Advies, motor voor woon- werkverkeer

Wat een bull..
Ik kan je legio ouwe meuk opnoemen waar je gewoon geen en daarnaast genoeg nieuw spul waar je wèl gezeik mee hebt...

Oud is geen garantie voor problemen, nieuw is geen garantie voor geen...
 
Wat een bull..
Ik kan je legio ouwe meuk opnoemen waar je gewoon geen en daarnaast genoeg nieuw spul waar je wèl gezeik mee hebt...

Oud is geen garantie voor problemen, nieuw is geen garantie voor geen...
Ja maar de kans bij oud dat je problemen krijgt is veel groter,en een ABS van zo,n 20jaar oud is
een grote kans op problemen,je ziet ze regelmatig voorbij komen in advertenties,een prima motor maar
de abs werkt niet meer of het abs lampje brand.Verder ben ik zelden een oude 2e hands motor tegen gekomen waar niets
aan mankeerde,meestal geen probleem voor de ervaren sleutelaar,maar de TS is dat zeker niet met maar 1 jaar motor ervaring,
die wil probleemloos rijden en niet er aan sleutelen denk ik.Ik heb zelf een motor van 28jaar oud ,een prima fiets maar heb
er al aardig wat aan moeten doen om hem probleemloos te houden,daar voor heb ik een 8 jaar oude motor gehad en die had geen enkel probleem.
Maar waarom zou je een oude motor kopen als je het budget heb voor iets recenter ,oude motoren leveren vaak extra kosten
op om de boel fatsoenlijk rijdbaar te maken,en dan zit je alsnog weer aan een hoger bedrag.
 
Laatst bewerkt:
MT09 is wel een comfortabele motor en kan zeker een passagier achterop. betrouwbaar, verbruik is ook netjes.
Vstrom 650 hetzelfde verhaal

SV650 heb je volgens mij nieuw voor dat geld ( in belgie zeker).
 
Laatst bewerkt:
Koop een vlotte scooter en geen aftands ding. Voor woonwerk heb je een betrouwbare vervoermiddel nodig, en geen ding waaraan je veel moet sleutelen ....

Overigens kun je met subsidie een e-bike, speed pedelec voor die afstand gebruiken.

En een scooter is best hip, en ook comfortabel met de Mrs achterop voor een ommetje. Ik heb van die supersports rijders met vriendin/vrouw achter gezien die voor geen meter prettig kunnen zitten. Het is echt helemaal niks om zo te zitten.
 
MT09 is wel een comfortabele motor en kan zeker een passagier achterop. betrouwbaar, verbruik is ook netjes.
Vstrom 650 hetzelfde verhaal

SV650 heb je volgens mij nieuw voor dat geld ( in belgie zeker).
Ja maar ik raad dan weer de mt09 niet aan voor woon werk ,
Je zit dan volle bak in de wind . Vandaar dat ik ook wat er bij gekocht heb voor woon-werkverkeer
 
Nu nog een dealer vinden die hem nieuw of occasion heeft. Ik hoor verschillende verhalen over zaken in de buurt hier van Pijnacker die ik al dan niet moet hebben. Motoport Watering niet doen lijkt het, Hans van Dijk wel/niet en Motoport Rockanje dan weer wel.
Suur motoren in oud bijerland is een aanrader, ik ken 5 mensen in mijn familie die daar hun motor gekocht hebben, en allemaal zeer tevreden.

Als je naar een V Strom wil gaat kijken, hij heeft er 1 te koop staan een 650cc.
https://www.motoroccasion.nl/motoren/suzuki-v-strom-dl-650-m1359032.html
 
Bedankt voor de reacties, ik krijg er steeds beter beeld bij. Ik houd van sleutelen, daar hou ik de Sabre voor. Die is uit 82 en heeft genoeg 'uitdagingen' te bieden..

Maar, voor woon- werkverkeer wil ik inderdaad en vrij zorgeloze motor, die even wat langer meegaat. Daarom ook iets meer budget genomen. We hebben juist besloten om op de motor naar werk te gaan omdat Den Haag een laten we zeggen onvriendelijk parkeerbeleid heeft. Ik zat zelf in de cruiser-richting te denken, maar daar lijkt weinig advies heen te wijzen. De V-strom optie begint er goed uit te zien.
 
Bedankt voor de adviezen, ik ga ze bekijken. Ik was altijd erg blij met de Sabre, maar was wel "werken" om daar mij te rijden. Daarom zoek ik iets dat meer soepel gaat.

De V-Strom had ik niet eerder voorbij zien komen, zit je daar redelijk rechtop op? Ik zit liever rechtop dan voorover gebogen.
Daarom overweeg ik ook een CMX500.

Ik had nog niet echt naar de VFR800 of CBR600 gekeken. Zijn dat geen sportmotoren waar je dus wat meer voorover zit? Mijn VF750S heb ik vooral als eerste motor genomen omdat tie tegen een stootje kon. Is dat over de hele Honda linie zo?

Elektrisch heb ik ook overwogen, maar kan nog niet iets vinden wat ik ook mooi vind om te zien.
Een cbr600 is wel een sportieve zithouding. Een vfr800 is een sport/toer, ik kan het makkelijk een dag volhouden op dat ding, was ook van plan om dit jaar in 1 keer naar Kroatië te rijden ermee (1360 km) maar dat gaat wel een klein beetje op karakter dan hoor.

Eventueel kun je het stuur nog iets verhogen alleen zit je dan wel iets minder lekker achter het ruitje.

Het is in principe wel een hele betrouwbare motor. Volgens mij moet de v4 wel redelijk onderhouden zijn, maar dan gaat hij zo een tonnetje mee.

Nu ga ik wel rond oktober voor een kawasaki gtr1400 voor een nog makkelijkere winter ( meer uit de koude wind) maar die is dan ook wel een stukje duurder.
 
Binnen jouw budget wordt dat nu nog wel lastig ja. Maar ook daar gaat zich een 2e hands markt aftekenen.

Als het een mooie elektrische zou zijn, zou ik nog wel meer budget uitrekken ook. Maar ik vind het merendeel echt foeilelijk. Maar ik houd mijn ogen open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan