Advies levering

Theelepel

Die hard MF'er
10 aug 2015
391
4
Goedendag,

Ik heb een nieuwe motor gekocht, nu twijfel ik of 18 september laten leveren of na de winter pas. Er word niet mee gereden als het gepekeld heeft....

Wat zijn de voor's en tegens jullie inziens?
 
Vorig jaar las ik in het grote pekel topic, was het begin november dat er gestrooid werd...

Maar zoek zeg maar redenen tot overtuigen, en redenen om het niet te doen, denk aan afschrijving (2017 vs 2018 motor)
 
Met wat geluk ligt er amper tot geen pekel net als vorig jaar.
Als je toch wilt rijden met pekel de motor behandelen met ACF50 dan gaat hij niet roesten.
 
Goedendag,

Ik heb een nieuwe motor gekocht, nu twijfel ik of 18 september laten leveren of na de winter pas. Er word niet mee gereden als het gepekeld heeft....

Wat zijn de voor's en tegens jullie inziens?

Je koopt toch een motor om te rijden?

Als je je bij elke meter die je rijdt druk moet maken om de afschrijving is de lol er snel af.
Als het nou 2 november was ofzo, maar in september is er nog best wat te rijden.

edit; omgekeerd, als je rustig kan wachten voor jezelf zou ik me ook afvragen waarom je die nieuwe motor gekocht hebt? blijkbaar kun je prima zonder (ff zwart wit gezien).
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar las ik in het grote pekel topic, was het begin november dat er gestrooid werd...

Maar zoek zeg maar redenen tot overtuigen, en redenen om het niet te doen, denk aan afschrijving (2017 vs 2018 motor)

Als je zo bezig bent met de rest waarde kan je in mijn ogen beter een gebruikte motor kopen.....

September heb je zoals vorige post ook al zei nog zat rij mogelijkheden zonder pekel.
 
Vanaf september kun je waarschijnlijk nog 2 tot 3 maanden rijden zonder pekel. Dus .....


Tegenwoordig met de klimaatverandering weet je maar nooit. Voor hetzelfde geld vriest het vannacht, en wordt er gestrooid. Zou het risico niet nemen om een nieuwe motor te kopen.
 
Ik zag gister al zo n model strooiwagen rijden .............
 
Tegenwoordig met de klimaatverandering weet je maar nooit. Voor hetzelfde geld vriest het vannacht, en wordt er gestrooid. Zou het risico niet nemen om een nieuwe motor te kopen.


Maar de TS heeft al een nwe motor gekocht, het gaat alleen nog om de aflever datum.



Totaal niet lullig bedoeld dit, maar als ik dit zo lees ben ik opeens weer blij met mn ouwe zooi.....pekel intereseert me echt helemaal niks op mn brommer, ik heb hem gekocht om te rijden.
Maar dat is uiteraard voor iedereen zn eigen afweging
 
Vorig jaar is er op de heetste zomerdagen ook gepekeld om het asfalt te koelen.
Dus de maanden Juni, Juli en Augustus zou ik voortaan ook maar niet gaan rijden.
 
... afschrijving? watisdatkanikdateten?

Heb mijn nieuwe motor afgelopen 17 December gekocht/gehaald/op naamgezet en mee naar huis gereden.
Pekel lag er toen al.... heb nu in 8 maanden 24.000Km op de teller gezet...
Je koopt toch een motor om op te rijden?

En euh... niet om het even maar als ik me niet vergis is de grootste afschrijving het moment van kopen naar op naam zetten...
Zodra de dealer de nummerplaat erop schroeft en op jouw naam zet heb je de eerste 10%? al te pakken :)
 
ja de afschrijving boeit me het minst, ik heb een motor om op te rijden maar er staan ook 2 auto's. en meestal in de wintermaanden een "pekelfiets" deze moet dus netjes blijven. Ja zo'n " poser" ben ik, maar daar gaat de discussie niet om.

Ik weet dat ik als ik weinig/geen afschrijving zou willen ik geen nieuwe had moeten kopen. Maar mijn vraag is meer, hoeveel zou het schelen in prijs kwa bouwjaar 2017/2018 bij verkoop over 5 jaar, en dan kan ik zelf de afweging maken of het de moeite is om die 5 weken extra te rijden....
 
Goedendag,

Ik heb een nieuwe motor gekocht, nu twijfel ik of 18 september laten leveren of na de winter pas. Er word niet mee gereden als het gepekeld heeft....

Wat zijn de voor's en tegens jullie inziens?

Direct? Anders had je m beter laat in het jaar kunnen kopen met wellicht wat extra korting.
 
Als je een beetje positief denkt; volgend jaar kun je wel dood en begraven zijn,of een duurdere vriendin hebben,
doe nu wat je nu kunt doen ,dat verrekte k*tgeld :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
persoonlijk zou ik hem niet bij de dealer laten staan voor zo'n lange periode. en als dealer zou ik het ook niet leuk vinden dat ik een motor even ruim een half jaar kosteloos moet opslaan. stalling kost ruimte en ruimte kost geld. en daarbij komt nog dat ze ook een half jaar het risico op beschadiging hebben. en waarschijnlijk heb je ook wat ingeruild en die kan hij dan ook pas verkopen als het seizoen is afgelopen of pas volgend jaar. maar dan gaat de prijs van de inruiler natuurlijk ook omlaag. en dan hebben we het nog helemaal niet over de ellende die je krijgt als de zaak waar jouw motor staat in de tussentijd over de kop gaat of afbrand.
 
Ik zou hem meteen ophalen.

Kan je er thuis op zitten en naar kijken als je dat wilt.

Blijkt dat het dit jaar eens niet gaat winteren dan kan je ook nog eens rijden.

Makkelijke keuze in mijn optiek.

En bovenal, wat Jan zegt.
 
De garantietermijn gaat in op de dag van levering, tenzij je iets anders afspreekt met de verkoper. Als je er niet mee rijdt gaat er ook niks kapot. Een probleem met de garantie kan ontstaan als je volgend voorjaar gaat rijden en er dan wat stuk gaat. Dan is je garantie al voor een paar maanden voorbij.
En ff meenemen dat je vanaf de dag dat je 'm op naam krijgt verzekering en motorrijtuigenbelasting moet betalen. De verzekering zal voor een nieuwe fiets wel niet goedkoop zijn ...
 
De garantietermijn gaat in op de dag van levering, tenzij je iets anders afspreekt met de verkoper. Als je er niet mee rijdt gaat er ook niks kapot. Een probleem met de garantie kan ontstaan als je volgend voorjaar gaat rijden en er dan wat stuk gaat. Dan is je garantie al voor een paar maanden voorbij.
En ff meenemen dat je vanaf de dag dat je 'm op naam krijgt verzekering en motorrijtuigenbelasting moet betalen. De verzekering zal voor een nieuwe fiets wel niet goedkoop zijn ...
Kijk, dit zijn inhoudelijke reacties waar ik naar zocht..

Dat van de verzekering/wegenbelasting had ik ook al bedacht, garantie is weer een puntje waar ik niet over nagedacht had! Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan