Advies/info KTM 380 sx..

Roel

Rookie
21 jan 2004
16
0
Echt
Dag mensen,

ik heb nu een honda 250 cr uit 2001 al een tijdje maar wil eens wat anders...

Nu kan ik aan een KTM uit 1999 komen, 380sx met kenteken.

Nou is zijn mijn vragen, voor de kenners:
-Ik hoor vele geruchten over KTM's dat deze zeer onderhoudsintensief zijn ?
-Is deze KTM geschikt voor alleen offroad of ook lekker om eens de baan mee op te gaan ? Dus niet te lomp, hanteerbaar enz ?
-Rijd deze motor lekker ? Qua snelheid, trekken, wendbaarheid enz
-Weet iemand waarop ik goed moet letten bij de koop hiervan ? dus OF qua merrk KTM of gewoon qua offroad dat je misschien snel over het hoofd ziet maar wat wel redelijk essentieel is ?

Ik heb de foto toegevoegd om jullie een beeld te geven waarover ik het heb.

Ik wil dus strakjes lekker met een motor kunnen offroaden en ook de mogelijkheid hebben om de crossbaan ermee op te gaan als ik wil,

wie o wie kan me helpen ?!?!?!?!?!

greetz :}

Bijlage: 2004037a.jpg
 
mja die 380jes zijn 2takt he...dus das niet leuk voor op de weg...zal best vermogen hebben, maar dat is niet het belangrijkst.
Dus als je er de weg mee opwilt zou ik een 4takt aanschaffen...

of deze alleen voor de cross gebruiken

(als je em alleen op de weg gebruikt om naar de crossbaan te gaan zou ik et wél doen, maar als je puur op de weg wilt rijden zuigt 2takt --> zie search)

edit: trlalaalalala ik lees weer de helft..zie dat je er voornamelijk mee offroad wilt...

waarom dan geen lc4 kopen ofzo?
 
Een LC4 is natuurlijk wel een stukje zwaarder. Als je ermee de crossbaan op wilt is die 380sx geloof ik wel geschikt, maar hij zal ook vast wel meer onderhoud nodig hebben. Het is ook maar net wat je zelf wilt, er zijn altijd nog mensen die zweren bij een gierende 2-takt. Zelf vind ik 4-takten mooier lopen.
 
mja die 380jes zijn 2takt he...dus das niet leuk voor op de weg...zal best vermogen hebben, maar dat is niet het belangrijkst.
Dus als je er de weg mee opwilt zou ik een 4takt aanschaffen...

of deze alleen voor de cross gebruiken

(als je em alleen op de weg gebruikt om naar de crossbaan te gaan zou ik et wél doen, maar als je puur op de weg wilt rijden zuigt 2takt --> zie search)

edit: trlalaalalala ik lees weer de helft..zie dat je er voornamelijk mee offroad wilt...

waarom dan geen lc4 kopen ofzo?

:z Een LC4 is een lompe zware tractor i.v.m. een 380.

Met een 380 kun je lekker offroaden en op de baan goed uit de voeten, mits je hem kan mannen. Die dingen zijn vet sterk i.v.m. een 250.
Kom je nu vermogen tekort?
 
Nee ik kom geen vermogen tekort maar ben wel toe aan meer vermogen ;)

Ik had ook eens gedacht aan bv een Yamaha maar die zijn ZO duur,
zeker met kenteken en dan kom je dorekt weer uit op een dikke 425 4-tak '(

Ik heb verder niks tegen 4-taks maar vind gene die een beetje betaalbaar is...
iemand misschien een voorstel ?
 
Kun je er niet gewoon een keer een stukje op rijden? Wat onderhoud betreft, het is een 2-takt dus je hoeft al geen kleppen te kunnen stellen enzo. Verder sleutelen 2-takts wel makkelijker denk ik, maar zelf heb ik daarmee alleen ervaring met bromfietsen. Wat moet ie kosten trouwens?
 
Als je zorgt dat je op tijd je luchtfilter en olie vervangt, en de zuiger en powervalve ook vervangt voor alles versleten is kun je er lang plezier van hebben, in gebruik is zo'n ding zeker niet goedkoper dan een 4-takt trouwens, door snellere slijtage en het verbruik.
Ik zou hem wel eerst eens goed proberen want ze zijn aardig bruut om mee te rijden.
 
Die dingen zijn echt bloedsnel.
een kennis van me had er een en die ging op de tankbaan bij 120km\h nog met gemak op het achterwiel. Ze hebben ook iets van 63pk
 
:z Een LC4 is een lompe zware tractor i.v.m. een 380.

Met een 380 kun je lekker offroaden en op de baan goed uit de voeten, mits je hem kan mannen. Die dingen zijn vet sterk i.v.m. een 250.
Kom je nu vermogen tekort?

mja...maar als je niet de snelste hoeft te zijn en er ook lekker mee op de weg wilt kunnen rijden...dan is het misschien een mooi alternatief.

volgens mij is er geen motor die goed presteert op de crossbaan én op de weg...
 
(als je em alleen op de weg gebruikt om naar de crossbaan te gaan zou ik et wél doen, maar als je puur op de weg wilt rijden zuigt 2takt --> zie search)
Dan zijn je noppen al bijna op voordat je op de crossbaan bent,of hij moet al kortbij zijn en via onverharde paadjes erna toe gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan