Advies motorverzekering

Motojo92

Rookie
26 jun 2020
4
0
Hallo allemaal! De tijd komt steeds dichterbij om af te mogen rijden en een nieuwe motorfiets te kunnen kopen. Een lang gekoesterde droom. Nu ben ik er helemaal over uit welke motor het gaat worden: een Yamaha mt-07. Graag zou ik jullie advies vragen mbt een all risk verzekering. Ik kom nu uit bij de anwb motorverzekering en de Knmv verzekering. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik moet mijn motor buiten Gaan stallen, aan een muuranker. Ik wil geen scm alarm in laten bouwen wat sommige verzekeringen verplicht stellen. En eigen risico tot 250 euro vind ik niet erg.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ik Vind persoonlijk combi motors erg fijn werken , invullen wat je zoekt en daarna advies krijgen
 
Er is een topic over de KNMV en z'n verzekeringen. Dat zou ik eens doorlezen. Je bent nu ergens uitgekomen, langs welke weg? Want ik heb geen idee welke aanbieders je in dat proces al hebt gepasseerd.
 
Thanks! Ik ga even bij combi motors kijken + Het Knmv topic. Ik ben bij anwb uitgekomen vanwege de pechhulp en de Knmv vanwege de extra motorcursussen. Nog niet echt naar overige verzekeraars gekeken. De polissen spreken mij aan, maar ik lees vooral negatieve reviews (mensen posten natuurlijk ook meestal als ze wat te klagen hebben).
 
Ik heb mijn verzekering bij de ANWB, tot nu toe helemaal prima. Na twee weken al hulp en advies nodig gehad en dat ging vriendelijk en behulpzaam. Verder heb ik ze nog niet nodig gehad voor grote dingen, dat hoop ik ook zo te houden natuurlijk..
 
Ik heb jarenlang Unive gehad. Daar zat toen nog pechhulp bij. Nu heb ik twee Bikerpolissen. Maar ik zal niet gauw allrisk verzekeren. Dat betekent voor mij dat de motor te duur is ;) .
 
Ik zit bij de ANWB voor mijn MT-07 omdat ik daar ook met de auto verzekerd ben en ik op die manier dezelfde noclaim korting heb (+13 schadevrije jaren) scheelt een boel geld!
 
Ik zou ook zeker eens bij een assurantiekantoor binnenlopen en verzekeringen laten vergelijken.
Vaak kun je combineren met je auto, en dezelfde no-claim korting krijgen. Ook kan het interessant zijn om ook nog te combineren met overige verzekeringen om extra pakketkorting te krijgen.

Daarnaast moet je goed kijken of een verzekering aan jouw verwachtingen voldoet:
- Welke eisen stelt de verzekering m.b.t. diefstalpreventie? 1 of 2 ART-4 sloten, binnen stallen, alarm?
- Hoeveel vergoeden ze voor kleding? (Je hebt zo voor >€1000,- kleding aan je lijf, en een eventuele passagier ook).
* Ik heb voor mijn motor bijvoorbeeld gedeeltelijk casco, niet vanwege de motor zelf, maar omdat mijn kleding meer waard is dan de motor.
- Wil je verkeersrechtsbijstand? (het kan bij meerdere voertuigen slimmer zijn om dit in een rechtsbijstandsverzekering mee te nemen).
- Wil je pechhulp en/of repatriëring in het buitenland?
 
Ik heb gewoon mijn eigen verzekeringsman een verzekering laten zoeken. Voordeel is dat hij ook weet wat ik al heb. Rechtsbijstand heb ik bijvoorbeeld al ik mijn normale verzekeringspakket zitten. Inclusief de verkeersmodule. Dus dat hoefde dan weer niet bij de motorverzekering.
En het voordeel is dat hij me goed kent. Ik verzeker alles bij hem en dat al meer dan 20 jaar. Dus komt hij ook niet met toevoeging waarvan hij weet dat ik die nutteloos vind
 
Beide motoren bij mij in de tuin zijn WA+Casco verzekerd bij Klaverblad. Helaas al een keer aanspraak op moeten doen; motor van iets meer dan 'n half jaar oud en <5.000km op de teller, economisch total loss door brand. Maar in feite het hele bedrag teruggekregen en gewoon een gelijkwaardige (hagelnieuwe) motor kunnen kopen.

Alles bij elkaar was er tussen de dag van de claim en de dag dat de nieuwe motor in de tuin stond nog geen maand verstreken.
 
Je moet de kleine letters en de voorwaarden lezen en die vergelijken niet meer niet minder
 
Ik heb heel slechte ervaring met KNMV Verzekeringen. Nog nooit iets over gepost, maar bij deze:

Vorig jaar nadat de motor van mijn auto (Peugeot 308 2016) in puin liep in het buitenland, bleek dat hun eigen administratie niet op orde was en hebben ze me laten staan (ondanks dat ik ook pechhulp in Europa had, vervangende auto/motor, etc). Op eigen houtje thuis gekomen en het heeft me maanden gekost om alle kosten terug te krijgen. Uiteindelijk wel alles terug gehad, maar dat was ellendig (stond midden in de nacht in de middle of nowhere in Frankrijk, het was maar 1 of 2 graden boven nul en stond daar met vrouw en 1-jarige dochter).

Kennis van me had twee jaar geleden een aanrijding op de ferry IJmuiden-Newcastle. Ook hier KNMV Verzekering en ook hier onnodig veel problemen (ondanks zijn allrisk en schuld van de ander) kreeg hij niets uitgekeerd tot de tegenpartij had betaald. Dit heeft hem een jaar gekost. Ging om een gloednieuwe BMS GS (op dat moment 3 weken oud).

KNMV Verzekeringen is niet van de KNMV, maar is een product van Aon Verzekeringen. En hun pechhulp is dan weer geregeld bij Allianz. Dit zorgt voor veel romslomp en papierwerk van hun kant, waardoor er volgens mij slecht inzichtbaar is wie waar recht op heeft bij de pechhulp of verzekeringslui.

Ben overgestapt naar ANWB en tot nu toe geen enkel probleem gehad (ben een keer onderweg netjes geholpen met de pechhulp met m'n oldtimer) en ook verzekeringstechnisch al een keer netjes geholpendoor de reisverzekering van ANWB toen er na het duiken een tas overboord ging in het buitenland.
 
Ik heb heel slechte ervaring met KNMV Verzekeringen. Nog nooit iets over gepost, maar bij deze:

Vorig jaar nadat de motor van mijn auto (Peugeot 308 2016) in puin liep in het buitenland, bleek dat hun eigen administratie niet op orde was en hebben ze me laten staan (ondanks dat ik ook pechhulp in Europa had, vervangende auto/motor, etc). Op eigen houtje thuis gekomen en het heeft me maanden gekost om alle kosten terug te krijgen. Uiteindelijk wel alles terug gehad, maar dat was ellendig (stond midden in de nacht in de middle of nowhere in Frankrijk, het was maar 1 of 2 graden boven nul en stond daar met vrouw en 1-jarige dochter).

Kennis van me had twee jaar geleden een aanrijding op de ferry IJmuiden-Newcastle. Ook hier KNMV Verzekering en ook hier onnodig veel problemen (ondanks zijn allrisk en schuld van de ander) kreeg hij niets uitgekeerd tot de tegenpartij had betaald. Dit heeft hem een jaar gekost. Ging om een gloednieuwe BMS GS (op dat moment 3 weken oud).

KNMV Verzekeringen is niet van de KNMV, maar is een product van Aon Verzekeringen. En hun pechhulp is dan weer geregeld bij Allianz. Dit zorgt voor veel romslomp en papierwerk van hun kant, waardoor er volgens mij slecht inzichtbaar is wie waar recht op heeft bij de pechhulp of verzekeringslui.

Ben overgestapt naar ANWB en tot nu toe geen enkel probleem gehad (ben een keer onderweg netjes geholpen met de pechhulp met m'n oldtimer) en ook verzekeringstechnisch al een keer netjes geholpendoor de reisverzekering van ANWB toen er na het duiken een tas overboord ging in het buitenland.
Daarentegen stond ik met de motor een keer in Belgie vlak over de grens (10km) met NL, en heeft de ANWB mij daar in het donker laten staan zodat mijn vrouw me met de auto moest ophalen en we de week er op met een busje terug konden. Ondanks Europadekking, maar "u bent geen hoofdlid dus zoek het maar uit" was het antwoord na een half uur aan de telefoon wachtend op een zinnig antwoord, want de telefonist wist het ook niet. Hij moest dus rond gaan bellen op zaterdagavond (niemand met verstand van zaken meer bereikbaar natuurlijk). Vandaar toen overgestapt juist naar KNMV want gratis pechhulp in het buitenland.

Tja, soms zit het mee, maar meestal...

Later kreeg ik te horen dat ze "uit coulance" me wel op hadden kunnen halen..
 
Ik heb in een half jaar tijd zowel auto (schuld van iemand anders) als motor (eigen schuld, eenzijdig) total loss gehad. Zonder gezeik direct uitbetaald gekregen van de KNMV, voor beide zeer schappelijke dagwaarde ook (was beide allrisk verzekerd).

Enige vreemde vond ik dat ze het wrak verkochten zonder mijn expliciete toestemming, terwijl het gewoon nog mijn eigendom was en op mijn naam stond.

Verder wel eens vervelende brief gehad mbt betaling. Incasso kon niet afgeschreven worden, meteen brief op hoge poten met aanmaning voor die maand EN de maand er op. Na bellen blijkt dat ze gewoon bedoelden dat ze de maand er op 2x gingen afschrijven en hoefde ik zelf niks te doen... raar.
 
Enige vreemde vond ik dat ze het wrak verkochten zonder mijn expliciete toestemming, terwijl het gewoon nog mijn eigendom was en op mijn naam stond.
Zal wel in je polis staan dat je dat automatisch naar hun overdraagt bij uitkeren. Anders hadden ze de je minder uit hoeven te betalen omdat het wrak ook nog wat waarde heeft.
 
Zal wel in je polis staan dat je dat automatisch naar hun overdraagt bij uitkeren. Anders hadden ze de je minder uit hoeven te betalen omdat het wrak ook nog wat waarde heeft.
Zoiets verwacht ik ook (heb het niet nagelezen) maar ik heb het wrak dus ook nooit aan hen overgedragen. Ze opereren alleen als tussenverkoper, wrak gaat direct van mijn naam naar de opkoper. Het enige dat ik heb is een emailtje met een prijs, en op basis daarvan moet ik de boel laten overschrijven en hopen dat de opkoper ook echt komt opdagen.
 
Hallo allemaal! De tijd komt steeds dichterbij om af te mogen rijden en een nieuwe motorfiets te kunnen kopen. Een lang gekoesterde droom. Nu ben ik er helemaal over uit welke motor het gaat worden: een Yamaha mt-07. Graag zou ik jullie advies vragen mbt een all risk verzekering. Ik kom nu uit bij de anwb motorverzekering en de Knmv verzekering. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik moet mijn motor buiten Gaan stallen, aan een muuranker. Ik wil geen scm alarm in laten bouwen wat sommige verzekeringen verplicht stellen. En eigen risico tot 250 euro vind ik niet erg.

Alvast bedankt!
De ANWB-verzekering kan je direct wegstrepen!
Ik wilde ook mijn Honda, als 2e motor, bij hun in de verzekering doen. Op internet had ik alle, lees: dus werkelijk ALLE gegevens ingevuld en deze verzekering leek mogelijk. Prima, dan kan ik officieel aanvragen om 'm af te sluiten. Krijg ik 1 dag laten een afwijzing. Wat blijkt: Ze willen geen race-motoren (?) in de verzekering met ZERO schadevrije jaren. Maar ANW-nee, luister effe, met mijn andere motor rijd ik al veel jaren en nog NOOIT een schade hoeven claimen. Hoe gevaarlijk ben je dan? Ook had ik bij de aanvraag toch alles volledig ingevuld. Zeg dan direct dat 't niet mogelijk is.

Ergste is dat toen ik daarna een reisverzekering wilde gaan afsluiten dat de vraag komt of je wel eens voor een verzekering bent afgewezen.
Daar moet ik nu dus JA gaan invullen. Sta je er lekker op! Dank je wel ANW-nee! :(
Ik ben sindsdien wel verzekerd bij Combi-Motors. Geen gezeik en geen achteraf-afwijzing.
Inmiddels al enkele jaren schadevrij met deze motor. (maar verwachtte ik eigenlijk ook niet anders)

Conclusie: ANWB-verzekering is 'Niet doen'!
 
Dat uiteindelijk niet.
Maar bij de aanvraag van iedere verzekering in de komende 5 jaar, sta ik al bij voorbaat met 1-0 achter. Grrrrrrrrrrr :X
Ook is dat bij afsluiten en aangeven van afwijzing dat er direct vervolg-vragen komen die normaal nooit worden gesteld.
Je wordt dan in 1e instantie direct gezien als een mogelijke fraudeur of iemand met een 'slecht verleden'.
 
@mean-machine Kan meevallen, het is niet om een reden die jou aan te rekenen is. Tegenwoordig wordt ook gevraagd of je de laatste 5 jaar wel eens iets geclaimd hebt bij een verzekering. Antwoord zal in veel gevallen "ja" zijn lijkt me. Gaat om alle verzekeringen die je hebt. Dus een geclaimd raampje in 2017 levert al een positief antwoord op. Geen idee waarom men dit wilt weten.
 
Topic is half jaar oud...

Heb mijn tweede motor zonder problemen kunnen verzekeren, een belletje en het was geen probleem. Ik kon zelfs de economische jaren van mijn eerste motor op mijn tweede krijgen bij ANWB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan