Tasmanian Devil
MF veteraan
Ik heb nu een MQP ruim 2 jaar en als het regend natte ballen, dus dat zegt iets over de kwaliteit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En weten jullie waar dit nu voor dient?
Het bevindt zich boven de rechterborstzak.
Heeft mij wat tijd gekost maar heb het gevonden
(Afbeelding)
Je hebt helemaal gelijk (Friezen he...die hebben verstand van zaken! )Dit luxe verwende kreng bouwd handgreepverwarming op zijn fiets.....hoezo echte motorrijder?..
Voor iemand met een motor die voor woon/werkverkeer is bestemd en het hele jaar door rijd is dat toch wel een zinnige aanschaf en dat voor 40 euro per setje. Soms worden ze nog goedkoper aangeboden. Mijn ervaring is dat ik vind dat ik minder conrtole heb met dikke handschoenen aan. Met handgreepverwarming zijn dunne of motorcross handschoenen vaak al genoeg. Wat misschien niet mooi staat op de motor, maar wel effectief is, zijn handbeschermers zoals je vaak op cross en rallymotoren ziet. Je handen zitten dan niet direct in de wind wat al behoorlijk scheeld.
Echt een motorpak heb ik niet, ik rij op een rallymotor en heb meestal een motorcrosspak aan. Ik heb wel een ruimbemeten regenpak dat ik snel en eenvoudig over de kleding kan aantrekken. Het kevlar motorcrosspak biedt meer bescherming dan leer. Maar buitendat het niet staat op een straatmoter maakt het in aanschafprijs ook niet veel uit.
Wat prijs betreft, het is moeilijk, hou in het achterhoofd dat er merken zijn die eenvoudiger in uiterlijk zijn, daardoor goedkoop, maar wel goed. Hou er ook rekening mee dat er merkpakken zijn die de naam al hebben en er met de pet naar gooien. Met andere woorden, niet al het goedkope hoeft rotzooi te zijn en niet al het dure is goed. Een belangrijke vraag is: wil ik modieus op de motor zitten of moet het puur funktioneel zijn? Bij het laatste is er waarschijnlijk al veel meer keuze.
Waar je wel het best op kan letten, vind ik dan, is dat er vooral op de rug grote vlakken met felle kleuren zitten zoals ambulance-orange of lime. Of als het er niet op zit, koop een wegwerkershesje met die kleuren. Veel mensen staan er niet bij stil hoe moeilijk een motorrijder is te zien. Wat ook een feit is dat veel autorijders geen rekening genoeg houden met de motorrijder, en dat terwijl een groot deel van de automobilisten zelf ook motorrijder is. In in geval van woon/werkverkeer zit je wel konstant tussen de idioten die met het verstand op nul en de ogen op oneindig volslagen gefrustreerd naar huis racen omdat ze optijd in de sportschool moeten zijn. (ik vraag me wel eens af waarom zulke lui niet op de fiets gaan, maar goed) Persoonlijk, vind ik de zichtbaarheid belangrijker en zwaarder wegen dan die absolute waterdichtheid van het "top" merk. Zelfs zwaarder als gegoten zitten, tenzij je ook langdurig wil toeren in datzelfde pak.
Hein Gericke, Tuareg enduro allweather pakje.
Warm en waterdicht vanwege de Goretex uitneembare voering. In de zomer kunnen er allerlei ritsen opengezet worden voor verluchting.
Lederen afwerking bij de stukken die beschermd zijn met protectoren. Ook rugprotector.
Vele zakken waaronder enkele waterdichte, ook in de broek.
Ben er heel content van tot nu toe.
(Afbeelding)
Google even op Hein Gericke - Tuareg of ga hier naar de Duitse site. Klik in de site verder op "bekleidung" en dan "Nicht immer Asphalt. Tuareg."
Prijzen in Duitsland zijn iets beter dan hier (voor mij Hasselt BE)
Ik weet het niet meer van buiten maar ik denk iets van 650 €. Staat ook in de cataloog van HG 2003.
Ik kom wel eens bij Martijn's motorkleding in Rotterdam.
Die zullen met hun kleding er ook staan. Misschien wel onder een andere naam, mar dat vraag ik nog even na.
Zij hebben al een mooie prijs die op de beurs alleen maar mooier wordt!