Advies losse kleding/combi

Tjieke

MF'er
18 nov 2005
39
0
Limburg
Hallo mensen,

Ik sta op het punt om motorkleding te kopen, alleen ik zit met een vraag.
Aangezien hier de ervaren mensen vraag ik advies aan jullie:
Een onepiece suit lijkt me persoonlijk niet fijn, hierdoor gaat mijn voorkeur uit naar een combi die je in een keer koopt of het apart kopen van een leren jas en broek.

Prijs technisch lijkt het mij goedkoper om bv. eerst de jas en de broek los te kopen.

Of is het aan te raden om in een keer een combi te kopen?
De voorkeur gaat uit naar Alpinestars of FLM (Polo Duitsland).


Gaarne jullie advies/mening.

Met vriendelijke motorgroet,

Tjieke
 
Combi raad ik je sowieso aan.. race-overalls zijn niet echt handig. En beide delen in één keer kopen is ook wel zo handig, bijpassend spul. De jas is trouwens (bij mijn Spyke combi tenminste) vrij kort. Ik weet niet of het met verschillende broeken valt te combineren, maar dat lijkt me niet
 
Als je een leren combi koopt dan zit een pak wat bij elkaar hoort toch anders als van hetzelfde merk een losse broek en een losse jas.

Heb hele middag gestaan bij Termaat in Nijmegen en heb het echt ondervonden dat het zo is (ze vertelde het ook)

De broek was wat strakker geloof ik en de juist op de rug wat kleiner ofzo.. iets in die richting meen ik, het zat in iedergeval beter.

Ik zou zeggen wacht even op de motor beurs tenzij je dicht bij termaat woont, die doen ook best wel aardig hun best kwa prijzen.
 
Al eens aan de diverse beurzen gedacht, zoals http://www.motorbeursutrecht.nl/sites/motorbeursutrecht/nl/index.asp (Utrecht) ?
 
Combi raad ik je sowieso aan.. race-overalls zijn niet echt handig.
Echt een nadeel is er niet :N
Grote voordeel is wel dat je veel lekkerder in het pak zit
op de motor :Y
En als je rits defect is bij een combi dan heb je een zwak punt
in je combi,dan zit het jasje in je nek :X
 
Daar zijn toch (ook) al diverse topics over, vrouwen in leer etc.

Maar met name als je op vrijwillige wijze afstapt, en/of in combinatie met andere kledij.
You do the math
;)
 
COMBI KOPEN
merk IXS
heel mooi en helemaal niet duur
maatje 52

gr speed demon

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/289734/a912199ecd64d65c31c07cd7fa6db75f (000_0174.jpg)​
 
Hallo mensen,

Ik sta op het punt om motorkleding te kopen, alleen ik zit met een vraag.
Aangezien hier de ervaren mensen vraag ik advies aan jullie:
Een onepiece suit lijkt me persoonlijk niet fijn, hierdoor gaat mijn voorkeur uit naar een combi die je in een keer koopt of het apart kopen van een leren jas en broek.

Prijs technisch lijkt het mij goedkoper om bv. eerst de jas en de broek los te kopen.

Of is het aan te raden om in een keer een combi te kopen?
De voorkeur gaat uit naar Alpinestars of FLM (Polo Duitsland).


Gaarne jullie advies/mening.

Met vriendelijke motorgroet,

Tjieke


Is maar net wat je lekker vind zitten en wanneer je t meest rijd. Deze temperatuur vind ik leer niet zo lekker meer hoor, maar hul ik me lekker in mn textielpak en rits mn wintervoering er ook lekker in. Prijstechnisch gezien maakt t niet zoveel uit of je die combi van 1 merk of los koopt maar je moet vooral kopen wat goed zit en voldoende bescherming biedt. Als je pak gaat passen trek hem helemaal aan alles vast en dicht en ga er mee op een motor zitten in rij-houding; zit het pak nog steeds goed? bescherming ook nog op de goede plaats? leuke prijs? goede kleur? hop kopen die hap.
Ach voorkeur naar merk zal je prijs wel hoger doen uitkomen maar neem iets wat goed zit en niet omdat t een goed merk is.
One-piece is niet zo makkelijk maar dat is mijn mening.

:W
 
Is maar net wat je lekker vind zitten en wanneer je t meest rijd. Deze temperatuur vind ik leer niet zo lekker meer hoor, maar hul ik me lekker in mn textielpak en rits mn wintervoering er ook lekker in. Prijstechnisch gezien maakt t niet zoveel uit of je die combi van 1 merk of los koopt maar je moet vooral kopen wat goed zit en voldoende bescherming biedt. Als je pak gaat passen trek hem helemaal aan alles vast en dicht en ga er mee op een motor zitten in rij-houding; zit het pak nog steeds goed? bescherming ook nog op de goede plaats? leuke prijs? goede kleur? hop kopen die hap.
Ach voorkeur naar merk zal je prijs wel hoger doen uitkomen maar neem iets wat goed zit en niet omdat t een goed merk is.
One-piece is niet zo makkelijk maar dat is mijn mening.

:W


:^ voor het grootste gedeelte :P

Leer is nu niet echt comfortabel meer. Als je een Tex of leren combi aanschaft en je haalt dit niet van het zelfde merk let dan op dat de ritsen matchen. Als je ooit een schuiver maakt is het niet zo fijn als je de broek en jas niet heb aangeritst ;) + in koudere dagen als deze is het lekkerder als alles op zijn plaats blijft zitten.
En ik zou voor de combi gaan ipv van een overal. Een overal is leuk op het circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan