advies motorkleding(spoed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb momenteel geen echte motor kleding, omdat ik het zo vervelend zit en je kan er niet echt de stad mee in

facepalm.gif
 
...toch ben ik benieuwd of Sara in Japan wat gevonden heeft. Is ze al weer terug?

Dag Helen, ik ben al een tijdje terug maar heb het de laatste tijd heel erg druk gehad. December feestdagen en dan nog een toetsweek dat er achteraan kwam.
Het was echt geweldig in Tokyo, maar ik heb niet zo veel motor kleding kunnen vinden en wat er wel was, was echt veel duurder dan hier, maar dat maakt niet uit want ik heb me daar echt vermaakt.
 
Toppie dat je vakantie geslaagd was en fijn dat je weer heelhuids thuisgekomen bent.
Greetz,
Helen
(En denk eraan dat je in toekomst goede en vooral veilige motorkleding op de motor aantrekt... :-) )
 
(En denk eraan dat je in toekomst goede en vooral veilige motorkleding op de motor aantrekt... :-) )

Ik denk dat ik maar op advies van velen naar de motor beurs moet voor kleding.
Btw zo ziet motor-forum in japan er uit(zie ads).

sc20121204002117.png


sc20121204002044.png
 
Sara. mss kijk je ook eens bij www.FC-moto.de Dat is een motorkledingwinkel met online-shop in de buurt van Aken in Duitsland. Daar heb ik Icon-jassen aangepast en die zitten echt fijn. Icon is echt hot!
Daar bij FC-moto hebben ze ook hele goede Kevlar-broeken. Let daarbij wel op dat er een hoog aandeel aan Kevlar ook in de broekstof zit.
 
Zit dit te lezen (nachtdienst en niet veel te doen), maar vanaf het begin af aan had ik al 't idee dat dit een vrijdag-topic was, of iig moest wezen... :Y

Ik snapte al helemaal niks van de openingspost van TS, waarover ik me afvroeg:

1) "Draag je nu dan geen motorkleding als je op je motor stapt en gaat rijden"? Nee dus, zo bleek idd :o :N |(

2) "Hoezo is motorkleding in Tokyo goedkoper dan in Nederland?"

3) "Waarom de moeite nemen om een motorpak mee te nemen in het vliegtuig terug naar Nederland, met de financiele risico's vandien?"

4) Waar gaan dit soort zinnen over: "alles schijnt daar duurder te zijn dan hier, maar ik weet niet of dit ook zo is voor motor kleding aangezien de meeste motoren uit Japan komen"?

Are u kidding me??? :+

Als laatste vroeg ik me af of de avatar van TS nu een foto was of een tekening.

Hoe dan ook, je bent weer terug, het was een serieus topic en je hebt nog steeds geen motorpak. :+

Misschien eerst eens kijken naar een hippe textielcombi i.p.v. een combipak of overall.

:W
 
Zit dit te lezen (nachtdienst en niet veel te doen), maar vanaf het begin af aan had ik al 't idee dat dit een vrijdag-topic was, of iig moest wezen... :Y

Ik snapte al helemaal niks van de openingspost van TS, waarover ik me afvroeg:

1) "Draag je nu dan geen motorkleding als je op je motor stapt en gaat rijden"? Nee dus, zo bleek idd :o :N |(

2) "Hoezo is motorkleding in Tokyo goedkoper dan in Nederland?"

3) "Waarom de moeite nemen om een motorpak mee te nemen in het vliegtuig terug naar Nederland, met de financiele risico's vandien?"

4) Waar gaan dit soort zinnen over: "alles schijnt daar duurder te zijn dan hier, maar ik weet niet of dit ook zo is voor motor kleding aangezien de meeste motoren uit Japan komen"?

Are u kidding me??? :+

Als laatste vroeg ik me af of de avatar van TS nu een foto was of een tekening.

Hoe dan ook, je bent weer terug, het was een serieus topic en je hebt nog steeds geen motorpak. :+

Misschien eerst eens kijken naar een hippe textielcombi i.p.v. een combipak of overall.

:W


hahaha nou Sander, dat zal ik dan maar stap voor stap uitleggen. ;)

1 Nee, ik draag momenteel geen beschermende motorkleding. misschien klinkt het heel raar voor jou, maar als je vaker op vakantie zou gaan(België en Duitsland is geen vakantie :P ) zou je zien dat 9 van 10 motorrijders daar ook geen beschermende motorkleding dragen.

2 Ik dacht, aangezien de meeste motoren uit Japan komen, zouden er ook veel motorkleding producenten moeten zijn. Mijn logica is dat een goed in een productieland goedkoper is dan in een afzetland. Sushi is immer ook in Japan goedkoper dan in Nederland.

3 Welke moeite? Ik check mijn bagage in Tokyo in en haalt het in shiphol weer op(of doe jij het anders). De financiële risico's zijn ook te verwaarlozen aangezien ik uit ervaring weet dat ze nooit moeilijk doen over goederen voor eigen gebruik(mits je de kaartjes er wel afhaalt).

4 Hier heb je gelijk in, mijn zin is niet echt duidelijk, maar ik bedoelde het zelfde te zeggen als wat ik onder punt 2 heb uitgelegd.

Tot slot, als je al verward wordt door een avatar foto begrijp ik wel dat je deze vragen stelt. :+
 
hahaha nou Sander, dat zal ik dan maar stap voor stap uitleggen. ;)

1 Nee, ik draag momenteel geen beschermende motorkleding. misschien klinkt het heel raar voor jou, maar als je vaker op vakantie zou gaan(België en Duitsland is geen vakantie :P ) zou je zien dat 9 van 10 motorrijders daar ook geen beschermende motorkleding dragen.


|( |( |(
Ga je gang als je met spijkerbroek wilt rijden. De ANWB komen je met een spatel van het asfalt af schrapen wanneer jouw dumbass is gecrasht, al dan niet jouw eigen schuld. En dat anderen ook zonder pak rijden? Maakt dat voor jou dus ook goed?

Hoe oud ben jij?



Laat ik het voor de honderdste keer duidelijk maken.

HET NIET DRAGEN VAN EEN MOTORPAK BIJ HET MOTORRIJDEN LEVERT ONNODIG, VERMIJDBAAR RISICO OP LETSEL OP. DAT BETEKENT DAT WANNEER JE OP JE PLAAT GAAT MEER SCHADE OPLOOPT DAN NODIG WAS. MOTORRIJDERS ZONDER PAK ZIJN FUCKING IDIOTEN, DIE DE WIJZE LES VAN HET LEVEN PAS LEREN WANNEER ZE ZICH PIJN HEBBEN GEDAAN. WIJ ZIJN GEEN KINDEREN MEER DIE EEN HEET FORNUIS AANRAKEN. VERSTANDIGE MOTORRIJDERS STOPPEN MEER DAN EEN PAAR CENTEN IN EEN DEGELIJK PAK ZODAT WANNEER (NIET, ALS) ZE OP HUN BEK GAAN DE KANSEN ZO HOOG MOGELIJK ZIJN DAT ZE MET MINIMAAL LETSEL WEER OPSTAAN.


Ik weet niet wie jij bent Sara, maar aan je avatar te zien ben je een dom wicht. Als je wilt dat wij je niet op je avatar beoordeelden had je die avatar niet moeten kiezen. Nu ik heb gezien wat voor domme shit jij hebt opgeschreven ziet het er naar uit dat mijn aanname correct was.

Vraagje. Begrijp je waarom ik deze ondertekst heb gekozen?
 
Laatst bewerkt:
|( |( |(
Ga je gang als je met spijkerbroek wilt rijden. De ANWB komen je met een spatel van het asfalt af schrapen wanneer jouw dumbass is gecrasht, al dan niet jouw eigen schuld. En dat anderen ook zonder pak rijden? Maakt dat voor jou dus ook goed?

Hoe oud ben jij?



Laat ik het voor de honderdste keer duidelijk maken.

HET NIET DRAGEN VAN EEN MOTORPAK BIJ HET MOTORRIJDEN LEVERT ONNODIG, VERMIJDBAAR RISICO OP LETSEL OP. DAT BETEKENT DAT WANNEER JE OP JE PLAAT GAAT MEER SCHADE OPLOOPT DAN NODIG WAS. MOTORRIJDERS ZONDER PAK ZIJN FUCKING IDIOTEN, DIE DE WIJZE LES VAN HET LEVEN PAS LEREN WANNEER ZE ZICH PIJN HEBBEN GEDAAN. WIJ ZIJN GEEN KINDEREN MEER DIE EEN HEET FORNUIS AANRAKEN. VERSTANDIGE MOTORRIJDERS STOPPEN MEER DAN EEN PAAR CENTEN IN EEN DEGELIJK PAK ZODAT WANNEER (NIET, ALS) ZE OP HUN BEK GAAN DE KANSEN ZO HOOG MOGELIJK ZIJN DAT ZE MET MINIMAAL LETSEL WEER OPSTAAN.


Ik weet niet wie jij bent Sara, maar aan je avatar te zien ben je een dom wicht. Als je wilt dat wij je niet op je avatar beoordeelden had je die avatar niet moeten kiezen. Nu ik heb gezien wat voor domme shit jij hebt opgeschreven ziet het er naar uit dat mijn aanname correct was.

Vraagje. Begrijp je waarom ik deze ondertekst heb gekozen?

Haha wat een baas! Die ondertekst herinner ik me nog wel van een mafketel die toen eens een topic had gestart! _O-

Maargoed, motorpak aan is natuurlijk wel verstandig. En als je dan toch in normale kleding gaat, ga dan niet harder dan 50 rijden, maar blijf op een rustige snelheid snelheid rijden.
Ook al zul je dan evengoed nog wel letsel oplopen..

Ben tijdje terug onderuit gegaan met me fiets tijdens een bocht vanaf een helling met zo'n 15km/u..als je dan ziet hoe je handen er dan al aan toe zijn...(grove schaafwonden..) :P
 
|( |( |(
Ga je gang als je met spijkerbroek wilt rijden. De ANWB komen je met een spatel van het asfalt af schrapen wanneer jouw dumbass is gecrasht, al dan niet jouw eigen schuld. En dat anderen ook zonder pak rijden? Maakt dat voor jou dus ook goed?

Hoe oud ben jij?



Laat ik het voor de honderdste keer duidelijk maken.

HET NIET DRAGEN VAN EEN MOTORPAK BIJ HET MOTORRIJDEN LEVERT ONNODIG, VERMIJDBAAR RISICO OP LETSEL OP. DAT BETEKENT DAT WANNEER JE OP JE PLAAT GAAT MEER SCHADE OPLOOPT DAN NODIG WAS. MOTORRIJDERS ZONDER PAK ZIJN FUCKING IDIOTEN, DIE DE WIJZE LES VAN HET LEVEN PAS LEREN WANNEER ZE ZICH PIJN HEBBEN GEDAAN. WIJ ZIJN GEEN KINDEREN MEER DIE EEN HEET FORNUIS AANRAKEN. VERSTANDIGE MOTORRIJDERS STOPPEN MEER DAN EEN PAAR CENTEN IN EEN DEGELIJK PAK ZODAT WANNEER (NIET, ALS) ZE OP HUN BEK GAAN DE KANSEN ZO HOOG MOGELIJK ZIJN DAT ZE MET MINIMAAL LETSEL WEER OPSTAAN.


Ik weet niet wie jij bent Sara, maar aan je avatar te zien ben je een dom wicht. Als je wilt dat wij je niet op je avatar beoordeelden had je die avatar niet moeten kiezen. Nu ik heb gezien wat voor domme shit jij hebt opgeschreven ziet het er naar uit dat mijn aanname correct was.

Vraagje. Begrijp je waarom ik deze ondertekst heb gekozen?

Hahaha, je bent wel grappig. Wind je niet zo op mannetje. Het verbaast me niet dat je met je mbo opleiding aan mijn avatar kan zien dat ik "een domme wicht" ben. Blijkbaar leren ze jullie op mbo dat je aan een avatar kan oordelen dat iemand een domme wicht is. Hahahaha
 
Laatst bewerkt:
Ach, als je het nu nog niet begrijpt wat betreft motorpak dan vraag ik me af wie van ons tweeen op MBO zit *O*

PS : Ik heb twee HBO opleidingen gedaan, en doe nu twee MBO opleidingen tegelijk erbij.
 
Laatst bewerkt:
Ach, als je het nu nog niet begrijpt wat betreft motorpak dan vraag ik me af wie van ons tweeen op MBO zit *O*

PS : Ik heb twee HBO opleidingen gedaan, en doe nu twee MBO opleidingen tegelijk erbij.

Je hebt gelijk schat ;), ik ben al blij dat je je zo veel zorgen om mij maakt _O- . Keep it up :W.

btw als je de topic goed leest begrijp je dat ik reeds ben begonnen met mijn zoektocht naar een motorpak, dus je hoeft je geen zorgen te maken, je raakt me niet kwijt ;)
 
Schrikbarend hoe eenvoudig vooroordelen kunnen ontstaan ... :N

Ook al draagt Sara een mening (het momenteel niet dragen van beschermende kleding) die ik totaal niet deel; dat betekent niet dat ze hier op een onbeschofte manier aan de schandpaal gezet hoeft te worden.

Houdt het even netjes jongens, of leert men dat tegenwoordig niet meer op school?
 
|( |( |(
Ga je gang als je met spijkerbroek wilt rijden. De ANWB komen je met een spatel van het asfalt af schrapen wanneer jouw dumbass is gecrasht, al dan niet jouw eigen schuld. En dat anderen ook zonder pak rijden? Maakt dat voor jou dus ook goed?

Hoe oud ben jij?



Laat ik het voor de honderdste keer duidelijk maken.

HET NIET DRAGEN VAN EEN MOTORPAK BIJ HET MOTORRIJDEN LEVERT ONNODIG, VERMIJDBAAR RISICO OP LETSEL OP. DAT BETEKENT DAT WANNEER JE OP JE PLAAT GAAT MEER SCHADE OPLOOPT DAN NODIG WAS. MOTORRIJDERS ZONDER PAK ZIJN FUCKING IDIOTEN, DIE DE WIJZE LES VAN HET LEVEN PAS LEREN WANNEER ZE ZICH PIJN HEBBEN GEDAAN. WIJ ZIJN GEEN KINDEREN MEER DIE EEN HEET FORNUIS AANRAKEN. VERSTANDIGE MOTORRIJDERS STOPPEN MEER DAN EEN PAAR CENTEN IN EEN DEGELIJK PAK ZODAT WANNEER (NIET, ALS) ZE OP HUN BEK GAAN DE KANSEN ZO HOOG MOGELIJK ZIJN DAT ZE MET MINIMAAL LETSEL WEER OPSTAAN.


Ik weet niet wie jij bent Sara, maar aan je avatar te zien ben je een dom wicht. Als je wilt dat wij je niet op je avatar beoordeelden had je die avatar niet moeten kiezen. Nu ik heb gezien wat voor domme shit jij hebt opgeschreven ziet het er naar uit dat mijn aanname correct was.

Vraagje. Begrijp je waarom ik deze ondertekst heb gekozen?

Ongelooflijke aansteller. Beslis voor jezelf, niet voor anderen.
Juist "vinger"mannetjes zoals jij zetten mensen ertoe aan hun leren pakken bewust niet aan te trekken. Ik merk dat tenminste bij mezelf wel. :+ eens zien wat het met je bloeddruk doet als ik in jeans en gympen voorbij kom. Das ook funest voor je gezondheid, je druk maken. :j
 
@ sandberg: zal iedereen ff lekker zelf mogen bepalen wat ie aantrekt. Nederland is al ziek genoeg met al die k*t regeltjes, dus laten we er niet nog meer zinloze regeltjes bij bedenken. Zal me werkelijk worst wezen wat een ander op de motor aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan