Advies/Hulp voor boete 170 waar 90 mocht

staandehouding was het natuurlijk :) (met de polo was luchtig bedoeld)

Agent heeft me verteld voor het te hard rijden en rechts in halen mij staande te hebben gehouden.
Daar krijg ik een proces-verbaal voor. Zal een spannende maand worden

Maar voor het *hoe veel* te hard rijden dan?! 170 in de 90 dus? Nou dacht ik dat de politie niet, zoals ze zelf altijd zeggen, VERPLICHT is om rbw bij 50+ in te vorderen, maar als ze je echt met 80 te hard op een officiele meting hadden is het wel heel bijzonder dat ze het niet invorderden.

Iemand kan trouwens wel een polo aanhouden, bedacht ik net op de WC.
 
Laatst bewerkt:
Welke bekeuring je ook krijgt.........
Eerst boetebedrag van CJIB afwachten. Gewoon betalen en dan na protest voor laten komen.
Dan kan je bij rechter je punt maken. Als je gelijk hebt/ krijgt dan wordt geld terug gestort.
Maar dan moet je wel sterk staan. Meestal geld weg is pech!

Lul niet.

Dit is geen mulder, bij strafrecht kan je een strafbeschikking krijgen. Als je die betaalt beken je schuld en is het klaar. Ben je het er niet mee eens, dan betaal je niet en ga je binnen 14 dagen in verzet.

Maar bij 80 overschrijding denk ik niet dat je een strafbeschikking krijgt. Dan krijg je gewoon een dagvaarding. Mazzel dat ze je rijbewijs niet in hebben genomen, maar dat gebeurt alsnog tijdens de zitting, die dan weer wel zo 2 jaar op zich laat wachten.
 
Laatst bewerkt:
Lul niet.

Dit is geen mulder, bij strafrecht kan je een strafbeschikking krijgen. Als je die betaalt beken je schuld en is het klaar. Ben je het er niet mee eens, dan betaal je niet en ga je binnen 14 dagen in verzet.

Maar bij 80 overschrijding denk ik niet dat je een strafbeschikking krijgt. Dan krijg je gewoon een dagvaarding. Mazzel dat ze je rijbewijs niet in hebben genomen, maar dat gebeurt alsnog tijdens de zitting, die dan weer wel zo 2 jaar op zich laat wachten.

:t
 
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in protest te gaan voor deze boete? En hoe groot is mijn slagingspercentage?

Je bent staande gehouden niet aangehouden, zit een groot verschil in, just saying. Als je aangehouden was dan werd je meegenomen naar het bureau.

Je hebt geluk gehad dat ze geen meetapparatuur hadden, ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt maar dan dat er 1 agent onderweg was naar huis en mij maar besloot te volgen.
Gelukkig had hij ook geen meetapparatuur bij zich, hij heeft me toen gematst en niet eens een boete gegeven want anders was ik mijn rijbewijs kwijt en had ik een flinke boete gehad.
 
Ik denk dat je een prent krijgt voor rechts inhalen, en dat ze je voorbde snelheid ff lekker in de spanning laten, en dat is ze aardig gelukt ;)

Als ze je snelheid gemeten hadden lijkt het me sterk dat je inclusief je rijbewijs naar huis mag......

Voortaan beter opletten als je dit soort snelheden gaat rijden ;)
 
Een weg waar je 90km/u mocht?
Was het wel in NL?
Of was het bij wegwerkzaamheden of een tijdelijke snelheidsverlaging (matrixborden)?
 
Laatst bewerkt:
Zou maar eerst maar eens afwachten wat er komt.

iig geen 80 km te hard, ze zijn dan inderdaad verplicht om het rbw in te nemen.
Dus de geschreven snelheid is iig lager dan 50 km/h na correctie.

Verder valt er nog weinig meer over te zeggen nu.
Op de post wachten, het is niet anders.

Maar 80 km/h gaat dus echt niet komen. Want dan had je echt een mooie wandeltocht gehad vandaag. ;)
Zelf ongeveer dezelfde ervaring, jaren terug dat wel.
Reed toen ook veel te hard en de politie auto had geen snelheidsapparatuur aan boord of hebben geen goede meting kunnen doen.
Heb uiteindelijk een boete gekregen van voor 40 te hard, deze snelheid op inschatting van de agenten.

Was er al lang blij mee, want ik reed denk ik wel 100 te hard.
Ze nemen dan je rijbewijs niet in, want ik zo een geval kunnen ze moeilijk hard maken/bewijzen dat je meer als 50 te hard reed.
Echter hiertegen in beroep gaan lijkt me niet wijs.... de rechter zou zo maar kunnen beslissen dat je dan toch je rijbewijs kwijt bent.

Wat ik niet precies lees is wat voor een boete je nu gehad hebt?
 
Laatst bewerkt:
Als er een PV opgemaakt wordt zijn er tjjdens de staandehouding een aantal mededelingen gedaan, namelijk het recht om geen antwoord te geven op de gestelde vragen en het recht op bijstand van een advocaat voorafgaand en tijdens de verklaring op eigen kosten. Als deze vragen niet gesteld zijn denk ik dat je goed weg komt en er geen PV opgemaakt is.

Ook kan het dat je met wisselende snelheden reed en dat ze een lagere snelheid hebben aangehouden die constant was in plaats van je snelle piek, waardoor je net onder de 50km/u overschrijding uit komt.
 
Ik ben very ready om de consequences te facen :)

Wil nog niet zeggen dat ik zomaar over me heen laat lopen. Overigens is het de agent die meent dat ik 170 reed. Daar gaat het juist om.

En tegelijkertijd geef je gewoon toe dat je 170 reed én je rechts hebt ingehaald..

Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald


Ik ben voor minder mijn rijbewijs kwijtgeraakt :') Wees blij dat je rijbewijs niet is ingevorderd!

Al komt dit bij mij over als broodje aap, want boven de 30 te hard gaat het volgens mij al via de OvJ en boven de 50 moeten ze je rijbewijs invorderen wanneer ze je staande hebben gehouden. Hoe kunnen zij het anders verkopen aan de OvJ?!
 
Het is raar maar waar. Misschien dat het kom omdat hun systeem plat ligt. Ik las net op nu.nl dat politie wat probleempjes ondervind.

Ondetussen ook een vrijwillig agent raad gepleegd over waarom ze hem niet innamen. Komt er uiteindelijk op neer dat ik gewoon moet wachten.
 
Het is raar maar waar. Misschien dat het kom omdat hun systeem plat ligt. Ik las net op nu.nl dat politie wat probleempjes ondervind.

Ondetussen ook een vrijwillig agent raad gepleegd over waarom ze hem niet innamen. Komt er uiteindelijk op neer dat ik gewoon moet wachten.


Dat wordt zeepjes rapen in de bajes kan ik je verzekeren _O-
 
Niets zo irritant dan niet weten waar je aan toe bent. Sterkte dan, en laat het een wijze les zijn.. want geloof me, invordering van het rijbewijs is niet grappig.
 
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat je veel te hard reed. Het kan dat men niet de middelen had om een geregistreerde meting te doen, echter de voertuigen zijn geijkt dus een min of meer meting is ook mogelijk. Mogelijk wilde men je matsen en je rijbewijs dus niet innemen, terwijl dit wel theoretisch mogelijk was. Kortom de bekeuring zal dus waarschijnlijk 49 km u overschrijding zijn, kom je dus nog goed weg, zonder rijbewijs wil je immers ook niet. Weet niet wat je dan in beroep wil gaan? Meneer de rechter, eigenlijk reed ik nog harder?
 
Je weet toch wel wat er tegen je gezegd is en wat er aan je gevraagd is? Was je er wel zelf bij?

Klinkt zo stom dit allemaal.
 
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden staande door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in verzet/protest/beroep te gaan voor deze boete?

Oplossing is simpel

Voor de neus van de volgende politie auto weer 80 km/u te hard gaan rijden.

Kan je vast wel je rijbewijs inleveren en is de onrechtvaardigheid waar jij zo tegen aanloopt weer recht gezet.
 
Alles boven de 30 km/u te hard(buiten de BBK) gaat via de OVJ. Dat betekent dus niet dat nu je rbw veilig is, want de OVJ kan ook naderhand nog een ontzegging van de rijbevoegdheid eisen (Been there)
Dat hangt dus ook van je voorgeschiedenis is af.
Dat er geen lasermeting is of radarcontrole maakt overigens niet uit. Als de agent inschat dat je xxx reed, dan is dat verklaard onder ambtseed en dan is het wat het is.

Voorlopig dus maar even afwachten.
 
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden staande door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in verzet/protest/beroep te gaan voor deze boete?


Het is weer bijna vrijdag.
 
Maar TS, vertel nu eens waar je 90km/u mocht?

Naar mijn weten zijn er enkel 30, 50, 70, 80, 100, 230, 240 km wegen.
90 is sowieso op een auto(snel)weg en ws alleen bij een vooraankondiging van werkzaamheden.

Dus ws mocht je daar normaal boven de 90km/u en dat maakt de overtreding een stuk lastiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan