advies nieuwe remschijven...

jackanator

Rookie
25 jun 2006
13
0
den helder
tijdens het remmen trild mn stuur behoorlijk!!

moet dus nieuwe remschijven hebben voor mn R1 ,99
heeft er iemand tips voor mn niewe schijven bv??

welk merk?
zijn wave schijven beter?

als ik dan toch nieuwe moet dan maar een goed setje,

alvast bedankt voor de tips,

gr jack
 
Ook "Flames" zijn wel mooi. :Y

motomFLAME.jpg


En de prijs helemaal. :Y

Bij Goparts
zijn ze voor de mijne maar €215,39(inc. BTW) p/stuk. :}

Alleen wat is het merk ervan. :?

Edit: Gevonden het is van "MotoMaster" :?
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

Als je maar niet de eerste generatie van "braking" wave koopt! :N

LEVENSGEVAARLIJK!
't Lijkt wel of er een te kleine schijf is gebruikt :? Had wel een cm groter gekund.

Maarre... bedoel met "Braking" het merk braking? Daar mag je nu toch geen problemen meer mee verwachten?
Ik zit er ook een beetje aan te denken om nieuwe schijven te kopen.

Maar zullen wave schijven net zo hard en makkelijk kunnne remmen als volledig zwevende gietijzeren Brembo schijven?
Ik wil er niet op achteruit gaan natuurlijk ;) .
 
't Lijkt wel of er een te kleine schijf is gebruikt :? Had wel een cm groter gekund.

Maarre... bedoel met "Braking" het merk braking? Daar mag je nu toch geen problemen meer mee verwachten?
Ik zit er ook een beetje aan te denken om nieuwe schijven te kopen.

Maar zullen wave schijven net zo hard en makkelijk kunnne remmen als volledig zwevende gietijzeren Brembo schijven?
Ik wil er niet op achteruit gaan natuurlijk ;) .


De opvolgende generaties zijn gewoon goed alleen de eerste heeft kans op "breken"
 
Op mijn R1 had ik ook last van "kromme" schijven, deze trilde dus ook bij het remmen.

Dus ik alles nagekeken en nagemeten, bleek dat niet m'n schijven krom waren, maar dat de busjes vast zaten.

Toen alles opgestuurd naar HOP motorsport en daar toen zwevende schijven van laten maken.
Dan worden de gaten uitgekotterd en er zwevende busjes in gemonteerd.
Niks geen trillingen meer en het remt geweldig.

Is een goedkoper alternatief dan nieuwe schijven.
 
mare orginele schijven doen het ook hoor
(Afbeelding)

Ik vind die wave schijven zelfs niet eens mooi.... beetje te posering ofzo...

Zeg die schijf op die foto...zit daar nou een breuklijn in? (onderaan) En gekke happerige rem-slijtage?

En als poets-zeikerd moet ik je wel even wijzen op de velgen zeg..... man man lijkt wel een pekelfiets! Hup, poetsen gij!
 
Ik vind die wave schijven zelfs niet eens mooi.... beetje te posering ofzo...

Zeg die schijf op die foto...zit daar nou een breuklijn in? (onderaan) En gekke happerige rem-slijtage?

En als poets-zeikerd moet ik je wel even wijzen op de velgen zeg..... man man lijkt wel een pekelfiets! Hup, poetsen gij!
poetsen :N
is ook me pekelfiets..
ene bij demonteren viel hij in drie stukken uit elkaar,
na dikke knal en meteen wakwakwak geluiden ff gekeken moest nog 10 km naar huis :N rijden, heel voorzichtig alleen remmen met de achterrem
 
mare orginele schijven doen het ook hoor
(Afbeelding)
Het lijkt wel of die motor ergens opgegraven is als archeologische vondst :+
In een dergelijke staat van (geen) onderhoud kan alles kapot gaan.

Ik zou zelf niet graag met "luchtige" remschijven rondkarren waarvan de openingen tot slechts enkele milimeters van de rand toe doorlopen, ook al zou de bijbehorende brochure heilig beloven dat het echt niet stuk kan. Ook lijkt het met de huidige stand van remsystemen en materialen niet echt zinnig of nodig om met relatief primitieve "schraapwerking" je remmen progressiever te willen laten werken.
Maar sja, als het er maar hip uitziet ben je al een heel eind op weg in "motorland" tegenwoordig :+
 
Laatst bewerkt:
full


Vandaag even de ABM PEAK schijven op wezen halen en ook meteen maar gemonteerd! :9~

Ze zijn wel erg "zwevend" moet ik zeggen ( speling tussen busjes ong. 1mm ) maar dat is volgens mij alleen maar beter.

En van dat irritante getril ben ik gelukkig af! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan