Advies gevraagd

BrettB

Rookie
29 mei 2005
2
0
België
Gegroet iedereen,

Ik ben een zoveelste beginner met advies.
Mezelf even situeren: Ik ben bijna 24, heb nog nooit met een moto gereden en plots is de drang naar een moto opgestoken. Feit is: ik ken niet, maar dan ook niets van moto's af en zou dus niet goed weten te beginnen. Ik probeer hier en daar al wat op te zoeken maar de beste info komt natuurlijk van mensen met ervaring.

Als eerste moto ben ik uiteraard op zoek naar iets licht en eenvoudig, zowel uit financiële overwegingen als door het feit dat ik een beginner ben. Een leuk tweedehandschoppermodel dus. Ik moet geen topsnelheden of wereldreizen ermee kunnen maken: laat ons maar beginnen met bescheiden ritjes in de buurt om het onder de knie te krijgen.

Ik merk mits wat opzoekwerk dat de Virago's van Yamaha eenvoudige motoren zijn, die er niettemin zeer ok uitzien en ze zijn ook financieel aantrekkelijk op de 2dehandsmarkt. Ik lees dan ook weer dat die modellen niet echt voor grote mensen zijn, terwijl ik toch een zwikzwak van 1m93 ben. Geen goede denkpiste dus? Of hebben jullie andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Is een Honda Supermagna niets voor je? Ik ben ook een beginner (hoop morgen het laatste examen te behalen) en heb een VF700C Supermagna gekocht, zie:

Supermagna custom

Zeker met forward controls zal je lengte geen probleem zijn verwacht ik...

Gr. Rene Luijt.
 
Koop een ouwe electra.Hd's van het schop typoe zijn zeer goed om op te leren rijden door hun laag zwaartepunt.Verder zijn ze zeer betaalbaar geworden.koop wel een goed exemplaar.En dat is een beetje de enige angel.

shovel,shovel.
 
een choppertje onder de 700/750cc koop je beter niet .
koop je er toch een , dan zal je die zeer snel beu zijn .
en het is beter om iets langer te sparen tot je je goesting
kan kopen .
en als je niets van motorfietsen kent , koop er dan een bij een goede garage in je buurt , dan betaal je ( mischien ) ietsje meer maar als er plots problemen zijn .....