Advies nodig voor mijn cbr 900rr fireblade :D

Jeremyvg

Rookie
8 sep 2022
10
7
Beste mede motorrijders,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Jeremy 27 jaar en sinds vorige week mijn motorrijbewijs behaald.
Ik ben in het bezit van een Honda cbr 900rr fireblade uit 98.
Ik heb deze motor tijdje geleden gekocht en is omgebouwd door een vorige eigenaar tot streetfighter.

Helaas is dit een 1 zitter en zou ik graag het subframe willen laten aanpassen om een passagier mee te kunnen nemen (of nieuw subframe laten maken).
ik wil graag mijn huidige laten aanpassen en een zitting maken of een nieuw subframe laten lassen met een andere kap.
kan iemand me hierbij helpen? En wat het kosten plaatje zal worden.

Met vriendelijke groet,
Jeremy
 

Bijlagen

  • 59E05631-88CB-4358-BAB8-AE5E761A6192.jpeg
    59E05631-88CB-4358-BAB8-AE5E761A6192.jpeg
    443,4 KB · Weergaven: 174
  • B4A6A679-B28B-4B85-BED3-D69B68EF72A3.jpeg
    B4A6A679-B28B-4B85-BED3-D69B68EF72A3.jpeg
    210,2 KB · Weergaven: 167
  • BEA3E3A7-9EC6-4B04-8AF5-FDB91DE1ED8D.jpeg
    BEA3E3A7-9EC6-4B04-8AF5-FDB91DE1ED8D.jpeg
    229,2 KB · Weergaven: 170
2e hands subframe, origineel zadel,buddy seat, kappen, undertail/batterijbak, achterlicht, passagierstepjes zou het makkelijkste zijn. en waarschijnlijk voor 200-300 euro wel te fixen moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
De optie voor het originele subframe heb ik naar gekeken alleen vind ik persoonlijk niet mooi in combinatie met de naked look die ik heb, daarvandaan op zoek naar iemand op het forum die deze klussen vaker doet
 
Is de huidige kont een kopie van een bestaande motor? Zo ja is het misschien een idee om daar de originele delen van te zoeken, die bedoeld zijn voor een duozadel. Misschien zelfs het subframe?
 
daarvandaan op zoek naar iemand op het forum die deze klussen vaker doet
De meesten die zo'n klussen doen,doen wat er bij jouw motor gedaan is: een monozit er op en al de rest weg,dat is vrij simpel.
Jij wil een compleet subframe met slankere afwerking,maar er moet wel een duo op kunnen,en het moet mooi afgewerkt zijn en passen.
Dat kost meerdere volle dagen werk + alle onderdelen,dus zoek maar iemand die dat voor een prikje kan en wil doen.
De enige redelijk betaalbare oplossing is een compleet subframe + alle onderdelen van een andere motor,en dat subframe aanpassen op jouw motor.
En zelfs dat zal nog een hoop werk zijn,afhankelijk van de verschillen tussen de bevestigingspunten.
 
2e hands subframe, origineel zadel,buddy seat, kappen, undertail/batterijbak, achterlicht, passagierstepjes zou het makkelijkste zijn. en waarschijnlijk voor 200-300 euro wel te fixen moeten zijn.
Reken bij net spul maar op 600 - 800 euro...
Al die undertails zijn verzaagd en niet meer te krijgen. Diegene die nog wél beschikbaar zijn, ga je voor een onverzaagde al gauw over de 400 voor dat stukkie plastic... Het terugbrengen naar origineel is 'hot' tegenwoordig, met dito prijzen helaas.. Middelste kapje (met origineel het slotgat erin) is ook al een drama in wording..
 
De meesten die zo'n klussen doen,doen wat er bij jouw motor gedaan is: een monozit er op en al de rest weg,dat is vrij simpel.
Jij wil een compleet subframe met slankere afwerking,maar er moet wel een duo op kunnen,en het moet mooi afgewerkt zijn en passen.
Dat kost meerdere volle dagen werk + alle onderdelen,dus zoek maar iemand die dat voor een prikje kan en wil doen.
De enige redelijk betaalbare oplossing is een compleet subframe + alle onderdelen van een andere motor,en dat subframe aanpassen op jouw motor.
En zelfs dat zal nog een hoop werk zijn,afhankelijk van de verschillen tussen de bevestigingspunten.
Klopt helemaal, echter overweeg ik ook om mijn huidige te laten aanpassen aangezien er wel genoeg zitruimte is.
Zo zal het werk stuk minder worden als een compleet nieuw subframe met kappen maken aangezien ik tevreden ben met hoe mijn huidige past.
Ik denk dat het verlengen en verstevigen van mijn huidige subframe wel te doen moet zijn.
En uiteraard wil ik hier voor betalen, vind het erg gaaf om zo mn eigen motor naar smaak te maken alleen helaas niet de kennis om zelf mijn subframe te lassen en aanpassen.
 
Klopt helemaal, echter overweeg ik ook om mijn huidige te laten aanpassen aangezien er wel genoeg zitruimte is.
Zo zal het werk stuk minder worden als een compleet nieuw subframe met kappen maken aangezien ik tevreden ben met hoe mijn huidige past.
Ik denk dat het verlengen en verstevigen van mijn huidige subframe wel te doen moet zijn.
En uiteraard wil ik hier voor betalen, vind het erg gaaf om zo mn eigen motor naar smaak te maken alleen helaas niet de kennis om zelf mijn subframe te lassen en aanpassen.
Dat os wat iedereen zegt: kan, maar kost een godsvermogen en meer dan een verzaagde naren 90 sportmotor waard is.
 
TS, wat is nou het doel van je topic dan ?. Je hiervoor aanmelden en vervolgens hengelen of iemand dat ff voor weinig (en nog mooi ook) voor je gaat oplossen
Ten eerste heb ik net mijn rijbewijs behaald dus had voorheen weinig te zoeken hier en heb ik me absoluut niet aangemeld om zoals jij zegt te gaan hengelen om het maar zo goedkoop mogelijk te laten doen (dat heb ik hier ook nergens gezegd), ik probeer hier advies te vragen aan mensen die dit vaker gedaan hebben en zit dan absoluut niet te wachten op deze negatieve reacties!
 
Misschien optie om het subframe te verlengen en te verstevigen. Een plaat te laten maken om te bekleden als zadel. Dan op een of andere manier die plaat op het subframe bevestigen zodat het net boven de kap hangt.

Simpelste is een paar gaten in de kap maken en met bussen het subframe en zadel aan elkaar bouwen. Maar is misschien ook mogelijk om een framepje te bouwen. Wat tegen de zij of onderkant van het subframe gebout kan worden. En wat om de kap heen het zadel op z‘n plek houdt.
 
Misschien optie om het subframe te verlengen en te verstevigen. Een plaat te laten maken om te bekleden als zadel. Dan op een of andere manier die plaat op het subframe bevestigen zodat het net boven de kap hangt.

Simpelste is een paar gaten in de kap maken en met bussen het subframe en zadel aan elkaar bouwen. Maar is misschien ook mogelijk om een framepje te bouwen. Wat tegen de zij of onderkant van het subframe gebout kan worden. En wat om de kap heen het zadel op z‘n plek houdt.
een oplossing in deze richting lijkt mij ook het beste inderdaad! Basis is er al redelijk en als mijn huidige verstevigd/verlengd kan worden ben ik al een heel eind! Thanks voor je reactie
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ten eerste heb ik net mijn rijbewijs behaald dus had voorheen weinig te zoeken hier en heb ik me absoluut niet aangemeld om zoals jij zegt te gaan hengelen om het maar zo goedkoop mogelijk te laten doen (dat heb ik hier ook nergens gezegd), ik probeer hier advies te vragen aan mensen die dit vaker gedaan hebben en zit dan absoluut niet te wachten op deze negatieve reacties!
Rustig....Niemand geeft hier een negatieve draai aan, dat doe jij alleen he. De vraag is gewoon wat je nou wil en van anderen verwacht. En wat je er voor over hebt, want ik denk dat je je vergist wat er allemaal bij komt kijken (en dus kosten). Want je wil geen ori subframe en plaatwerk. Het moet allemaal anders en nog mooi ook. Dus gewoon een realistische vraag, die jij negatief uitlegt terwijl hier genoeg goed en realistisch advies gegeven wordt.
Er zijn zat mensen die dit kunnen of ervaring mee hebben, maar nog veel meer met weinig ervaring die de illusie hebben zoiets "even" voor €200 door "iemand" van een forum waar men zich net heeft aangemeld te kunnen laten doen. Misschien helemaal niet waar in jouw geval, maar die indruk wek je wel.
Begin gewoon eens wat je precies wil en met een budget. Let wel, met €1000 doe je echt niks als er subframe, zitje met zadel, duo-steunen en electra door iemand anders gedaan moeten worden. En dan zit er nog geen verf op.

Zou in jou geval kijken of er voor jou acceptabele zitjes te vinden zijn die op een origineel subframe passen. Zo ja, dan kijken of je een (recht!) subframe kan scoren en dan verder. Minder gedoe en werk dan je huidige (afgezaagd origineel ?) subframe laten verlengen en dan maar zien of je (of iemand) alles een beetje passend en veilig krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan