Advies lichte motorscooter

Ik heb nog een opgevoerde 70cc bromscooter staan. Qua acceleratie istie inderdaad sneller dan een 4takt 125cc motorscooter, topsnelheid met ongeveer 105 ietjes lager. Ik heb een Leonardo 125cc gehad, daarmee is bovenstaande vergeleken.

Met de Leonardo's reed ik zeg maar 75% stadsverkeer, 20% buiten de bebouwde kom en 5% snelweg. Ik heb me er prima mee vermaakt, en nu doet iemand anders dat..

Woonwerk is voor mij 3 km heen en 3 km terug, dat doe ik uit luiheid met het autootje. De motorscooter gebruikte ik vrijwel alleen voor de fun. Toegegeven, sneller is leuker, maar voor mijn doeleinde volstaat een 125cc / 150cc motorscooter. En die Agility 150cc is met zn aanbieding 1799 euro rijklaar veel scooter voor weinig knaken!

@opabert, ik begin langzaamaan te wennen aan jouw humor ;)

@Worldbeater, die Derby lijkt me wel wat, erg mooi uiterlijk! En, wat ik gelezen heb, lekker blokje :9~

Groeten, Karl
 
Stel u zelf de volgende vraag:
Om welke reden is het aanbod van 2e hands in NL en Onder de 150cc zo groot ?

De beantwoording op die vraag:
Omdat je na paar maanden tot de ontdekking komt dat voor 80km++ wegen, er toch wel erg weinig gang in zit.
:^ :}
@Worldbeater, die Derby lijkt me wel wat, erg mooi uiterlijk! En, wat ik gelezen heb, lekker blokje :9~
Veel plezier dan! :+
 
Ik denk dat ze je hier wel verder kunnen helpen, de ervaringsdeskundigen.

 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan heb je meer dan genoeg aan 125cc!!!! Wat een bende daar!!! Zou er nooit willen rijden.

Crisis!!

Maar toch kunnen "wij" (eigenlijk iedereen behalve wij :z ) Er wat van leren. Iedereen met de scooter naar zn werk ipv met de auto!
 
Olifant vraagt specifiek naar lichte motorscooters ; de Vivacity 100-2t wordt nog nieuw aangeboden voor €1499 en dat is een pittig ding met een top van 100km/u: voldoet prima aan de eisen die jij stelt.
Ik herken me daarin; heb een snelle BMW maar voor de kortere ritten ook een 125cc motorscooter [terwijl ik me best een zwaardere kan veroorloven]; juist zo'n lichte want die zijn goedkoop in onderhoud, wendbaar en snel genoeg.
Vooral het ''opstappen-wegwezen'' karakter van een lichtere ms bevalt me zo goed; in het verleden sportmotoren gereden maar die pak je toch minder gemakkelijk even mee.
 
Ben ook benieuwd naar het verbruik :)

Kijk uit met de zijstandaard, die schijnt nog wel eens af te breken heb ik gelezen. :X
 
Laatst bewerkt:
In mijn tijd (waar is ie gebleven ?) hingen we ook een 100 cc onder een Suzuki 50cc.
Of een 80 cc onder een Dax 50cc.
 
Ik heb ervaring met de Peugeot Vivacity 100 (en trouwens ook met de oudere SV125).Zijn leuke handzame dingen en redelijk geprijsd.
Heel goed bruikbaar voor woon/werk MAAR dan wel op korte afstand. De top is ongeveer 90 km/u en zuipt dan behoorlijk, ik moest elke week tanken maar dan wel met aan/uit rijden 8-) .
Grootste gevaar is dat koekblikrijders je als brommer zien(begrijpelijk want de maten zijn exact hetzelfde) en je dan met alle geweld van de rijbaan willen hebben. En dan heb je met 100cc geen reserve. Dus alleen binnendoor met weinig auto verkeer is ideaal. Zo nu en dan een fietspaadje valt ook niet op natuurlijk O-) .
Opvoeren kan een optie zijn maar er zijn niet veel spullen voor in vergelijking met een Aerox 100. En de betrouwbaarheid gaat dan stukken achteruit.
Wat betreft die snelle bromscooters ...ja das ff slikken, een beetje 70cc kan makkelijk 120/130....maarrrr die houden het maar een paar weekjes uit terwijl een 100cc het wel lang blijft doen.
Ander voordeel is dat bij schade en pimpen gewoon de onderdelen van een (snor)brommer gebruikt kunnen worden.
Ik had de mijne ook voor weinig in nieuwstaat en kon em goed verkopen anders had ik em nog gehad.
Ik zou zeggen...kijk voor zoveel mogelijk cc's helaas loopt de prijs dan ook op,succes,MZlllss,Rob.
 
Ik rijd momenteel een vivacity 100. Gekocht voor 1500 incl koffer en afleveringskosten e.d.
100cc is inderdaad niet heel ruim maar ik heb er niet echt last van. Ik rijd over 80km weg naar me werk en stukje snelweg. Op de snelweg haal ik 95/100...
Verbruik is iets van 1 op 25. Wel altijd lekker snel weg bij het stoplicht :)
Super makkelijk in de stad en files. En ik krijg hem met 1x steken in de schuur...
Ik heb totaal geen spijt dat ik een vivacity heb gekocht... Je moet alleen wel even bedenken dat je geen totaalheerser bent op de snelweg...
 
Zelf ben ik ook de trotse bezitter van een vivacity 100cc heb hem nu zo,n 8 maanden en het bevalt deksels goed.
Een hele middag met mijn vriendin op de veluwe getourd en dan bij thuiskomst voor 4,50 tanken.
De snelweg ga ik niet op want de teller wijkt zo,n 10 km af dus top 100 maar met wat tegenwind kan het ook 85 a 90 zijn.
Ik heb 1250 ervoor betaald stond 120km op dus brommer geld,wel heb ik er een grote peugeot koffer erop gezet heeft meerdere functies.
Er kunnen 2 helmen in en je word wat serieuser genomen op de 80km wegen ,heb 1 keer meegemaakt dat zo,n patjepajer mij bijna van de weg af drukte.
Kortom veel scooter voor weinig geld dacht alleen dat ze nieuw niet meer te krijgen waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan