advies nieuwe remschijven...

jackanator

Rookie
25 jun 2006
13
0
den helder
tijdens het remmen trild mn stuur behoorlijk!!

moet dus nieuwe remschijven hebben voor mn R1 ,99
heeft er iemand tips voor mn niewe schijven bv??

welk merk?
zijn wave schijven beter?

als ik dan toch nieuwe moet dan maar een goed setje,

alvast bedankt voor de tips,

gr jack
 
Ik zit sinds het monteren van nieuwe remblokken (2 weken geleden) met hetzelfde probleem, bij mij trilt ie pas boven de 100km/uur. :(

Zaterdag ook ff geinformeerd en ik ga denk ik toch voor de ABM peak van €249,- per stuk.(origineel is inderdaad NOG duurder! :X )

Deze waren trouwens de goedkoopste die mijn lokale dealer kon leveren(op imitatie ronde schijven na dan want die waren €220,- per stuk).

remschijven.gif
 
beste dave,

dit zijn inderdaad wel fraaie schijven om te zien.
bij mijn motor is het probleem trouwens ook gekomen na het monteren van nieuwe remblokken. (begon met een klein beetje maar wordt steeds erger)

mvgr, jack
 
beste dave,

dit zijn inderdaad wel fraaie schijven om te zien.
bij mijn motor is het probleem trouwens ook gekomen na het monteren van nieuwe remblokken. (begon met een klein beetje maar wordt steeds erger)

mvgr, jack


Same here. :r

Waarschijnlijk komt het doordat ik de schijf een keer te heet heb geremd en toen bij stilstaand mijn rem te lang heb ingedrukt. |(

Daardoor koelt de schijf op één plek(blokken) sneller af waardoor dat er spanningen inkomen en dus gaat "warpen" (kromtrekken). :(

Maar mijn schijven liggen er al 53.000km op en zijn in het midden 0.3mm onder het minimum. 3.5mm min. en ze zijn 3.2mm. :X
Dus dan wordt het ook wel een keer tijd voor een nieuw setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan