een stuk beter te maken.

Het uiterlijk? Voor mij hoort de Trude bij de mooiste motoren, maar smaken verschillen. In ieder geval rijdt het heerlijk, zeker met forwardcontrol en dragbar-stuur. Ik zou niet anders meer willen.

Mijn Trude:
misc.php
 
Men krijgt bijna nooit problemen met een cardan. Misschien de keerringen een keer, maar da's ook nog altijd goedkoper dan een nieuwe ketting.
 
Men krijgt bijna nooit problemen met een cardan. Misschien de keerringen een keer, maar da's ook nog altijd goedkoper dan een nieuwe ketting.

Meenemers vervangen (overbrenging van cardan op achterwiel) kost wel een paar knaken (bij mij 500 oudhollandsche guldens). Maar dat hoeft bij goed onderhoud pas bij een km'etje of 100.000. :P :P
 
Ik kan deze motor (Suzuki Intruder VS750GL) overnemen van een bekende voor 3500 EURO

http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=3237

Hij is ook de eerste eigenaar en is er altijd erg zuinig mee geweest.
Heeft 30.000KM op de teller
Heeft een cardan aandrijving, ik heb wel eens gehoord dat als je problemen
hebt met je cardan dat de kosten dan al vrij snel, vrij hoog worden.
Hieft hier iemand ervaring met cardan's?

Wat vinden jullie hiervan?
Niet doen!!!
Geen sportmotor :+

Maar als je liever tweepitter rijdt in plaats van zo'n opgefokt brok plastic op wielen, dan klinkt deze errug lekker...

Stond deze toevallig in Leeuwen? Heb daar afgelopen week zo'n dingetje te koop zien staan & die zag er erg smakelijk uit in het zonlicht... :9~

Cardan gaat erg lang mee zonder gedonder & als de rest van de fiets zo goed is als je zegt, is hij de cash wel waard... Dat cardan iets duurder is bij einde cardan boeit niet zo, omdat bij normaal gebruik & onderhoud kilometerstanden van ruim 1 tonnetje normaal zijn...

Laat het ding wel effe nakijken en maak goede afspraken... Je wilt je niet bedonderd voelen door een bekende en die bekende wil ook niet horen dat hij je een brik verkocht heeft... Het houdt de versthouding tussen jullie beter als over alles duidelijke afspraken worden gemaakt en als je vrijwel zeker weet dat het dingetje goed is...

En roep nu niet dat dat wel los loopt, want stel dat je binnen twee maanden na aankoop een keer stilstaat met een mankement, dan weet ik zeker dat je die kennis niet zo lief meer vindt, ook al is het een gebrek waar die kennis niets van afwist...
 
Terug
Bovenaan Onderaan