advies over intruder a.u.b

Hoi allemaal,
Dik tien jaar geleden heb ik nog met een Shadow rondgetuft, maar sindsdien zit ik wat stil. De motormicrobe begint echter weer te kriebelen en ik zou me weer zo'n hebbeding willen aanschaffen. Ik weet nu ergens een ouwe Suzuki Intruder 800 staan uit 1993, met maar 8000 km op de teller, jawel, acht! Hij is in zeer goede staat, de kosten zijn mijns inziens niet onoverkomelijk:
- hij staat nog op z'n eerste banden, ik neem aan dat die na 13 jaar best wel zullen vervangen worden zeker?
- de accu doet het niet meer
Ik heb er geen flauw benul (meer) van hoeveel zoiets vandaag de dag waard is. Kunnen jullie helpen? Hoeveel mag ik daar maximaal voor betalen? Ik hoef 'm niet gratis te hebben, maar wil niet bedrogen worden; een eerlijke prijs voor een eerlijke machine. Dank voor jullie advies.
Pat.
 
Met zo'n kilometerstand zul je ze niet veel vinden maar kijk eens op markplaats wat de vraagprijzen zijn.
 
Vraagprijs is een beetje wat de gek er voor geeft. Hangt heel erg veel van de staat van het chroom af en of er wat aan verbouwd is.

Ik denk dat je tussen de 1750 en 2750 een goede schatting hebt. Waarbij de laagste een mindere staat van chroom heeft en de hoogste een mooie staat van chroom met extra's zoals forward controls.

Banden zou ik zeker vervangen, zullen waarschijnlijk wel droogte scheurtjes hebben. Accu valt reuze mee.

Edit: zie nu net pas dat het om eentje gaat uit '93 ging er van uit van eind jaren 80. Mischien dat de prijs hierdoor wat hoger wordt maar denk het niet.

8000 km of 8000 miles? wel weinig hoor, maar kan.
 
paar nieuwe banden kosten je denk ik al gauw 230 euro en dan een accu 70 euro.

Intruders zijn goed te betalen, zelfs een 1400 kost al weinig.
Betrouwbaar zijn ze ook, alleen he chroom valt nog wel eens van de wielen en het blok.
 
Dank voor de reacties tot hier toe. Het zijn kilometers, geen miles. Betrokkene zit er financieel nogal warmpjes in en heeft de intruder wellicht gekocht in een bui van waanzin. Hij moest hem gewoon hebben. Nu staat het ding dus al een paar jaar stil (hoewel toch verzekerd...) Rare snuiter he?
Ziet er in mooie staat uit, geen chroomproblemen. Hij gaat 'm nog es binnen doen voor nieuwe bandjes en onderhoud. Benieuwd wat z'n vraagprijs zal zijn nadien... :?
 
Heb zelf sinds een paar weken een VS800 uit '94 met 30.000 km...
Heb er zo'n 3900 voor neergeteld.. Incl. garantie, motorhoes, nieuwe remblokken e.d... Motor stond al op goede banden, forw. controls, ander zadel...
Chroom ook perfect btw...

De prijzen van marktplaats voor een 93 liggen rond de 3000 euro dacht ik... Maar dit zijn vraagprijzen... Dus valt vast vanaf te dingen... Kilometerstand is in ieder geval super!

En banden van 13 jr zullen idd wel uitdrogingsverschijnselen hebben of anders platte delen van het lange stilstaan....

Succes met de beslissing!
Grtz,
VS800
 
Ik heb ook nog een Intruder te koop, wel uit '86 maar technisch 110% én op nieuwe banden...
full
 
Maar nu ff serieus, als je er rond de 3.000,- euries voor neertelt heb je mijnsinziens een goede betrouwbare motor. Ik heb dan wel een 700cc maar ben er nog steeds erg tevreden mee!
 
Ik heb vorige week een in goede (of redelijke) staat verkerende VS700 uit 1986 gekocht. Het chroom is er niet best aan toe en hij is duidelijk 20 jaar oud maar voor € 1900,- heb ik er wel een ruitje (of is dat vloeken in de kerk) en leren zadeltassen bij gekregen. Ook zitter er floorboards en highway steps op..

Ik voel me niet bestolen en ik denk dat het gevoel heel belangrijk is.
 
ik heb een vs700 van 84 voor 1350 pleurotjes gekocht hij moest nog wel een beurt hebben (nl kenteken 86)
bij intruder valt er al gauw chroom af
(als je er nog maar naar kijkt)
full
 
Mijn man heeft midden jaren 90 ook een Intruder 800 gereden. Hij kocht 'm nieuw. Hij was er helaas niet helemaal tevreden over, voornamelijk het bochtenwerk schijnt met de Intruder 800 niet helemaal lekker te gaan (nogal eigenzinnig).
Ik vind het een mooie motor die nog steeds gezien mag worden.

Veel plezier ermee mocht je besluiten 'm te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan