advies motorkleding: Textiel

antonio

Die hard MF'er
3 jan 2004
613
0
Ik ben op zoek naar goede motorkleding, wie niet he!
Ik heb echter niet het geld voor het duurste (en dus het beste) van het duurste, maar ik ben zeker niet van plan om in die 'goedkope rommel' rond te rijden.
Kortom: ik ben op zoek naar de middenklasse, kwaliteit voor een goede prijs.
Nu ben ik al op zoek gegaan naar wat leuke jacks en broeken.
Ik kwam de volgende merken tegen (heb nog niet naar de prijzen gekeken) en ben nu benieuwd wat jullie ervaring is met deze merken.

Wat vinden jullie van:

-MQP
-Evolution
-Richa

Ik ben van plan m'n motor ook voor woon/werk verkeer te gebruiken dus duurzaamheid, winddichtheid, regenbestendheid (is geen woord volgens mij *D ) en functionaliteit van een motorpak staan bij mij voorop. Ik weet het, het zijn nogal wat eisen, maar naar mijn mening moet een motorpak als gegoten zitten!

ik zou graag wat reacties van jullie horen over deze merken of laat wat ervaringen horen over jullie motorkleding en het gebruik ervan. Wat zijn bijvoorbeeld goede eigenschappen van een motorjas/broek (ik heb iets gelezen over gore-tex etc.)

ik ben benieuwd!!!


P.S. ik ben van plan de motorkleding op de beurs in utrecht te kopen.....is dit verstandig of kan ik me beter eerst orienteren in een goede motorzaak?
 
ik ga niet in op alle punten van je verhaal, omdat ik met hetzelfde zit.
En ik ga hetzelfde doen als jij

Koop motorbroek en handschoenen wel op de beurs.
Stuk goedkoper!
 
wat zou het schelen op de beurs denk je????

ik ga me van te voren wel orienteren op de prijzen, want als het maar 10% scheelt of zo, dan ga ik toch liever naar een rustige motorzaak met wat goed advies dan een drukke beurs waar ze zo snel mogelijk van al het 'spul' af moeten
 
Het kan veel schelen op de beurs

kijk wel uit voor leuk imitatie spul zit vaak geen of weinig bescherming in en is niet waterdicht etc.

EN er zijn een hoop dingen die goedkoop lijken maar als je de prijzen niet goed kent kan je alsnog de hoofdprijs betalen...
 
ik ga denk ik gewoon bij stands kijken als SAFE MOTORS en andere grote zaken, dan loop je denk ik minder kans op 'imitatie-spul' etc. te kopen.
 
Als je perfecte texielkleding wil, kijk dan maar eens hier: Evolution kleding.........

Heb het zelf een paar dagen mogen testen en het is echt perfect spul, echt 100% wind- en waterdicht. Zit prettig en lekker warm, is goed afgewerkt en uitermate betaalbaar... :)

Kijk eens op de site van Evolution, adviesprijzen staan erbij. Denk dat het op de beurs in Utrecht wel iets goedkoper kan, maar het is hoe dan ook waar voor je geld... ;)

Heb het in een tweetal stevige hoosbuien aangehad en het heeft me kurkdroog gehouden... :}
 
Ik ben op zoek naar goede motorkleding, wie niet he!
Ik heb echter niet het geld voor het duurste (en dus het beste) van het duurste, maar ik ben zeker niet van plan om in die 'goedkope rommel' rond te rijden.
Kortom: ik ben op zoek naar de middenklasse, kwaliteit voor een goede prijs.
Nu ben ik al op zoek gegaan naar wat leuke jacks en broeken.
Ik kwam de volgende merken tegen (heb nog niet naar de prijzen gekeken) en ben nu benieuwd wat jullie ervaring is met deze merken.

Wat vinden jullie van:

-MQP
-Evolution
-Richa

Ik ben van plan m'n motor ook voor woon/werk verkeer te gebruiken dus duurzaamheid, winddichtheid, regenbestendheid (is geen woord volgens mij *D ) en functionaliteit van een motorpak staan bij mij voorop. Ik weet het, het zijn nogal wat eisen, maar naar mijn mening moet een motorpak als gegoten zitten!

ik zou graag wat reacties van jullie horen over deze merken of laat wat ervaringen horen over jullie motorkleding en het gebruik ervan. Wat zijn bijvoorbeeld goede eigenschappen van een motorjas/broek (ik heb iets gelezen over gore-tex etc.)

ik ben benieuwd!!!


P.S. ik ben van plan de motorkleding op de beurs in utrecht te kopen.....is dit verstandig of kan ik me beter eerst orienteren in een goede motorzaak?

MQP en Evolution zijn beide prima merken, gemaakt door mensen met veel ervaring. Als je net begint hoef je echt niet diep in de beurs te tasten. Mijn ervaring met beurzen is dat sommige dingen goedkoper zijn, maar er ook veel ... uhm, winkeldochters (artikelen die al te lang in de winkel liggen) zijn, die ze moeten kwijtraken, en dat is niet altijd de beste kwaliteit.

Ook bij gewone motorzaken heb je soms prima opruimingen (bijv bij Motoport Leek, bij Groningen) Laatste modellen gaan daar voor flink minder weg. Test je kleding wel zittend op een fiets, want staand "valt" het toch wat anders. Een jas of broek kun je ook prima 2e hands kopen, mits niet te oud. Zo zag ik laatst nog het topmodel van BMW (street guard jas) voor de helft aangeboden, en die was nog nooit gedragen.

Wil je makkelijk in en uit je motorkleding dan ik je de Husky Twee van Motoport wel aanraden. Dat is een complete overall, wind en waterdicht met protectoren. De Husky 1 was in de opruiming voor 120€ of zo.

Gore-tex is een laminaat die in verschillende stoffen verwerkt wordt. Het produkt zelf is niet zo duur meer, het verwerken ervan wel.... wil het voldoen aan de eisen van Gore company. (vooral de naden enzo komen heel precies). Het materiaal is absoluut wind- en waterdicht. (t/m 120 meter waterdruk dacht ik).
Je hebt dan ook nog andere materialen (gore-tex "imitaties") die ongeveer hetzelfde doen, vaak zijn die iets goedkoper en die functioneren ietsiepietsie minder. Een goede broek van leer is trouwens van zichzelf al, mits goed onderhouden, goed waterdicht. Gore-tex wordt wel wat warm bij 25 graden en warmer, en dan functioneert het principe van vocht doorlaten ook niet zo goed meer.

En een goed zittende hoge kraag is ook wel fijn, dat sluit lekker aan op je helm.
Handschoenen zou ik echt niet op bezuinigen, net zoals op laarzen. Voor handschoenen prefereer ik Held: http://www.held-biker-fashion.de/
En voor tourlaarzen de BMW Savannah, of Daytona laarzen..... beide wel een beetje prijzig.

Savanna.jpg


Nou kortom, met een beetje zoeken en niet al te snel kopen kun je wel voor zo'n 300-400€ een heel eind komen.
Succes.
 
Als je perfecte texielkleding wil, kijk dan maar eens hier: Evolution kleding.........

Heb het zelf een paar dagen mogen testen en het is echt perfect spul, echt 100% wind- en waterdicht. Zit prettig en lekker warm, is goed afgewerkt en uitermate betaalbaar... :)

Kijk eens op de site van Evolution, adviesprijzen staan erbij. Denk dat het op de beurs in Utrecht wel iets goedkoper kan, maar het is hoe dan ook waar voor je geld... ;)

Heb het in een tweetal stevige hoosbuien aangehad en het heeft me kurkdroog gehouden... :}

Dus Evolution is het wel! Heb ik volgens mij ook in gelest.

Ik zal op de beurs mijn ogen eens de kost geven!
 
Mijn motorkleding heb ik op de beurs gekocht
en tot op heden heb ik er veel plezier van. ;)
Het merk evolution is een goed merk. *D
Het beste om te kopen omdat je zei dat je
niet zoveel te besteden heb, :X is de laatste dag
een perfecte dag om te kopen liefst anderhalf uur
voor sluiting tijd :Z dan gaan ze 50 tot 70% korting geven. :)
Mijn motorpak kost inprincipe 980,00 gulden
maar kreeg het voor 686,00 gulden omdat het de laatste dag was. :o
Ik heb het wel over twee jaar geleden. :P
Hoop dat het je ook leukt. })
SUCCES O-)

Bijlage: 64952.doc
 
Heb zelf een motorbroek van MQP deze kost nieuwe bij safe 149 euri :) heb je een water en winddichte textielbroek met knieprotectoren :) Heb de broek zelf bij een andere motorzaak met korting(50%) kunnen kopen. Het zelfde geldt voor de helm met korting kunnen kopen bij louis.de Het advies is dus gewoon regelmatig op internet kijken wie welke aanbiedingen hebben en je kan je zelf veel geld besparen.
 
ik vind die dingen van hein gericke eigenlijk wel aardig. niet al te duur en best degelijke kwaliteit.
 
ik ga denk ik gewoon bij stands kijken als SAFE MOTORS en andere grote zaken, dan loop je denk ik minder kans op 'imitatie-spul' etc. te kopen.
Heb je ook minder kans op goeie deals, die gasten moeten dure stands en dure (glimmende) panden betalen :)
 
Ik heb laatst een jas gekocht van spidi (www.spidi.it) en die zit echt heel erg lekker. Hij is ook zeker warm, met uitneembare binnenvoering zodat ie minder klef zou moeten zijn in de zomer, maja dat heb ik nog niet meegemaakt, alleen kou, en dat hield ie erg goed buiten.
Heb nog geen ervaring met hevige regen dus weet ook niet hoe die jas van mij het dan doet, maar aan de afwerking te zien zou het goed moeten komen!

Succes met je zoektocht!

EDIT: heb ff fototje erbijgeplakt, vond de afwerking van de ritsen er erg goed uitzien... en verder vond ik het een hele mooie jas (ik heb de volledig zwarte)... :9

65162
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een Richa broek en jas, ben er zeer tevreden over.
De jas is een Richa Booster (220 euro ofzo) en de broek een Richa Mossoon (dacht ik, 180 euro).

Ze zijn beiden volledig wind en waterdicht. Rond het vriespunt kwam ik er nog zwetend uit met m'n t-shirtje aan :P
M'n laarzen zijn van Gianni Falco, niet te duur (120 euro), lekker warm en zitten lekker.
 
De Evo jas die ik in bruikleen heb heeft 3 ritsen. De eerste is van de uitristbare thermo binnenkleding (zilver kleurig), de tweede van het waterdichte membraam (met een flap welke je over die rits plakt middels klitteband) en als laatste de rits van de jas zelf (hier trek je ook een flap overheen).

full


Dan de mouwen die een soort van waterdichte binnenmouw hebben, daar trek je dan je handschoen overheen. Vervolgens rits je de buitenmandel van je mouw over de handschoen heen. Gevolg is een anbsoluut wind- en waterdichte mouw... :)

full


Voor de zomer zitten er nog ritsen in aan de voorzijde en achterzijde, als je die open zet heb je ventilatie in je jas en zweet je dus minder... ;)

Deze jas kost slechts € 239,00 volgens de folder (adviesprijs)... ;)
 
Zo te horen is EVO geweldig. Ga na veel twijfelen dat dus ook maar aanschaffen! Trouwens, Motorado in Leeuwarden verkoopt dat spul en kunnen goed advies geven....en nemen goed de tijd om je te adviseren, te laten passen enzo!!! :}
Succes met je zoektocht en veel plezier op de beurs!
Oh ja, EVO wordt gemaakt en ontworpen door mensjes die voorheen bij MQP gewerkt hebben...
 
Ik heb een MQP textielpak - In december bij Safe gekocht 360 euri.
Uitritsbare voering (is er dus nog niet uitgeweest). Goede protectie en ondanks nat en koud weer lekker warm en droog gebleven.
 
ik ga denk ik gewoon bij stands kijken als SAFE MOTORS en andere grote zaken, dan loop je denk ik minder kans op 'imitatie-spul' etc. te kopen.


Ik kom wel eens bij Martijn's motorkleding in Rotterdam.
Die zullen met hun kleding er ook staan. Misschien wel onder een andere naam, mar dat vraag ik nog even na.
Zij hebben al een mooie prijs die op de beurs alleen maar mooier wordt! :P
 
Hein Gericke, Tuareg enduro allweather pakje.

Warm en waterdicht vanwege de Goretex uitneembare voering. In de zomer kunnen er allerlei ritsen opengezet worden voor verluchting.
Lederen afwerking bij de stukken die beschermd zijn met protectoren. Ook rugprotector.
Vele zakken waaronder enkele waterdichte, ook in de broek.
Ben er heel content van tot nu toe.

full
 
Dit luxe verwende kreng bouwd handgreepverwarming op zijn fiets.....hoezo echte motorrijder?.. :X

Voor iemand met een motor die voor woon/werkverkeer is bestemd en het hele jaar door rijd is dat toch wel een zinnige aanschaf en dat voor 40 euro per setje. Soms worden ze nog goedkoper aangeboden. Mijn ervaring is dat ik vind dat ik minder conrtole heb met dikke handschoenen aan. Met handgreepverwarming zijn dunne of motorcross handschoenen vaak al genoeg. Wat misschien niet mooi staat op de motor, maar wel effectief is, zijn handbeschermers zoals je vaak op cross en rallymotoren ziet. Je handen zitten dan niet direct in de wind wat al behoorlijk scheeld.

Echt een motorpak heb ik niet, ik rij op een rallymotor en heb meestal een motorcrosspak aan. Ik heb wel een ruimbemeten regenpak dat ik snel en eenvoudig over de kleding kan aantrekken. Het kevlar motorcrosspak biedt meer bescherming dan leer. Maar buitendat het niet staat op een straatmoter maakt het in aanschafprijs ook niet veel uit.

Wat prijs betreft, het is moeilijk, hou in het achterhoofd dat er merken zijn die eenvoudiger in uiterlijk zijn, daardoor goedkoop, maar wel goed. Hou er ook rekening mee dat er merkpakken zijn die de naam al hebben en er met de pet naar gooien. Met andere woorden, niet al het goedkope hoeft rotzooi te zijn en niet al het dure is goed. Een belangrijke vraag is: wil ik modieus op de motor zitten of moet het puur funktioneel zijn? Bij het laatste is er waarschijnlijk al veel meer keuze.

Waar je wel het best op kan letten, vind ik dan, is dat er vooral op de rug grote vlakken met felle kleuren zitten zoals ambulance-orange of lime. Of als het er niet op zit, koop een wegwerkershesje met die kleuren. Veel mensen staan er niet bij stil hoe moeilijk een motorrijder is te zien. Wat ook een feit is dat veel autorijders geen rekening genoeg houden met de motorrijder, en dat terwijl een groot deel van de automobilisten zelf ook motorrijder is. In in geval van woon/werkverkeer zit je wel konstant tussen de idioten die met het verstand op nul en de ogen op oneindig volslagen gefrustreerd naar huis racen omdat ze optijd in de sportschool moeten zijn. (ik vraag me wel eens af waarom zulke lui niet op de fiets gaan, maar goed) Persoonlijk, vind ik de zichtbaarheid belangrijker en zwaarder wegen dan die absolute waterdichtheid van het "top" merk. Zelfs zwaarder als gegoten zitten, tenzij je ook langdurig wil toeren in datzelfde pak.
 
Ik heb motorkleding van het merk Lookwell is in prijs niet zo duur en kan toch mee doen met de A-merken!!

Veel succes met kiezen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan