advies motor

SstefanS

MF'er
4 mrt 2010
52
0
Oss
heey ik ben nieuw hier op deze forum en ik wil over een anderhalve maand ongeveer mijn motorrijbewijs gaan halen, alleen ik heb niet zo heel veel verstand van motoren en ik wil natuurlijk wel een motor kopen!

nu ben ik redelijk lang (1.90m) en collega's raden mij un aprillia rsv mille of een honda fireblade aan en alle 2 vind ik mega gaaf allen neig ik toch meer naar de aprillia

wat raden jullie mij aan als beginnende rijder en naar welke motoren zou ik eventueel nog meer kunnen kijken?

alvast bedankt
 
Ik zou als beginner geen zware motor nemen.. kijk eerst even naar een 600 cc of iets in die weg. deze motoren zijn makkelijk te besturen en je wordt niet meteen afgestraft als je iets te veel gas geeft in een bocht. op lange stukken verlies je het van een 1000 maar met bochtenwerk heb je meer voordeel. er is ook makkelijk mee te spelen.

heb er wel 1 voor je te koop haha
 
het zijn natuurlijk wel hele zware motoren om op te beginnen, maar als je dat echt wil moet je dat gewoon doen :P
qua beginnersmotoren zou ik deze aanraden
CBR600
ZX6R ninja
R6
of een YZF600 thundercat

maar dat licht natuurlijk aan je budget en aan wat je zelf mooi vind

voor andere beginners motoren kan je de zoekfunctie gebruiken:P
 
Laat de twee adviezen maar varen en begin, zoals meer gemeld, op een 600 cc.
Rijdt je al jaren schakelbrommer dan ben je al wat meer gewend, maar een 600 cc is op safe gaan.

Doordat je zo lang bent, is het best wel lastig om een motorfiets te vinden waar je lekker op zit.
Wat wil je voor motor? Een toerfiets, een racer??
De honda zou ik persoonlijk laten staan. Deze fiets is niks voor lange mensen. Ik ben (maar) 1.80 m1 en ik zat tijdens testritjes al voortdurend tegen de kuip aan. Heel irritant!
Een r6 is ook een erg fijne fiets. Zal qua zitten denk ik wel gaan, maar denk niet dat het echt een mooi gezicht zal zijn...:)

Ik zou persoonlijk, met jouw lengte, kijken voor een triumph daytona of een suzuki gsxr
 
Het schijnt dat je het vermogen van die 2 motors wel snel beu bent en al snel de max eruit haalt. Kun je beter kijken naar een Hayabusa.
 
1.90 is niet zo lang, je wordt amper beperkt door deze lengte. Ok van die girlie 250cc choppers gaan niet echt werken, maar OK :z

(niet te veel naar Ali B luisteren trouwens.. het is dit forum :P)
 
Laatst bewerkt:
Rijdt je al jaren schakelbrommer dan ben je al wat meer gewend,

Als je al jaren op een 50cc hebt gereden, is een 1000cc een makkie :-). Zo niet, niet aan beginnen.

Er zijn veel van dit soort topics met meestal als advies, begin niet te zwaar maar als je het echt wil kan het gewoon.
 
Met jouw lengte kan je idd alles kopen wat je mooi vind. 600cc is al belachelijk snel dus je hoeft je niet te beperken tot liter-bikes ;)
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.

vtr-100f is ook zeker gaaf
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.

vtr-100f is ook zeker gaaf

Kijk hier dan maar even. De Firestorm is mijn eerste motor en bevalt nog steeds erg goed (>40.000km gereden).

Edit: 1.90m valt heel erg mee hoor..ben zelf 2.06m.
 
Laatst bewerkt:
Ja die lichte nepmotoren, niks waard. Kun je net zo goed brommer blijven rijden... :z
 
Ik weet niet of het snel verveeld? ik rij nu 6 jaar op mijn 600 en heb nog altijd lol.. ze zijn makkelijk te handelen en dat maakt ze erg leuk speelgoed.

een maat van me had een R1 na z'n zx-6r en heeft veel "net goed" momenten gehad. hij vond de R1 lekker snel maar miste het gooien van een zx-6r. gewoon omdat je iets meer speling hebt in het gasgeven.
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.
Geloof mij als ik zeg dat je dat de eerste 5 jaar ook bij een 600 niet kan hoor :+

110+ pk op 170kg rijklaar, 3,5sec. op de 100km/u en messcherp sturen. Verbaas me nog steeds wat een kracht er in zo een blokje zit :9~
 
Geloof mij als ik zeg dat je dat de eerste 5 jaar ook bij een 600 niet kan hoor :+

110+ pk op 170kg rijklaar, 3,5sec. op de 100km/u en messcherp sturen. Verbaas me nog steeds wat een kracht er in zo een blokje zit :9~~

:^

De Firestorm heeft ook 110pk en veel koppel, maar is zwaarder en wat vergevingsgezinder (denk ik). En toch zijn er mensen die er een behoorlijk potje op kunnen sturen..
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.

vtr-100f is ook zeker gaaf
je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt ofwel _O- ik wil jou wel es horen als je de eerste keer vol optrekt op je lesmotor...en das nog maar de helft van de power die een moderne 600cc Supersport heeft *D
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.

vtr-100f is ook zeker gaaf


Snelheidsbeleving op snelle twins valt tegen omdat het allemaal zo makkelijk lijkt te gaan.

Als razende rossi zou je juist naar een jankende 600 moeten kijken.
Een sportieve 1000cc viercilinder geeft weer die eerder genoemde "twin problemen".
 
ik denk dat ik op een lichte motor al snel ben uitgekeken, dus wil wel meteen een echte motor en dan begin ik wel gewoon rustig en niet meteen alles eruit halen wat er in zit.

vtr-100f is ook zeker gaaf


Een 600 is dus geen echte motor :?

laat me niet lachen :W Ik denk dat je schrikt als je op een gemiddelde 600cc stapt!
 
Dat geldt ook voor de eerste keer dat je je 350cc hoogpoot tot 140 km/h doorhaalt! :P






*Als het al niet is van de gevoelsmatige "snelheid" dan wel door het zwabberen van het frame en het tegen het rood neigen van de toerenteller!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan