Advies/Hulp voor boete 170 waar 90 mocht

odipodi

Heh?
1 mrt 2013
82
6
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden staande door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in verzet/protest/beroep te gaan voor deze boete?


Al met al is het met een dure sisser afgelopen, maar er staat handige info in dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in protest te gaan voor deze boete? En hoe groot is mijn slagingspercentage?

NUL , NUL %

Gematst zijn en dan naderhand alsnog zitten zaniken met 80 km te hard rijden :r

Wees een kerel en accepteer de bekeuring als een man :t
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een bekeuring binnen dan?
Denk het toch niet, wacht die eerst maar eens af.
Als je echt wilt kun je altijd nog besluiten om iets te ondernemen wanneer de boete binnen is.
 
NUL , NUL %

Gematst zijn en dan naderhand alsnog zitten zaniken met 80 km te hard rijden :r

Wees een kerel en accepteer de bekeuring als een man :t

:r Stomme dooddoeners. Maar hoe gaat de politie verklaren een boete van 80km/u te hard uitdelen zonder het rijbewijs in te hebben genomen?
 
Heb je al een bekeuring binnen dan?
Denk het toch niet, wacht die eerst maar eens af.
Als je echt wilt kun je altijd nog besluiten om iets te ondernemen wanneer de boete binnen is.


Nee heb hem nog niet binnen ik ben vandaag aangehouden.
 
:r Stomme dooddoeners. Maar hoe gaat de politie verklaren een boete van 80km/u te hard uitdelen zonder het rijbewijs in te hebben genomen?


De TS neem ik dan ook niet serieus ;)

Rij zelf ook regelmatig 90 km te hard ( snelweg) dan kan je echt fluiten naar je rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat vroeg ik me dus ook af, zijn ze dan niet verplicht om hem in te nemen?

Moet je voorkomen, dan neemt de rechter je rijbewijs alsnog in............ hoop ik dan.

Waar 90 mag en dan 170 rijden dan ben je een idioot :t
 
Laatst bewerkt:
Welke bekeuring je ook krijgt.........
Eerst boetebedrag van CJIB afwachten. Gewoon betalen en dan na protest voor laten komen.
Dan kan je bij rechter je punt maken. Als je gelijk hebt/ krijgt dan wordt geld terug gestort.
Maar dan moet je wel sterk staan. Meestal geld weg is pech!
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch voor gezwets: wel precies weten hoe vreselijk hard je rijdt en hoe hard je mag, en vervolgens gaan liggen mutsen als je wordt aangehouden? Wat nou protest?? Jij draait toch aan die gashendel of niet dan?

Genoeg gasten als jij hebben de dood van deze of gene direct of indirect op hun geweten. Get a life, ga de komende 15 jaar fietsen en kijk dan of je nog op een motor kan klimmen.

Moraal? Als je je misdraagt, be ready to face the consequences. Maar beter nog, gedraag je gewoon normaal.

Ja, dit soort posts maakt mij - en ik hoop velen met mij - pissed. Hoe haal je het in je hoofd.
 
Wat is dat toch voor gezwets: wel precies weten hoe vreselijk hard je rijdt en hoe hard je mag, en vervolgens gaan liggen mutsen als je wordt aangehouden? Wat nou protest?? Jij draait toch aan die gashendel of niet dan?

Genoeg gasten als jij hebben de dood van deze of gene direct of indirect op hun geweten. Get a life, ga de komende 15 jaar fietsen en kijk dan of je nog op een motor kan klimmen.

Moraal? Als je je misdraagt, be ready to face the consequences. Maar beter nog, gedraag je gewoon normaal.

Ja, dit soort posts maakt mij - en ik hoop velen met mij - pissed. Hoe haal je het in je hoofd.

Ik ben very ready om de consequences te facen :)

Wil nog niet zeggen dat ik zomaar over me heen laat lopen. Overigens is het de agent die meent dat ik 170 reed. Daar gaat het juist om.
 
Laatst bewerkt:
Zou maar eerst maar eens afwachten wat er komt.

iig geen 80 km te hard, ze zijn dan inderdaad verplicht om het rbw in te nemen.
Dus de geschreven snelheid is iig lager dan 50 km/h na correctie.

Verder valt er nog weinig meer over te zeggen nu.
Op de post wachten, het is niet anders.

Maar 80 km/h gaat dus echt niet komen. Want dan had je echt een mooie wandeltocht gehad vandaag. ;)
 
Ik ben very ready om de consequences te facen :)

Wil nog niet zeggen dat ik zomaar over me heen laat lopen. Overigens is het de agent die meent dat ik 170 reed. Daar gaat het juist om.

Dat heeft hij misschien op de piek gezien, of dat moesten ze rijden om bij te komen.
Maar daar hebben ze dus niet voor geschreven.
 
Hallo,

Ik ben laatst (vandaag) aangehouden door een polo en twee agenten.
Ik reed 170 waar je 90 mocht... Daarnaast heb ik ook een auto rechts ingehaald want die bleef onnodig links rijden.

Wonder boven wonder, ik kreeg mijn rijbewijs terug.

Nu trek ik de conclusie, die auto had geen meetapparatuur en dus geen bewijs van mijn overtreding.

Mijn vraag, welke stappen moet ik nemen om in protest te gaan voor deze boete? En hoe groot is mijn slagingspercentage?

Raar verhaal. Punt één kan een polo helemaal niet iemand aanhouden, punt twee zijn dit staandehoudingen en geen aanhoudingen, en punt drie geef je aan je rijbewijs teruggehad te hebben en wel een boete te hebben gekregen, maar je weet blijkbaar niet voor welke feiten je die boete precies hebt gekregen?

Gewoon afwachten dan maar; tegen de tijd dat je weet waar je aan toe bent kun je nadenken over je vervolgstappen. Succes!
 
Raar verhaal. Punt één kan een polo helemaal niet iemand aanhouden, punt twee zijn dit staandehoudingen en geen aanhoudingen, en punt drie geef je aan je rijbewijs teruggehad te hebben en wel een boete te hebben gekregen, maar je weet blijkbaar niet voor welke feiten je die boete precies hebt gekregen?

Gewoon afwachten dan maar; tegen de tijd dat je weet waar je aan toe bent kun je nadenken over je vervolgstappen. Succes!

staandehouding was het natuurlijk :) (met de polo was luchtig bedoeld)

Agent heeft me verteld voor het te hard rijden en rechts in halen mij staande te hebben gehouden.
Daar krijg ik een proces-verbaal voor. Zal een spannende maand worden
 
Bel de Hiddemeister voor advies. Die weet vast wel raad voor de boete die je niet gekregen hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan