ADVIES! Honda CBR600F4 of Suzuki SV650S

28 sep 2012
55
0
Den Haag
Hallo,

In mijn vorige onderwerp vroeg ik om advies voor een 25kw motor die ik zodra ik vol vermogen mag kan doorrijden.

Nu heb ik twee motoren gevonden waar ik tussen twijfel.

De Suzuki SV650S (met inruil, rijklaar ongeveer €3850)
http://link.marktplaats.nl/m801219328

Of

De Honda CBR600F4 (met inruil, rijklaar en terugvoeren ongeveer €3000)
http://occasions.hansvanwijk.nl/unit/honda/cbr600f/8643

Ik weet dat het best wel twee verschillende motoren zijn.
2 cilinder, 4 cilinder, prijs, klasse, bouwjaar, onderhoud.

Ik ben een sportieve rijder en ben dus ook van plan om met één van deze motoren naar Duitsland te gaan of circuit trainingen te doen.

Graag jullie mening en/of advies!

Alvast bedankt,

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ga er mee rijden. Hoe moeten wij nou weten of jij een v-twin of een 4 in lijn fijner vind rijden?

Pas daarna wordt waar voor je geld of goede deal boeiend.
 
Ik heb op beide gereden.

De SV is een lekkere fiets maar vind dat die minder power heeft als een CBR.
De CBR daarin tegen vond ik heerlijk rijden maar ik heb nog mijn twijfels.
 
Tsja, voor mij was het belangrijkste argument het hogere bruikbare koppel van de Suzuki SV650, waarbij je dus al bij een lager toerental (en dus ook lagere snelheid) méér lol hebt in het rijden. :]
De 4 cilinder trekt pas bij hogere toeren en wordt daar leuk speels, het gaat allemaal wat soepeler (= voor mij wat 'saaier')

Vermogen hebben bijna alle tour/sportieve motoren genoeg...ik meen te herinneren dat je in de bocht op de openbare weg onder ideale omstandigheden maar iets van 70pk kwijt kan. Dus ja, hoeveel heb je nodig?
 
Laatst bewerkt:
Pff..

Koop die CBR en bespaar 1000 euro. Want over een jaar wil je toch weer een zwaardere wss, aangezien je nu al op zoek bent naar een andere 25kw ..
 
Ik heb op beide gereden.

De SV is een lekkere fiets maar vind dat die minder power heeft als een CBR.
De CBR daarin tegen vond ik heerlijk rijden maar ik heb nog mijn twijfels.

Nu zijn ze toch allebei 25 kW.

Ik zou de Soes nemen, goedkoper, betere looks en niet de halve aardbol die op dezelfde motor rijdt.

Zoals gezegd, waarschijnlijk wil je toch een andere fiets, als je zwaar hebt.
 
Ik zou voor de SV gaan. Het is gewoon een heerlijke motor.
Het was mijn eerste motor (76 pk) en heb er 7 jaar met veel plezier op gereden.
De 2 cilinder heeft heel veel koppel, lekker fel, licht, goed handelbaar.
Heb nu een 3 cilinder 1050 Triumph Tiger (ook veel koppel), maar de volgende motor wordt weer een 2 cilinder.

De SV word ook gebruikt op het circuit.
De sportdemper van Yoshimura is ook een feest.

http://www.suzuki.nl/nmg/up/ZegbqenHolB_040331_SV650S_Promotor.pdf

Succes met je keuze.
 
SV natuurlijk!

Geluid *O*
Lekker licht *O*
Heerlijke stuurfiets *O*
Koppel *O*
Vermogen zat *O*
Had ik geluid al genoemd? :9~

Je zegt trouwens dat je de SV minder vermogen vond hebben.. maar die staat op 25 kW? En de Honda moet nog teruggevoerd worden? Dan is het niet zo gek dat de SV langzamer voelde..
 
De SV heb ik op vol vermogen gereden.

Hij is op papier 25kw maar de begrenzer zat er niet in (gaat er wel in als ik hem koop).
Toen ik terug kwam zei de dealer dood leuk ´ja en nu heb je vol vermogen gereden´

Alsnog had ik bij de CBR het gevoel meer power te hebben
 
SV is wel duur. Dacht dat er hier op t forum ook eentjr werd aangeboden die jonger is en minder km's. Als je dan ook nog tot augustus kan wachten kan je mijn 25 kw cdi'tje overnemen, even naar de dealer en inbouwverklaring regelen en je bent klaar.
 
SV is wel duur. Dacht dat er hier op t forum ook eentjr werd aangeboden die jonger is en minder km's. Als je dan ook nog tot augustus kan wachten kan je mijn 25 kw cdi'tje overnemen, even naar de dealer en inbouwverklaring regelen en je bent klaar.

De SV is niet goedkoop inderdaad, maar een dealerprijs kun je ook moeilijk vergelijken met een particuliere prijs ;) De dealer zal ook ergens van moeten leven.
 
Voor 3000 euro heb je ook een 600rr (kan ook 25 kw) en daarna heb je een fijne motor met zat vermogen voor den beginne.

Ik zou daar eerder voor gaan als voor een F4 met nagenoeg dezelfde prijs.
 
Vind het zo grappig dat zoveel mensen voor een SV kiezen... Heb ding een half jaar gehad, maar vond het echt 3x niks!
 
Nee, ik zou m ook nooit halen.

Voor dat geld vind je wel een F4i. Beter dan SV en F4. :Y Even verder zoeken en een F4i of Fsport kopen is mijn advies. :Y
 
k zou gewoon nog ff wachten tot de 25kw erop zit en dan een cbr900 halen, voor dat geld heb je een hele mooie
 
k zou gewoon nog ff wachten tot de 25kw erop zit en dan een cbr900 halen, voor dat geld heb je een hele mooie
Ja of je wacht nog ff 10 jaar en dan een Ducati 1199 halen, dan heb je genoeg geld gespaard. Het kan allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan