Advies over Ducatie gevraagd

Sharky_Capas

MF veteraan
13 mrt 2003
2.229
1
Noord Holland
Hai,

Ik ben ook aan het rond kijken of ik mijn droom motor eens kan kopen.
Nu heb ik een aantal particulieren aangeschreven die Duc s verkopen.
Zelf zit ik te denken aan
916 sp, 748 sp,996 sp
Denk dat ik dat mischien net aan kan betalen.
Echter heeft er ook een jongen gereageerd met een
916 SP3 gelimiteerde versie slechts 200 van gemaakt.
Deze 916 sp3 uit 1996 is net zo duur als een 996 sp.
Mijn vraag is nu wie weet wat er zo speciaal aan die sp3 is???
tja het volgende zit er op

complete carbon termignioni 50mm uitlaten+ chip, carbon spatbord, carbon plaathouder, carbon ketting beschermer, kevlar remleidingen, zwevende remschijven

Wie kan mij helpen aan een test van de motoren ( kan niets vinden op het internet over een 916 sp3)
En wat is het verschil tussen een SP en een SPS??
Welke keuze zou een ervaren ducrijder maken??
Bovendien heb ik ook begrepen dat men vaak gewone duc ombouwt naar zogenaamde sp versies, waaraan kan je zien dat het een echte is???
Alvast bedankt
:]
 
al die SP4588552569568-toestanden zijn veel te veel geld voor wat ze zijn ,SP3 trouwes nooit van gehoord en een Duc...Hmm..hoop dat je niet doelt op veel probleemloze Km's ;)
 
Hai,

Ik ben ook aan het rond kijken of ik mijn droom motor eens kan kopen.
Nu heb ik een aantal particulieren aangeschreven die Duc s verkopen.
Zelf zit ik te denken aan
916 sp, 748 sp,996 sp
Denk dat ik dat mischien net aan kan betalen.
Echter heeft er ook een jongen gereageerd met een
916 SP3 gelimiteerde versie slechts 200 van gemaakt.
Deze 916 sp3 uit 1996 is net zo duur als een 996 sp.
Mijn vraag is nu wie weet wat er zo speciaal aan die sp3 is???
tja het volgende zit er op

complete carbon termignioni 50mm uitlaten+ chip, carbon spatbord, carbon plaathouder, carbon ketting beschermer, kevlar remleidingen, zwevende remschijven

Wie kan mij helpen aan een test van de motoren ( kan niets vinden op het internet over een 916 sp3)
En wat is het verschil tussen een SP en een SPS??
Welke keuze zou een ervaren ducrijder maken??
Bovendien heb ik ook begrepen dat men vaak gewone duc ombouwt naar zogenaamde sp versies, waaraan kan je zien dat het een echte is???
Alvast bedankt
:]

even een korte update van type etc
916 van 94 is de voorvader van de sp serie (sp staat voor sport production)
916 sp 3 is niet meer en niet minder dan een 916 sp van 96 en de 3 staat voor de 3e generatie ,is in basis niet anders dan de 916 sp van 94 of 95 behalve wat kleine carbon deeltjes extra . en er zijn er geen 200 maar eerder 700 van gebouwd (van bijna alle type sp en r van de 9xx serie zijner 700 of 900 van gebouwd (900 is 998R)
en betrouwbaar rijden .... wat dacht je van chief zijn 916 sp met 60.000 km en 120 pk aan het wiel ??????
moet wel zeggen we hebben bij 50.000 km preventief de lagers in het blok vervangen ,niet omdat het perse nodig was maar meer voor de volgende eigenaar (nu chief dus) een net zo`n nieuwe fiets te geven als de eerste eigenaar .
916 sps is denk ik de zeldzaamste omdat dit in weze al een 996 sps was met 1 mm kleienere inlaat kleppen dan de 916 sps van 98 . pas vanaf 99 heet dit zelfde model 996 sps ,deze had nog een showa voorvork de 2000 versie had een ohlins voorin.
mijn persoonlijk keuze zou gaan naar een 916 van 94 of 95 omdat deze de minste problemen hadden en met bv een 955 kit en de juiste uitlaten/ airbox combinatie kort aan de 130 wiel pk kan leveren .
de nokkenassen van deze sp serie waren het extreemste van alle sp serie`s .
ook krukas en drijfstangen waren erg speciaal (van de sps zijn ze van titanium) ze zijn van pankel en het zijn dubbelrug drijfstangen (of een H profiel drijfstang) deze kosten 1800 euro per stuk en gaan eigenlijk nooit kapot tenzij er extreem getuned gaat worden (en daarmee ook de max toerental omhoog gaat)
anders mail de chief eens over zijn bevindigen van zijn 916 sp .
groeten toine (748 sp van 95 met 130 pk aan het wiel (is wel 996 cc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan