Advies motorheftafel

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.482
198
Meppel
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een motorheftafel, nu staan er redelijk wat te koop b.v. HBM,Datona en
en Powerplustools en ik zal er nog wel een paar vergeten.

Als ik zo de foto's bekijk van al die tafels zou je zeggen dat ze allemaal uit de zelfde fabriek komen, alleen verschillende kleuren.

Nu kwam ik op Marktplaats deze advertentie tegen https://link.marktplaats.nl/m1264021045
dichtbij voor mij, en makkelijk op te halen met de aanhanger.

Iemand toevallig ervaring met deze heftafel.

V.g. Henk
 
Dat is idd één van de vele standaard hobby heftafels.
Overigens heb ik jaren prima intensief mee kunnen werken.
Geen topspul, maar prijs/kwaliteit blijft altijd een afweging.
 
Precies. Prijs/kwaliteit is meestal gewoon goed bij die dingen. Doen wat ze moeten doen. Komen alleen wat minder hoog dan professionele. Maar vaak is het plafond de beperkende factor ipv de hefhoogte.
 
Ik heb er ook 1,heeft het een aantal jaren prima gedaan,alleen is nu de hefcilinder lek.
 
Ik zou wel graag tweedehands auto's willen verkopen aan mensen die alles op een productfoto baseren... ;) Ga eens in het echt kijken zou ik zeggen.

Let op lasnaden, afwerking en hefconstructie (schaar of hef-armen).

Dan heb je binnen die hobby dingen 3 constructies van het plateau zelf: Uit 1 deel, uit twee delen met een lasnaad en uit twee delen met een verbindingsstuk en lasnaad er onder (iemand gaat vast de foto van de uit elkaar geklapte gele heftafel plaatsen).

Lastechniek: De hele slechte zijn met een electrode gelast (spetterige lasnaden) de betere zien er ook professioneler gelast uit.

Dan zijn er 2 maten hydrauliek, let op de ram (het blank metalen deel dat eruit komt als je hem omhoog heft, de dikste is het beste en gaat ook minder snel lek).

Ze zijn geen van alle zaligmakend voor zo'n prijsje natuurlijk, maar er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een motorheftafel, nu staan er redelijk wat te koop b.v. HBM,Datona en
en Powerplustools en ik zal er nog wel een paar vergeten.

Als ik zo de foto's bekijk van al die tafels zou je zeggen dat ze allemaal uit de zelfde fabriek komen, alleen verschillende kleuren.

Nu kwam ik op Marktplaats deze advertentie tegen https://link.marktplaats.nl/m1264021045
dichtbij voor mij, en makkelijk op te halen met de aanhanger.

Iemand toevallig ervaring met deze heftafel.

V.g. Henk
Op zich prima voor hobby gebruik.

Er zijn er wel een aantal (rode en\of gele) geweest waar de lasnaden niet zo best waren. Dat zou je kunnen nakijken als je er verstand van hebt. Ik deelde een garage met een paar vrienden die lassen van beroep. Ik heb dat verder aan hen overgelaten (overigens was en is die van ons prima).

Dat wielklem werkt voor geen meter. Als je daar een wiel in rijdt en vastklemt flikkert de motor gewoon om.

Het is noodzakelijk om de achterkant op te bokken. Nog mooier is een inrijklem vastschroeven ipv dat wielklem. Echter is denk ik dan de lengte van de brug te kort. Dat was bij ons het probleem.

HBM verkoopt ook andere varianten met een andere klem. Geen idee of die wel goed klemt, maar zij adverteren er mee als "luxe" klem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook 1,heeft het een aantal jaren prima gedaan,alleen is nu de hefcilinder lek.

Ja zelfde hier.

Kan pompen tot ik een ons weeg. Soms 5 minuten, soms pakt ie in 1x. Jaren plezier van gehad, binnenkort maar eens kijken of het een beetje uit elkaar wilt.
 
Op zich prima voor hobby gebruik.

Er zijn er wel een aantal (rode en\of gele) geweest waar de lasnaden niet zo best waren. Dat zou je kunnen nakijken als je er verstand van hebt. Ik deelde een garage met een paar vrienden die lassen van beroep. Ik heb dat verder aan hen overgelaten (overigens was en is die van ons prima).

Dat wielklem werkt voor geen meter. Als je daar een wiel in rijdt en vastklemt flikkert de motor gewoon om.

Het is noodzakelijk om de achterkant op te bokken. Nog mooier is een inrijklem vastschroeven ipv dat wielklem. Echter is denk ik dan de lengte van de brug te kort. Dat was bij ons het probleem.

HBM verkoopt ook andere varianten met een andere klem. Geen idee of die wel goed klemt, maar zij adverteren er mee als "luxe" klem.
Deze klem er af, en inrijklem er op.
Die kun je ver naar voren plaatsen, deel van het voorwiel kan zelfs oversteken, als het moet.
 
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ga dit weekend even kijken en proberen iets wijzer te worden over de lasnaden, ik zoek op internet nog even foto,s van goede en slechte lasnaden.

De brug is puur voor hobby gebruik maar moet dus wel veilig zijn.

V.g. Henk
 
Ja zelfde hier.

Kan pompen tot ik een ons weeg. Soms 5 minuten, soms pakt ie in 1x. Jaren plezier van gehad, binnenkort maar eens kijken of het een beetje uit elkaar wilt.

ik weet ook wel de oorzaak bij die van mij,de zuiger die de druk weg laat is van goedkoop
staal gemaakt,dat is gaan roesten,de roest heeft een o-ringetje beschadigd wat voor
de afdichting zorgt,het probleem is de juiste maat van dat 0 ringetje te bepalen,ik ga er een
aantal bestellen die wat maat betreft in de buurt zitten en hopen dat daar de juiste tussen zit.Lukt het niet om hem zo te repareren zal ik een andere pomp moeten kopen,maar die kost 130,-,nieuwe 0 ring een paar euro.
 
ik weet ook wel de oorzaak bij die van mij,de zuiger die de druk weg laat is van goedkoop
staal gemaakt,dat is gaan roesten,de roest heeft een o-ringetje beschadigd wat voor
de afdichting zorgt,het probleem is de juiste maat van dat 0 ringetje te bepalen,ik ga er een
aantal bestellen die wat maat betreft in de buurt zitten en hopen dat daar de juiste tussen zit.Lukt het niet om hem zo te repareren zal ik een andere pomp moeten kopen,maar die kost 130,-,nieuwe 0 ring een paar euro.

Er zijn assortimentsdozen in de handel met O-ringen in diverse maten. Misschien is dat wat voor je. Je zou eens kunnen kijken bij bv HBM of Kippers rijssen.
 
Er zijn assortimentsdozen in de handel met O-ringen in diverse maten. Misschien is dat wat voor je. Je zou eens kunnen kijken bij bv HBM of Kippers rijssen.

Als je O-ring net tussen 2 metrische maten in valt is er kans dat de cilinder een inch maat heeft. Wat is de diameter van de ram?
 
Deze klem er af, en inrijklem er op.
Die kun je ver naar voren plaatsen, deel van het voorwiel kan zelfs oversteken, als het moet.

Als het past is dat de mooiste oplossing.

Zo zie ik altijd vaker bij motorzaken. Er in rijden en klaar.
 
Laatst bewerkt:
HBM verkoopt ook andere varianten met een andere klem. Geen idee of die wel goed klemt, maar zij adverteren er mee als "luxe" klem.

Ik heb er zo een op een HBM 300 heftafel, die "luxe" klem werkt goed (deze is beduidend hoger dan die uit een eerder geplaatste tafel hierboven)

Echter heb ik die klem er vaak niet op zitten, want hij zit me in de weg bij gebruik van de paddockstand voor...
 
Zoek is op eurolift. Verkoper zit in Boekel, lift is betaalbaar en schijnt getest te zijn door meerdere Motorbladen. Zelf geen ervaring mee trouwens.
 
Dat is best geld voor zo'n lichte lift.
Bij Valkenpower hier in Maasbracht heb je ook een paar leuke modellen.

Daar had ik ook gekeken, ben namelijk ook opzoek naar een hobby heftafel. En bij HBM maar daar vind ik het probleem altijd dat je eerst moet bestellen om de juiste verzendkosten te zien. En ben laatst bij Datona in de showroom geweest omdat ik daar in de buurt woon.

Wat mij vooral opvalt is dat ze er allemaal (behalve het kleurtje) hetzelfde eruit lijken te zien.

Als ik bijv kijk naar; Valkenpower
Tegen; Datona
En; HBM
Lijken dit, behalve de pompen en plaatsing van de oogjes dezelfde te zijn (behalve de prijs). Of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan