Advies motorheftafel

HBM heeft de superieure wielklem voor. Als je hem daar in vastzet kun je er veilig bij weglopen, met die lage klemmen zou ik dat niet durven.

Die van Datona lijkt afwijkend te zijn op de foto, de hydraulische bediening staat er niet op :?
 
Ze komen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde Chinese fabriek.

De ene batch gaat in het blauw naar Datona, de andere in het rood naar HBM, etc. etc.

Neemt niet weg dat er wel nog steeds kwaliteitsverschil in kan zitten (of dat zo is weet ik niet, want ik heb ze uiteraard niet allemaal nader bekeken).
 
Laatst bewerkt:
HBM heeft de superieure wielklem voor. Als je hem daar in vastzet kun je er veilig bij weglopen, met die lage klemmen zou ik dat niet durven.

Die van Datona lijkt afwijkend te zijn op de foto, de hydraulische bediening staat er niet op :?

In de showroom zat dezelfde klem er wel op. Die man zei ook dat ze net over waren naar een nieuwe klem vanwege klachten over de oude. Hij raadde wel aan een kantel klem te kopen.

Ze komen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde Chinese fabriek.

De ene batch gaat in het blauw naar Datona, de andere in het rood naar HBM, etc. etc.

Neemt niet weg dat er wel nog steeds kwaliteitsverschil in kan zitten (of dat zo is weet ik niet, want ik heb ze uiteraard niet allemaal nader bekeken).

Daar lijkt het wel op. Ook hier is volgens mij duurder is niet altijd beter.
Vooral bijzonder dat er tussen bijv. Valkenpower en Datona incl verzendkosten 40% prijsverschil zit.
 
Laatst bewerkt:
In de showroom zat dezelfde klem er wel op. Die man zei ook dat ze net over waren naar een nieuwe klem vanwege klachten over de oude. Hij raadde wel aan een kantel klem te kopen.Daar lijkt het wel op. Ook hier is volgens mij duurder is niet altijd beter.
Vooral bijzonder dat er tussen bijv. Valkenpower en Datona incl verzendkosten 40% prijsverschil zit.

Ik heb eens zelf motorkranen (om motorblokken mee uit auto's te tillen) uit China geïmporteerd. Kon ik kiezen uit 2 diktes van de kokers waar die kraan van gemaakt is. Scheelde namelijk zowel in inkoopprijs als transportgewicht :/ :')
 
Ik heb eens zelf motorkranen (om motorblokken mee uit auto's te tillen) uit China geïmporteerd. Kon ik kiezen uit 2 diktes van de kokers waar die kraan van gemaakt is. Scheelde namelijk zowel in inkoopprijs als transportgewicht :/ :')

Maar zouden ze zogenaam wel dezelfde last kunnen dragen?! Dat is best kwalijk dan (er vanuitgaande dat beide diktes van hetzelfde materiaal zijn gemaakt)
 
[...
Vooral bijzonder dat er tussen bijv. Valkenpower en Datona incl verzendkosten 40% prijsverschil zit.
Dat is omdat die van Valkenpower en HBM wel dezelfde zijn maar die van Datona een compleet andere lift is.
Om te oordelen of die van Datona het prijsverschil waard is zou ik ze in het echt moeten zien.
 
Dat is omdat die van Valkenpower en HBM wel dezelfde zijn maar die van Datona een compleet andere lift is.
Om te oordelen of die van Datona het prijsverschil waard is zou ik ze in het echt moeten zien.
Ik zie zo gauw maar 1 verschil: de externe pomp, of juist geïntegreerd.

Als ik op gelijke prijs ga kijken, ziet die van Valkenpower er en stuk beter uit dan die van datona, voor net geen 600 euro. Die van Datona lijkt mij een standaard ding, maar dan met externe pomp. Maar of dat nou het prijsverschil goed maakt?

Overigens liever een brug met een kruis, die gaan recht omhoog. De goedkopere gaan ook wat naar achter, bij het liften. Ongeacht welk soort pomp er op zit.

Nog een tip: er zijn varianten waarbij de hydraulische unit ook pneumatisch gestuurd kan worden. Dat is voor thuis echt onzin, en werkt maar moeizaam. Tevens weer een slang in de weg... Zo vaak doe je nou ook weer niet tafel omhoog, omlaag, omhoog, omlaag. Paar keer met de voet pompen gaat prima.

Ik vind het best wat geld, voor de hobby, om eerlijk te zijn. Voor 600 of 700 zou er ook een aardige gebruikte professionele van een motorzaak te vinden moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie zo gauw maar 1 verschil: de externe pomp, of juist geïntegreerd.

Als ik op gelijke prijs ga kijken, ziet die van Valkenpower er en stuk beter uit dan die van datona, voor net geen 600 euro. Die van Datona lijkt mij een standaard ding, maar dan met externe pomp. Maar of dat nou het prijsverschil goed maakt?
Datona stond ook op de motorbeurs.
Die stropdassen, die daar het spul aanprijzen, zullen zullen best het nodige kosten.
Al dat commerciële gedoe zal door iemand betaald moeten worden.

En als je niet oppast, ben JIJ dat.............
(sorry, maar ik ben allergisch voor stropdassen...........)
 
Ze komen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde Chinese fabriek.

De ene batch gaat in het blauw naar Datona, de andere in het rood naar HBM, etc. etc.

Neemt niet weg dat er wel nog steeds kwaliteitsverschil in kan zitten (of dat zo is weet ik niet, want ik heb ze uiteraard niet allemaal nader bekeken).

:Y Jij snapt het: It's a matter of a labeljob :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan