Advies/Hulp voor boete 170 waar 90 mocht

Ergens rond 46,0 op de A7. Ik kan me alleen het onderbord 'langere remweg' herinneren.

Ik ga ervan uit dat je reed op HRL, dan is dit de situatie:

full
 
schappelijkheid werkt beide kanten op, uiteraard.
en dus heb ik de 7 boetes van exact de zelfde locatie gewoon betaald, het is niet anders.
maar wanneer ik denk dat er iets aan te doen is, bijvoorbeeld een 90 bord waar deze totaal geen zin heeft of geflitst worden te kort na het bord 90, dan doe ik er zeker wel wat aan.

en als een rechter schappelijk is kan ik me daar meestal wel in vinden. niet altijd maar dat hoeft ook niet he ;)
en ja, ik denk dat ik dit ook nog kan zeggen wanneer het slachtoffer familie is.

Zeker werkt dat beide kanten op :Y verbaasd me echter dat ik dat hier niet zo heel vaak lees ;)

De vraag die nog steeds niet beantwoord is, is natuurlijk waarvoor TS nu een bekeuring gaat krijgen. Het zou zomaar kunnen dat het een bekeuring wordt voor een overschrijding van de max. snelheid van ten minste 40 km/h en dat die hele 90 km/h situatie er niet toe doet in dit geval. Dat zou bijvoorbeeld verklaren waarom het rijbewijs niet is ingevorderd. Het zou dan bijv (geheel uit de duim gezogen, maar denk best een plausibele verklaring) kunnen zijn dat men hem heeft aangesproken en dat men hem heeft gevolgd vanaf dat bord (herkenbaar punt) en dat men geconstateerd heeft dat.... Misschien dat bij TS is blijven hangen dat men geconstateerd heeft dat hij bij dat bord 170 reed.

Nogmaals, geheel uit de duim gezogen en niet voor waarheid aan te nemen.

We zullen hoe dan ook moeten afwachten wat de bekeuring nu uiteindelijk gaat zijn.
 
Zeker werkt dat beide kanten op :Y verbaasd me echter dat ik dat hier niet zo heel vaak lees ;)

De vraag die nog steeds niet beantwoord is, is natuurlijk waarvoor TS nu een bekeuring gaat krijgen. Het zou zomaar kunnen dat het een bekeuring wordt voor een overschrijding van de max. snelheid van ten minste 40 km/h en dat die hele 90 km/h situatie er niet toe doet in dit geval. Dat zou bijvoorbeeld verklaren waarom het rijbewijs niet is ingevorderd. Het zou dan bijv (geheel uit de duim gezogen, maar denk best een plausibele verklaring) kunnen zijn dat men hem heeft aangesproken en dat men hem heeft gevolgd vanaf dat bord (herkenbaar punt) en dat men geconstateerd heeft dat.... Misschien dat bij TS is blijven hangen dat men geconstateerd heeft dat hij bij dat bord 170 reed.

Nogmaals, geheel uit de duim gezogen en niet voor waarheid aan te nemen.

We zullen hoe dan ook moeten afwachten wat de bekeuring nu uiteindelijk gaat zijn.


Als de politie gemeten heeft op het 120km gedeelte dan mag men de meeting niet stoppen in het 90km gedeelte.Met andere woorden de meeting moet gedaan worden in en op hetzelfde km gebied.Ook moet de meeting ik meen 17 seconden gedaan worden wil deze geldig zijn en op een stuk asfalt van 250 mtr daar ben je zo voorbij in minder als 17 sec en zeker met 170km op de klok :+
 
Ik ga ervan uit dat je reed op HRL, dan is dit de situatie:

[afbeelding]

Dat klopt! Ik heb intussen de cijfers binnen.

Twee mulder brieven:
- rechts inhalen 239,-
- 164km/h waar 130km/h is toegestaan 339,-

Ik beschouw dit als zeer gematst en doe hier verder niks mee.

170km/h rijden laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd op de openbare weg.
 
Dat klopt! Ik heb intussen de cijfers binnen.

Twee mulder brieven:
- rechts inhalen 239,-
- 164km/h waar 130km/h is toegestaan 339,-

Ik beschouw dit als zeer gematst en doe hier verder niks mee.

170km/h rijden laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd op de openbare weg.


Het rechts inhalen blijf je dus wel doen :+ Voor 100 euro extra kan je gassen :P

Netjes dat je het ons laat weten :t En geloof mij je had gewoon pech die dag ook ik rij meestal 170km op de snelweg.Simpelweg omdat ik de vrije ruimte opzoek.Het laatste wat ik wil op de motor is om mij te begeven tussen de auto in immers voordat je het weet rijden ze je onderuit en of klem. :(
 
Laatst bewerkt:
Zeker werkt dat beide kanten op :Y verbaasd me echter dat ik dat hier niet zo heel vaak lees ;)
Het past niet altijd in iemand zijn straatje he, dus er word makkelijk aan voorbij gegaan.
De vraag die nog steeds niet beantwoord is, is natuurlijk waarvoor TS nu een bekeuring gaat krijgen. Het zou zomaar kunnen dat het een bekeuring wordt voor een overschrijding van de max. snelheid van ten minste 40 km/h en dat die hele 90 km/h situatie er niet toe doet in dit geval. Dat zou bijvoorbeeld verklaren waarom het rijbewijs niet is ingevorderd. Het zou dan bijv (geheel uit de duim gezogen, maar denk best een plausibele verklaring) kunnen zijn dat men hem heeft aangesproken en dat men hem heeft gevolgd vanaf dat bord (herkenbaar punt) en dat men geconstateerd heeft dat.... Misschien dat bij TS is blijven hangen dat men geconstateerd heeft dat hij bij dat bord 170 reed.
Lijkt erop dat je gelijk hebt gekregen.

~
~
Dat klopt! Ik heb intussen de cijfers binnen.

Twee mulder brieven:
- rechts inhalen 239,-
- 164km/h waar 130km/h is toegestaan 339,-

Ik beschouw dit als zeer gematst en doe hier verder niks mee.

170km/h rijden laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd op de openbare weg.

Zo, inderdaad netjes van de dienstdoende :Y
Om even een punt te maken...
In 2006 ben ik staande gehouden en mocht ik niet meer verder, ik had 64 te hard gereden op een 80 weg (piek meting, flitsauto). Ik was toen 5 dagen zonder rbw en was 430 euro kwijt.

Dus 80 weg, 64 overschreiding 430 euro
130 weg, 34 te hard en maar 100euro minder boete
 
Om even een punt te maken...
In 2006 ben ik staande gehouden en mocht ik niet meer verder, ik had 64 te hard gereden op een 80 weg (piek meting, flitsauto). Ik was toen 5 dagen zonder rbw en was 430 euro kwijt.

Dus 80 weg, 64 overschreiding 430 euro
130 weg, 34 te hard en maar 100euro minder boete

Wat is je punt dan?

Er zit namelijk verschil in de locatie waar je te hard rijdt... Dus op de snelweg, buiten de bebouwde kom, binnen de bebouwde kom en in 30-zones (en bij wegwerkzaamheden).
Als je bijvoorbeeld 10km/h te hard rijdt op de snelweg is je boetebedrag minder hoog dan bij 10km/h te hard in een 30-zone.

Daarnaast is jouw boete toendertijd vastgesteld door de OvJ en de boete van de topic starter niet
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt! Ik heb intussen de cijfers binnen.

Twee mulder brieven:
- rechts inhalen 239,-
- 164km/h waar 130km/h is toegestaan 339,-

Ik beschouw dit als zeer gematst en doe hier verder niks mee.

170km/h rijden laat ik voorlopig wel uit mijn hoofd op de openbare weg.

Gelukkig is je rijbewijs veilig, hoewel die 34km/u overschrijding nog wel even bewaard wordt, voor ik weet. Thanks voor de feedback :)
 
Ik zou bijna zeggen mazzel, maar met die boete(s) blijft het gewoon zuur.

In 2006 ben ik staande gehouden en mocht ik niet meer verder, ik had 64 te hard gereden op een 80 weg (piek meting, flitsauto). Ik was toen 5 dagen zonder rbw en was 430 euro kwijt.

In elf jaar tijd zijn de boetes niet gelijk gebleven....
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is je rijbewijs veilig, hoewel die 34km/u overschrijding nog wel even bewaard wordt, voor ik weet. Thanks voor de feedback :)

Nee, daar komt hij ook me weg volgens mij.
snelweg is 40 km overtreding een registratie, die 30 km is voor b-wegen en bbk.

Kortom, gewoon dokken en klaar.
 
Het rechts inhalen blijf je dus wel doen :+ Voor 100 euro extra kan je gassen :P

Netjes dat je het ons laat weten :t En geloof mij je had gewoon pech die dag ook ik rij meestal 170km op de snelweg.Simpelweg omdat ik de vrije ruimte opzoek.Het laatste wat ik wil op de motor is om mij te begeven tussen de auto in immers voordat je het weet rijden ze je onderuit en of klem. :(

Natuurlijk, vind ik wel zo netjes om het te laten weten.

Rechts inhalen zal vast nog wel eens gebeuren. Ik kom ze te vaak tegen dat zt 3km lang links blijven plakken omdat er op 200m afstand een andere auto rijd met 5km/h verschil...

Wel jammer dat je in deze draad begint over dat ik zanik. Maarja, ik beschouw dit maar als eind goed al goed :+


Terug over de mulder brieven. Iets viel me wel op, gemeten snelheid en gecorrigeerde snelheid waren gelijk :? Maar dat kan toch niet?
 
Natuurlijk, vind ik wel zo netjes om het te laten weten.

Rechts inhalen zal vast nog wel eens gebeuren. Ik kom ze te vaak tegen dat zt 3km lang links blijven plakken omdat er op 200m afstand een andere auto rijd met 5km/h verschil...

Wel jammer dat je in deze draad begint over dat ik zanik. Maarja, ik beschouw dit maar als eind goed al goed :+


Terug over de mulder brieven. Iets viel me wel op, gemeten snelheid en gecorrigeerde snelheid waren gelijk :? Maar dat kan toch niet?

Eh, lees je topictitel nog eens door.
Daar staat toch echt 170 en in je pv 164
 
Eh, lees je topictitel nog eens door.
Daar staat toch echt 170 en in je pv 164

Lees het topic door, ik heb pas recent de brieven binnen. Daar staat dus gemeten en gecorrigeerd 164km/h. Ik weet zeker dat er ergens boven 100km/h een correctie afgaat van een paar km/h dus kan het nooit exact het zelfde zijn.

170km/h was wat meneer de agent mij vertelde gemeten te hebben, en dat heb ik gebruikt in de titel.
 
Wat is je punt dan?
Sorry, ik had het er niet bijgezet inderdaad.
Er zit namelijk verschil in de locatie waar je te hard rijdt... Dus op de snelweg, buiten de bebouwde kom, binnen de bebouwde kom en in 30-zones (en bij wegwerkzaamheden).
Als je bijvoorbeeld 10km/h te hard rijdt op de snelweg is je boetebedrag minder hoog dan bij 10km/h te hard in een 30-zone.

Daarnaast is jouw boete toendertijd vastgesteld door de OvJ en de boete van de topic starter niet
Oh, dus je snapt mijn punt wel :?
Ik wilde inderdaad weergeven dat het behoorlijk duurder is geworden, ik deed iets op een duurdere plek met meer km overschrijding en toch een verschil van minder dan 25% in eupis terwijl de snelheid bijna 50% was qua overschrijding.

Mag dat niet van jouw?

Terug over de mulder brieven. Iets viel me wel op, gemeten snelheid en gecorrigeerde snelheid waren gelijk :? Maar dat kan toch niet?
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je hier een vraag over stelt via de juiste kanalen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan