advies gevraagt

lock

Die hard MF'er
5 jul 2004
605
0
Den Haag
ten eerste hoi allemaal.

ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een suzuki intruder vs 750.
nou zit ik met het volgende probleem en hoop dat julli mij kunnen helepen hierbij.
op het eerste gezicht leek het een hele mooie motor en is het ook nog steeds. hij heeft alleen een aantal kwalen die steeds erger lijken te worden. het eerste kwaaltje:
er zit een tikkend geluid in het blok als deze stagoniar loopt en zodra je meer touren maakt wordt deze alleen maar erger en harder. een dealer in den haag zij dat dit wellicht mij nok as stang kon zijn. ik heb zelf geen idee wat het is. kleppen zijn wel gesteld alleen heeft de dealer waar ik hem gekocht had dit gedaan toen het blok warm was.
verder lijkt het of er een stroom storing in het stroom circuit zit, laatst bij het weg rijden sloeg hij ineens uit terwijl me blok gewoon op temp was. gevolg stond ineens stil midden op een drukke kruising.
dus hier is mijn vraag gebeurt dit vaker met dit type motor en heeft iemand een tekening bijv hoe het stroom gebeueren in elkaar zit.
ik heb op de motor nog 3 maanden garantie dus daarom wil ik graag weten wat dit allemaal kan zijn zodat ik met een mooi verhaal bij de dealer aan kan komen

alvast bedankt
jean paul
 
1 stilvallen : dodemansknop ?
pekkelveiligheid (steun)?
hoofdzekering ?
choke ingeduwd ?
2 kleppen moeten geregeld worden met koude motor ( gewoon nachtje laten staan )
3 nokkenas : beveelt de kleppen open en toe te gaan (duur)
 
1 stilvallen : dodemansknop ?
pekkelveiligheid (steun)?
hoofdzekering ?
choke ingeduwd ?
2 kleppen moeten geregeld worden met koude motor ( gewoon nachtje laten staan )
3 nokkenas : beveelt de kleppen open en toe te gaan (duur)
Stel kleppen van de auto meestal warm.Gewoon klepspeling warme motor toepassen.(werkplaatsboek)
 
het is allemaal te zien wat de bouwer voorschrijft
maar bij een intruder is het met koude motor
 
Mijn handboeken voor mijn honda's zeggen ook allemaal koud, de warme speling staat niet eens vermeld. Kan per merk verschillen blijkbaar.
(mijn handen vinden het btw ook prettiger bij een koude motor :) )
 
dit is de motor waar ik het over heb.

bedankt voor jullie adviesen

heeft iemand toevallig een handboek of iets dergelijks waar in staat hoe het stroomcircuit in elkaar steekt voor ik zonder te weten waar wat hoort eraan begin met sleutelen
alvast bedankt
jean paul

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/103979/f8c984c73f17c3e78c78593afc6274b9 (motor.jpg)​
 


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/103980/ffa91bd4e0804930c8f976517b6b2c54 (motor.jpg)​
 
Hallo.
Ik ben zelf ook op zoek naar het handboek van mijn Intruder 800. Kan hem wel kopen bij Motoport in Leek, maar kost wel ff 50 eurotjes. Ik kan niet goed bepalen wat voor problemen jou intruder heeft. Moet ik eigenlijk ff horen. Als het een goeie dealer is, dan zou ik gewoon terug gaan met je Intruder en vragen of ze het willen herstellen. Hoeveel heeft de motor eigenlijk gelopen en hoe oud is hij?
Groeten van Trudy 800
 
het is er 1 uit 85 heeft 65000 gelopen ben de 2de eigenaar. heeft altijd binnen gestaan en alleen in de zomer buiten geweest.
jean paul
 
Misschien op de site van de intruder club. Misschien hebben ze daar het probleem wel eens bij de hand gehad. WWW.IOCH.NL

Het is wel normaal met de motor dat als hij lekker op temperatuur is dat het net hoort of hij onregelmatig loopt.

Dat is normaal.

Verder mag je geen getik horen, dat hoort er niet in te zitten. Dat doet hij niet van mij tenminste.

En ja het zomaar uitvallen van de motor kan verschillende problemen hebben. Ik ken iemand die een auto had die hetzelfde probleem had. Het zomaar uitvallen van de motor. Ik weet niet meer zo 1 2 3 wat de oorzaak daar van was, maar daar kom ik nog wel een keer achter.
Groeten Femko
 
zou jij me kunnen vertellen wat hoeveel het volt systeem is. ik dacht 12 volt. zit ff met het alarm wat er op komt wat ik woon midden in den haag en kinderen vinden het leuk om eraan te zitten dus een beetje lawaai mag wel als er mee gespeeld wordt })
jean paul
 
12 volt, net als (bijna) elke andere motorfiets.

@ trudy800: die 50 euro is de beste investering die je kan doen als je meer van je motor wil weten en zelf er an wil kunnen werken. FF snuffelen op het net geeft vaak wel goedkopere adressen: http://www.amazon.com (www.amazon.com), www.asnbooks.nl,www.autoboek.nl (ook voor motoren), www.bol.com om er maar een paar te noemen
 
Ik weet niet of je de problemen ondertussen al opgelost hebt, maar het eerste kan een slecht small-end of big-end zijn (komt nogal eens voor).
Het tweede zal wel een losse accupool zijn.(komt altijd voor).
 
Ik weet niet of je de problemen ondertussen al opgelost hebt, maar het eerste kan een slecht small-end of big-end zijn (komt nogal eens voor).
Het tweede zal wel een losse accupool zijn.(komt altijd voor).

het was erger... mijn trudie ligt uit elkaar tot opheden... lekke koppaking gehad. en een warm loper..
heb inmiddels een andere motor. een r6.. maar de trudie zal ooit weer rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan