advies motor/verzekering/moterzaak

yvonne fried

Rookie
15 jan 2002
7
0
Amsterdam
Wie heeft een Honda NT650V Deauville? Hoe zijn je ervaringen met deze motor? Is 650 cc niet erg licht voor een toermotor?

Wie heeft een Pan European bouwjaar 1990-1993? Beginnen die nu veel mankementen te vertonen? Ik wil er misschien eentje kopen van ongeveer deze leeftijd, maar ik ben een beetje bang voor dure reparaties want het is toch een motor van ongeveer tien jaar oud.

Weet iemand een verzekeringsmaatschappij die niet al te duur is met zijn premies voor een gedeeltelijk of volledig casco?

Kan iemand mij een goede motorzaak aanbevelen in regio Amsterdam?
 
Er lopen een paar Deauville-lui rond op het Forum.

Zelf heb ik een Pan 1991, geen problemen mee, rijdt als een recente (is ook in 10 jaar weinig aan het model gewijzigd).

Let bij aankoop of onderhoud e.d. ok zijn, zelf had ik mayonaise in mijn remleidingen, waardoor revisie noodzakelijk was (paar honderd gulden), ook is een keerring vervangen van de cardan. Voor de rest motorisch nog nooit problemen mee gehad (nu 26000 mee gereden).

Met een beetje zoeken kan je ook nog Pan\'\'s vinden met wat minder km, en dan kan er weinig mis mee zijn. De mijne had wel zeer weinig km, waardoor uitdroging van rubbers e.d. mogelijk is. Maar met een stand van 50000 of zo zou je daar geen problemen meer moeten hebben. En Pans kunnen zonder problemen meer dan 2 ton rijden.

Nog meer vragen: stel ze maar.
 
Hoi Yvonne,

650cc lijkt misschien weinig, maar in de praktijk blijkt dit voldoende hoor. Dankzij de goede :} stuureigenschappen moet er heel wat gebeuren, voordat je zoek gereden wordt, maar dit ligt dan waarschijnlijk het meest aan de \'kwaliteit\' van de piloten.

Ik ben nu 4 keer met de KNMV op vakantie geweest en ben tussen al die vakantiegangers nog maar een paar supersportcoureurs tegengekomen die me echt :j te snel afwaren :9

Je hoeft echt geen bulten pk\'s te hebben om lekker te kunnen scheuren hoor!! })

Groeten,
Ryser.
 
Wie heeft een Honda NT650V Deauville? Hoe zijn je ervaringen met deze motor? Is 650 cc niet erg licht voor een toermotor?

Ik ben even voorbijgegaan aan de Toereigenschappen geloof ik. Kruisen met 160km/h is goed te doen, mits je een hogere ruit monteerd, maar dat is ook weer afhankelijk van je lichaamsbouw. Het verbruik is voor een toermotor ideaal, in mijn geval tijden langere ritten 1:21 :} :}

Verder kan je in de koffers wat kleine prut kwijt en grote kofferdeksels en een topkoffer zijn als optie verkrijgbaar.

Het kan best zijn dat ik nog iets ben vergeten :? , maar dan post ik gewoon nog een toevoeging ;)

Ryser.
 
Ik zelf ben wel tevreden over Motoport Uithoorn maar moet toegeven dat ik er nog geen fiets heb gekocht, alleen onderdelen en kleding. Je kan ook nog even neuzen op www.motordealer.info
 
Verzekering:

www.europeesche.nl
(kijk voor de optie\'s en online berekening)
Ik heb m daar zelf ook lopen.

Ik ken ook een tussenpersoon: \'tussenagent\'.
Als je het begrijf en telnr/emailadr. moet weten, hoor ik het wel (mail me)).
 
Ik kan het verhaal van Ryser beamen en de Deauville aanbevelen als sportieve tourfiets. :]
Ik heb hem bij Motorport Uithoorn gekocht, ik ben zeer tevreden over deze zaak! :}
Groetjes Lara.
 
Ik als leek zeg: gaan voor die pan european!! Zo\'n st 1100 gaat zeker hard maar is volgens de kenners de meest degelijke motor die er is. Zelfs BMW-rijders stappen over !!!!! Dat wil wat zeggen.

Ik ga zelf kijken voor een cbr 1000 (zelfde dashbord en bescherming voor het motorblok: de vleugeltjes)

Maar let goed op er staan in motorland ook veel motoren van die jaartallen waarmee zware ongelukken mee gebeurd zijn. Let goed op !!!!!!!! neem iemand mee als je er 1 wilt kopen en geloof niet alles wat ze zeggen maar kijk goed WAT ze willen verkopen. De meeste laten meestal hun \'pan\' per ongeluk een keer omvallen omdat i toch schoon aan de haak 289 kg weegt. En manuveren in de kleine ruimte met zo\'n machine is niet altijd gemakkelijk.


LAAT JE GOED ADVISEREN DOOR MENSEN DIE AL JAREN ZO\'N ST1100 RIJDEN.

Persoonlijk heb ik ook mijn twijfels bij zo\'n ntv 650 het ziet er leuk uit in de winkel maar BLIJFT het ook leuk dat is de vraag, motorvermogen, kofferruimte, inruilwaarde, weersbescherming. Ik begrijp je twijfels en laat je niet door anderen van de wijs brengen en koop wat je zelf leuk vindt want JIJ moet er op rijden en JIJ betaalt die motor!!!!!!!!!!!!
 
Altijd handig om ervaren lui mee te nemen als je een testrit e.d. gaat maken. Persoonlijk verwacht ik iet veel problemen bij een Pan, maar ik heb ook iemand een miskoop zien doen met een GTR1000 wat toch ook een degelijke bak zou zijn, al heeft een Pan een nog betere naam.
 
(...) motorvermogen, kofferruimte, inruilwaarde, weersbescherming. Ik begrijp je twijfels en laat je niet door anderen van de wijs brengen en koop wat je zelf leuk vindt want JIJ moet er op rijden en JIJ betaalt die motor!!!!!!!!!!!!

Motor vermogen = ok.
Kofferruimte is uit te breiden met grote kofferdeksels en topkoffer.
Inruilwaarde is ook vrij hoog.
weersbescherming is perfect (met hoge ruit).

Idd gewoon eens rondkijken en een proefrit maken. Dan weet je meteen of het voor jou wat is. Er is ook zoveel keus.

Groetjes Lara
 
Motor vermogen = ok.
Kofferruimte is uit te breiden met grote kofferdeksels en topkoffer.
Inruilwaarde is ook vrij hoog.
weersbescherming is perfect (met hoge ruit).

Idd gewoon eens rondkijken en een proefrit maken. Dan weet je meteen of het voor jou wat is. Er is ook zoveel keus.

Groetjes Lara

:^

Succes en veel plezier van je uiteindelijke aankoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan