advies motorkleding: Textiel

Dit luxe verwende kreng bouwd handgreepverwarming op zijn fiets.....hoezo echte motorrijder?.. :X

Voor iemand met een motor die voor woon/werkverkeer is bestemd en het hele jaar door rijd is dat toch wel een zinnige aanschaf en dat voor 40 euro per setje. Soms worden ze nog goedkoper aangeboden. Mijn ervaring is dat ik vind dat ik minder conrtole heb met dikke handschoenen aan. Met handgreepverwarming zijn dunne of motorcross handschoenen vaak al genoeg. Wat misschien niet mooi staat op de motor, maar wel effectief is, zijn handbeschermers zoals je vaak op cross en rallymotoren ziet. Je handen zitten dan niet direct in de wind wat al behoorlijk scheeld.

Echt een motorpak heb ik niet, ik rij op een rallymotor en heb meestal een motorcrosspak aan. Ik heb wel een ruimbemeten regenpak dat ik snel en eenvoudig over de kleding kan aantrekken. Het kevlar motorcrosspak biedt meer bescherming dan leer. Maar buitendat het niet staat op een straatmoter maakt het in aanschafprijs ook niet veel uit.

Wat prijs betreft, het is moeilijk, hou in het achterhoofd dat er merken zijn die eenvoudiger in uiterlijk zijn, daardoor goedkoop, maar wel goed. Hou er ook rekening mee dat er merkpakken zijn die de naam al hebben en er met de pet naar gooien. Met andere woorden, niet al het goedkope hoeft rotzooi te zijn en niet al het dure is goed. Een belangrijke vraag is: wil ik modieus op de motor zitten of moet het puur funktioneel zijn? Bij het laatste is er waarschijnlijk al veel meer keuze.

Waar je wel het best op kan letten, vind ik dan, is dat er vooral op de rug grote vlakken met felle kleuren zitten zoals ambulance-orange of lime. Of als het er niet op zit, koop een wegwerkershesje met die kleuren. Veel mensen staan er niet bij stil hoe moeilijk een motorrijder is te zien. Wat ook een feit is dat veel autorijders geen rekening genoeg houden met de motorrijder, en dat terwijl een groot deel van de automobilisten zelf ook motorrijder is. In in geval van woon/werkverkeer zit je wel konstant tussen de idioten die met het verstand op nul en de ogen op oneindig volslagen gefrustreerd naar huis racen omdat ze optijd in de sportschool moeten zijn. (ik vraag me wel eens af waarom zulke lui niet op de fiets gaan, maar goed) Persoonlijk, vind ik de zichtbaarheid belangrijker en zwaarder wegen dan die absolute waterdichtheid van het "top" merk. Zelfs zwaarder als gegoten zitten, tenzij je ook langdurig wil toeren in datzelfde pak.
Je hebt helemaal gelijk (Friezen he...die hebben verstand van zaken! ;) )
Maaruh, is het niet opvallend dat veel motorkleding juist heel donker is?? |( :(
Zoek ook motorkleding, vind de zichtbaarheid erg belangrijk.....maar moeilijk te vinden, een redelijke jas die goed zit en nog eens goede zichtbare kleuren heeft! Wordt dan toch maar een wegwerkersvestje......... ;( ;(
 
Hoi,

Ik heb zelf een set, jas & broek, van het merk Clover en ben er tot nu toe, uiterst tevreden mee!! ;)
Was ook nog goed betaalbaar en de kleding is erg netjes afgewerkt.

Suc6 met je keuze!
 
Hein Gericke, Tuareg enduro allweather pakje.

Warm en waterdicht vanwege de Goretex uitneembare voering. In de zomer kunnen er allerlei ritsen opengezet worden voor verluchting.
Lederen afwerking bij de stukken die beschermd zijn met protectoren. Ook rugprotector.
Vele zakken waaronder enkele waterdichte, ook in de broek.
Ben er heel content van tot nu toe.

(Afbeelding)

Hééé Starterke, ik ben al eens op zoek geweest naar dat pak. Op duitse forums veel goed over gelezen, maar kon het hier niet vinden. Ziet er iig. goed uit. Kun je een linkje geven en/of prijzen??

En dat vakje op je jas.... hmmm, H2O..., let me think

Voor het bier misschien?
 
Google even op Hein Gericke - Tuareg of ga hier naar de Duitse site. Klik in de site verder op "bekleidung" en dan "Nicht immer Asphalt. Tuareg."

Prijzen in Duitsland zijn iets beter dan hier (voor mij Hasselt BE)
Ik weet het niet meer van buiten maar ik denk iets van 650 €. Staat ook in de cataloog van HG 2003.
 
Google even op Hein Gericke - Tuareg of ga hier naar de Duitse site. Klik in de site verder op "bekleidung" en dan "Nicht immer Asphalt. Tuareg."

Prijzen in Duitsland zijn iets beter dan hier (voor mij Hasselt BE)
Ik weet het niet meer van buiten maar ik denk iets van 650 €. Staat ook in de cataloog van HG 2003.

Thx Starterke :}

Ik had Gericke ook al ge-google-d, niet goedkoop dus, maar wel goed en het ziet er strak uit.
 
Mn vriedin heeft bij Motoport in Echt een textielbroek gekocht van het merk SPOOL. Ik ben redelijk kritisch wat kwaliteit en afwerking betreft tegen een normale prijs. 130 euro.

(moet nog mee gereden worden om te kijken of ie inderdaad zo goed is als ie eruit ziet :) )
 
Laatst bewerkt:
duurder betekent niet vaak beter. Veelal betaal je voor het merk. En ook een regel is vaak hoe duurder hoe duurzamer!
Ik heb zelf huismerk van Motoport (DIFI) en dit zit fantastisch.
Dit is textiel en is water- en winddicht.
Verder zit er uitneembare voering in voor de winter als het wat kouder wordt. CE-protection is ook aanwezig op schouder, ellebogen en rug.
Tis gewoon een prima jasje.
De broek is ook prima, alleen wat aan de te korte kant i.v.m. mijn lengte (2m)
Verder zit ie ook prima en kan je er ook de voering uithalen in de zomer en er CE-protectie inzetten.

Ik heb de kleding goedkoop kunnen over kopen om over 1 à 2 jaar een mooi leren pak van Kushitani te kopen. (e1000,-)

p.s. Alle kleding die te koop is in erkende motorzaken is geen troep. Deze kleding moet voldoen aan bepaalde veiligheidseisen voordat ze verkocht mogen worden. Dus veilig is het allemaal.

Suc6 met het maken van je keuze
 
motorkleding kopen is niet iets om in een kwartiertje te doen. Als je ook echt van plan bent om er elke dag mee te gaan rijden, dan moet je bovenal iets hebben dat comfortabel zit. Ik zou daarvoor zeker eens uitgebreid verschillende merken gaan passen.

Op een beurs kan het erg druk zijn en mogelijk heb je dan minder snel een goed advies van een verkoper. Op zijn gemak in een motorwinkel verdient dan zeker de voorkeur. Op de beurs heb je echter wel goede koopjes.

Wat betreft de genoemde merken, alleen met MQP heb ik ervaring. Dit moet je zien als een instap merk. Het zijn goede spullen die varieren in kwaliteit en prijs. Wat betreft hun broek kan het voorkomen, dat deze lekt bij het kruis, maar dit is vaak omdat hij dan te strak zit. De functie van de Goretex wordt dan minder. Als je broek wijd genoeg is, zal dit probleem zich zelden voordoen. Dit is idd een goed alternatief gezien zijn prijs en de lengtematen (erg handig). De jacks varieren in prijs. Een ander merk in dezelfde prijsklasse is Uvex, die hebben ook weer wat andere handige gadgets. Als je iets duurder wil (en kwalitatief natuurlijk ook), dan is misschien Alpinestars een optie. Iedereen kent deze wel van de leren kleding, maar zij hebben ook mooie textielen kleding voor de niet te dikke medemens (blijft Italiaans he). Dainese kan uiteraard ook, maar daar is moeilijk aan te komen in NL. Als je echt top of the line wil zou je eens naar Rukka moeten kijken of Yoko. Deze gebruiken echt de topmerken wat betreft onderdelen en zijn practisch onverwoestbaar. Je betaalt er wel voor, maar hebt er ook echt nooit wat mee.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

P.S. ik weet dat ze bij Safe op de beurs in Utrecht aardig wat MQP kleding in de aanbieding hebben voor scherpe prijzen.
 
Ik kom wel eens bij Martijn's motorkleding in Rotterdam.
Die zullen met hun kleding er ook staan. Misschien wel onder een andere naam, mar dat vraag ik nog even na.
Zij hebben al een mooie prijs die op de beurs alleen maar mooier wordt! :P

Daar heb ik vorig jaar ook mijn pak gekocht (niet op de beurs), die zijn ook zonder beurs al erg goedkoop. Ik zag ze alleen niet in de lijst van de motorbeurs staan.

Verder heb ik zelf een pak van Rev'it. Ik ben er erg tevreden mee. Uitritsbare voering, ritsen voor en achter voor ventilatie in de zomer, goede protectors en tot nu toe ben ik in alle regenbuien nog kurkdroog gebleven.
 
Heb net bij SAFE een pak aangeschaft van het merk MQP.
Het zat lekker en zag er degelijk uit.
Voor mijn budget denk ik wel een leuke kledingset.
Evolution was mijn oog het eerst gevallen, maar aangezien ze dit bij SAFE niet hadden en ze hier wel een mooie korting gaven (20%) heb ik toch maar voor MQP gekozen. Deze 2 merken komen aardig overeen denk ik zo.
Tevens kon ik in de zaak meer informatie vergaren dan op de beurs.
 
Heb zelf spullen van Gericke, Voyager jas met bijpassende broek en dat allemaal met Goretex. Bevalt prima, maar kan nog niet zeggen hoe het van de zomer bevalt. Zag laatst bij mijn dealer een vertegenwoordiger van Evo en die liet een heel mooi jack zien voor 299,- Naast de nodige voering voor de winter en een extra kraag, ook goede beluchtingsmogelijkheden voor de zomer. Even op hun site gekeken en het is de TJ 2.09
 
M'n textielen jas is van Grand Canyon; rij er nu inmiddels bijna 2 1/2 jaar mee rond (semi-dagelijks gebruik). De jas is nog steeds zo water- en winddicht als maar kan. De jas kostte destijds 179 euro. De reflectie is wel zwaar bout, maar dat heb ik opgelost door wat reflectiebanden om m'n armen heen te doen.

De textielenbroek is van Buse; kostte destijds (ook 2 1/2 jaar terug) 180 euro. Zit superlekker, is ook te gebruiken als skibroek ;) en evenals de jas is ie nog hartstikke wind- en waterdicht. Minpuntje is wel dat de broek in 't kruis en aan de onderkant van de broekspijpen begint te scheuren bij de binnenvoering (komt waarschijnlijk gewoon door 't vele aan- en uitdoen).

De broek is wel wat warm voor in de zomer (binnenvoering is nl. niet uitneembaar), de jas ventileert zeer goed en heeft wel een uitneembare binnenvoering. Tevens zitten er nog ventilatieritsen op de jas (borst en rug).
 
heb mijn kleding destijds (3,5 jaar geleden) gekocht bij MotoPort, is van het merk Clover ... zelfs na twee valpartijen ziet het er nog als nieuw uit ... Heb me er later wel een rugprotector bijgekocht die mooi in het 'zakje' van de jas past.

31.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan