advies keuze motor

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Ik ben vandaag bij vijf motorzaken geweest. Kunnen jullie mij adviseren over onderstaande motoren:

Yamaha FZR 600, 22000 km, 1990, kleur zwart, 2500 euro
Honda CBR 750, 30000 km, 1987, zwart-rood, 2700 euro
Kawa ZZR 600, 2200 miles, 1992, zwart,2900 euro
Honda CBR 600, 43000 km, 1992, wit,rood,blauw, 2200 euro

Het wordt mijn eerste motor (ik heb net mijn A stempeltje). Ik vind ze allemaal lekker rijden. Maar ja dat kan natuurlijk al snel als je alleen een lesmotor bent gewent.

Kunnen jullie is wat tips geven. Waar heb je het langste plezier van en zo weinig mogelijk technische problemen. Ik zal hoofdzakelijk het voor the Fun gebruiken, dus niet woon-werk verkeer.

Alvast bedankt.
 
"Happy met Honda", de oprichter werd ook wel "de lachende man" genoemd :P

Welke vindt jijzelf het mooist?
 
Tja als je ze allemaal mooi vindt en lekker vindt rijden dan zou ik voor de nieuwste/minste kilometers gaan, dus de zzr 600.
 
Tja als je ze allemaal mooi vindt en lekker vindt rijden dan zou ik voor de nieuwste/minste kilometers gaan, dus de zzr 600.

:^

Zelf 8 jaar met een ZZR600 gereden en werkelijk nooit enig probleem mee gehad.

Gezien de alternatieven die je noemt, ben ik het met BlitzeR1 eens, nieuwste met minste kilometers/miles!
 
In de motorzaken hoor je altijd dat het aantal km niet zoveel zegt. 30.000 is bij wijze van spreken net ingereden.

ZZR vind ik persoonlijk erg mooi. Maar ik lees hier op het forum dat je hier van af moet blijven vanwege de technische problemen die je hier mee hebt en een opgefokt motorblok. Als ik voor het oog ga, dan koos ik die denk ik.
 
Yamaha FZR 600, 22000 km, 1990, kleur zwart, 2500 euro

veel te weinig km's gelopen, kan drie dingen betekenen. # er is weinig mee gereden, # de tellerstand klopt niet # de motor was zo onbetrouwbaar dat ie vaak in de garage gestaan heeft. normaal gesproken is een FZR benzine en olie op peil houden, spanningsregelaar origineel houden (koeling) of extra koelen en dan staat er zo 55.000km op de klok (staat op de mijne ook en de mijne is van 92 en zou je mogen kopen voor 500 euro minder).

Honda CBR 750, 30000 km, 1987, zwart-rood, 2700 euro

honda is normaal starten en wegrijden, dit modelletje heeft wel eens ooit problemen met de kleppen, distri en de versnellingsbak. met deze leeftijd weet je nooit of je zo'n bak koopt waar je nog eens 30.000 op kunt zetten zonder enig probleem of dat je elke week stil staat. BEHOORLIJK prijzig overigens wat 2 dingen kan betekenen. # vorige 'eigenaar' heeft veel onderhoud gedaan aan de brommer en wil dat terugverdienen # vorige eigenaar weet niet wat de ECHTE waarde is.

Kawa ZZR 600, 2200 miles, 1992, zwart,2900 euro

amerikaanse fiets, met 50 mijl/uur voorbij een flitspaal in de bebouwde kom is NIET, ik herhaal NIET leuk. als ze hem zelfs in de VS al niet meer willen (en daar rijden ze alleen stapvoets met een dik wijf op de buddy) tja.. anyway, zeer weinig km's (denk dat het ook eerder 22.000mls is). prijs vind ik SCHANDALIG hoog voor een 92-er kawa. ik weet er zo enkele te staan die je voor 1000 euro minder op je naam hebt staan met dezelfde specs. deze motor heeft een tweeledig karakter. der zijn mensen die rijden kawa en hebben nooit ergens last van, andere hebben de typisch kawa probleempjes (verdampte benzine na warme start, altijd startproblemen enz enz).

Honda CBR 600, 43000 km, 1992, wit,rood,blauw, 2200 euro

de standaard ragbak voor elke 'sjonnie', ik vergelijk hem altijd met de golf-gti van de motoren. enig verschil is wel dat er ook goede CBR600's zijn :X deze fietsen heb je in 3 soorten. de perfect onderhouden fiets, de verwaarloosde fiets en de compleet afgejakkerde fiets. meestal kun je wel zien tot welke categorie de fiets behoort.

suc7

(ps, heb je al GEREDEN op deze fietsen ? dat is eigenlijk het belangrijkste. er zijn namelijk GENOEG fietsen en mij lijkt het zinvoller om eerst te kiezen welke motor het fijnste voor jou rijdt, en DAN gaan kijken welke fiets met welke leeftijd enz je gaat kopen)
 
Ik ben zelf begonnen met een ZZR600 en dat is der goedkoopste met de minste kilometer tussen jouw rijtje, dus zou ik het wel weten.
 
normaal gezien zou ik gaan voor de cbr600.
waarom:nou daar kun je de helft vanaf schroeven en dan loopt hij nog.
van de kawa weet ik niet zo heel veel.vind hem ook mooier en hij zal waarschijnlijk iets rouwer lopen dan de honda maar of de betrouwbaarheid echt zoveel minder is???krijg je garantie? en zien ze er goed uit voor hun leeftijd of zien ze er veel te goed uit.neem iemand mee met die technisch onderlegt is,en dan bedoel ik niet iemand die op een feestje veteld hoe mooi hij zijn motor gepoetst heeft.geef die goser een paar euri voor de moeite en je kunt in ieder geval wat geruster je aankoop doen.
de kawa heeft 7000km minder gelopen dan de honda dus daar zit het verschil ook niet echt in denk ik dan maar.
als ze technisch in orde zijn en ze rijden alle twee lekker danzou ik in jou geval zou ik ook een beetje het gevoel mee laten spreken.de kawa heeft jou voorkeur dus waarom niet de kawa.
 
ZZR600 is een prima beginnersmotor, CBR ook, en de anderen ken ik niet.
Maar als de km stand van die ZZR inderdaad nog geen 10000 mijl is, dan zou ik er ver van wegblijven. Een motor met zo weinig kilometers op de teller klopt niet.
 
Koop gewoon een honda be original !
Zo een cbr600f heeft niemand echt een collectors item ..
:)
 
CBR-6.

Er is namelijk een reden dat er zo superveel veel rondzoemen,km-stand is geen enkel probleem en van het rijtje dat je opsomt is het de enige die rijdt als een moderne motor.
 
Yamaha FZR 600, 22000 km, 1990, kleur zwart, 2500 euro

veel te weinig km's gelopen, kan drie dingen betekenen. # er is weinig mee gereden, # de tellerstand klopt niet # de motor was zo onbetrouwbaar dat ie vaak in de garage gestaan heeft. normaal gesproken is een FZR benzine en olie op peil houden, spanningsregelaar origineel houden (koeling) of extra koelen en dan staat er zo 55.000km op de klok (staat op de mijne ook en de mijne is van 92 en zou je mogen kopen voor 500 euro minder).

Honda CBR 750, 30000 km, 1987, zwart-rood, 2700 euro

honda is normaal starten en wegrijden, dit modelletje heeft wel eens ooit problemen met de kleppen, distri en de versnellingsbak. met deze leeftijd weet je nooit of je zo'n bak koopt waar je nog eens 30.000 op kunt zetten zonder enig probleem of dat je elke week stil staat. BEHOORLIJK prijzig overigens wat 2 dingen kan betekenen. # vorige 'eigenaar' heeft veel onderhoud gedaan aan de brommer en wil dat terugverdienen # vorige eigenaar weet niet wat de ECHTE waarde is.

Kawa ZZR 600, 2200 miles, 1992, zwart,2900 euro

amerikaanse fiets, met 50 mijl/uur voorbij een flitspaal in de bebouwde kom is NIET, ik herhaal NIET leuk. als ze hem zelfs in de VS al niet meer willen (en daar rijden ze alleen stapvoets met een dik wijf op de buddy) tja.. anyway, zeer weinig km's (denk dat het ook eerder 22.000mls is). prijs vind ik SCHANDALIG hoog voor een 92-er kawa. ik weet er zo enkele te staan die je voor 1000 euro minder op je naam hebt staan met dezelfde specs. deze motor heeft een tweeledig karakter. der zijn mensen die rijden kawa en hebben nooit ergens last van, andere hebben de typisch kawa probleempjes (verdampte benzine na warme start, altijd startproblemen enz enz).

Honda CBR 600, 43000 km, 1992, wit,rood,blauw, 2200 euro

de standaard ragbak voor elke 'sjonnie', ik vergelijk hem altijd met de golf-gti van de motoren. enig verschil is wel dat er ook goede CBR600's zijn :X deze fietsen heb je in 3 soorten. de perfect onderhouden fiets, de verwaarloosde fiets en de compleet afgejakkerde fiets. meestal kun je wel zien tot welke categorie de fiets behoort.

suc7

(ps, heb je al GEREDEN op deze fietsen ? dat is eigenlijk het belangrijkste. er zijn namelijk GENOEG fietsen en mij lijkt het zinvoller om eerst te kiezen welke motor het fijnste voor jou rijdt, en DAN gaan kijken welke fiets met welke leeftijd enz je gaat kopen)


Bedankt voor de uitgebreide reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan