Advies over motor (vstrom of tiger)

Iemand anders noemde hem eerder ook al, maar de Yamaha TDM 900 lijkt me ook geschikt voor jouw gebruik. Die kun je ook nog goedkoper krijgen dan 4-5k.
 
Heb de versys ook in hoofd gehad, nieuw model is prachtig. Maar de oude is wat tegenvallen met die voorkant maar is idd misschien een hele goeie fiets.
Tdm900; is die ook comfortabel genoeg voor de duo? Dacht ook aan een vfr maar denk dat ik het bij een volledige rechte houding ga houden indien mogelijk maar ja, misschien morgen met erop te zitten kan dit veranderen als het uiteindelijk morgen doorgaat, anders sowiezo volg week
Vind veel informatie over de motoren, van een meer dan een anders (bv dl 1000 vind je veel of pan european enz, tiger is wat beperkter)
 
Souplesse van de 3-cilinder heeft mij over de streep getrokken om een Speed Triple te kopen, dus ik zou denk ik ook voor de tiger gaan. Over 't algemeen vindt ik de Tiger ook iets kwalitatiever (minder 'plastic-fantastic') overkomen dan de Vstrom, maar dat zal wel aan mijn smaak liggen. Heb deze modellen zelf niet allebei gereden, dus meer kan ik er niet over zeggen.

Mij dus,deels,reden om eens naar wat anders om te kijken,(daytona 675 => moto morini corsaro 1200 :9 )
triumph blok,te saai te soepel,weinig levendig.

Verder ,ik heb medio dit jaar een DL 650 vstrom uit 2016/2017 als leenmotor gereden,fuck wat rijdt dat lekker :o ,ergonomie en wegligging :t (rij je menig SS mee weg op de straat :]
Remmen kunnen wat bijtender en vermogen is krap aan (t.o.v. de MOMO)
 
Laatst bewerkt:
Heb de versys ook in hoofd gehad, nieuw model is prachtig. Maar de oude is wat tegenvallen met die voorkant maar is idd misschien een hele goeie fiets.
Tdm900; is die ook comfortabel genoeg voor de duo? Dacht ook aan een vfr maar denk dat ik het bij een volledige rechte houding ga houden indien mogelijk maar ja, misschien morgen met erop te zitten kan dit veranderen als het uiteindelijk morgen doorgaat, anders sowiezo volg week
Vind veel informatie over de motoren, van een meer dan een anders (bv dl 1000 vind je veel of pan european enz, tiger is wat beperkter)
Ik heb nooit iemand achterop, maar van wat ik erover lees is de TDM ook goed geschikt voor twee personen. Als de dealer er eentje heeft staan, zou ik er zeker ook een stukje op rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit iemand achterop, maar van wat ik erover lees is de TDM ook goed geschikt voor twee personen. Als de dealer er eentje heeft staan, zou ik er zeker ook een stukje op rijden :)
:^

Topkoffer achterop schijnt ook te helpen voor je passagier voor als je onverwachts accelereert heb ik me laten vertellen (heb zelf nog nooit achterop gezeten :9). Is ook handig om rotzooi mee te nemen, nadeel is alleen dat het wat lelijk is en meer wind vangt. Heb er zelf nu eentje op m'n motor die je er zo kan afklikken, ook handig. :)
 
Ja eerst proefrijden dan krijg je een beter idee wat je goed vind rijden.
 
@Downsider: ja heb dit ook gehoord. Sommige zijn voor die soepelheid, andere niet. Een testrit zal dit uitwijzen voor mij. Moet wel zeggen vtwins vind ik erg aangenaam. Maar ja heb geen ervaring nu met 3 of 4 cilinders dus dit ga ik ook is moeten zien hoe dit voelt

Zsl volgende week gaan, wat persoonlijks tussengekomen. Zie wel dat hij een tdm heeft dus ideaal. Alle modellen in 1 zaak dus ga goed kunnen testen en aanvoelen wat het beste voelt.

Dus zover modellen om te bekijken
Vstrom 1000
Vfr 800 vtec (denk dat dit het enigste was dat hij had)
Tdm900
Tiger 1050
Evt versys 1000
Nog modellen dat ik ben vergeten?
 
Laatst bewerkt:
@Downsider: ja heb dit ook gehoord. Sommige zijn voor die soepelheid, andere niet. Een testrit zal dit uitwijzen voor mij. Moet wel zeggen vtwins vind ik erg aangenaam. Maar ja heb geen ervaring nu met 3 of 4 cilinders dus dit ga ik ook is moeten zien hoe dit voelt

Zsl volgende week gaan, wat persoonlijks tussengekomen. Zie wel dat hij een tdm heeft dus ideaal. Alle modellen in 1 zaak dus ga goed kunnen testen en aanvoelen wat het beste voelt.

Dus zover modellen om te bekijken
Vstrom 1000
Vfr 800 vtec (denk dat dit het enigste was dat hij had)
Tdm900
Tiger 1050
Evt versys 1000
Nog modellen dat ik ben vergeten?

Ik heb het wel over een 675 cc misschien dat een 1050 cc wat "lomper" loopt.
Ik kwam van een ss af (dat had ik wel gehad op straat).
Ik heb ook de tiger 1050 overwogen en de speed triple,maar vind beide niet mooi genoeg.
Daar ik ook nog een praktische zware motorscooter heb en de speed,voor mijn ,"the looks" niet heeft
(en die drommelse corsaro in mijn hoofd bleef dreunen :P) ,is het die geworden.
Capice? :)
 
Laatst bewerkt:
Grappig,

wij vissen in dezelfde vijver. Ik heb ook de TDM 900 gehad en nu rijdt ik de Kawasaki Versys 1000 (2017).
TDM heb ik ook bijna 50000 km probleemloos mee gereden. Grootste probleem was dat ik toen zomer en winter doorreed en de TDM bijna uit elkaar viel door de zoutproblemen. De bloemkolen zaten op het aluminium. Voor de rest een probleemloze motor waar mevr. Hansss ook heerlijk achterop zat.

Oh ja. De V-Strom 1000 heb ik ook ooit op proef gereden. Na 5 km heb hem weer gauw terug gebracht naar Motoport. Ik vond het een grote lompe bak B| Maar ook dat is een persoonlijk iets, je moet dus vooral zelf gaan proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Grappig,

wij vissen in dezelfde vijver. Ik heb ook de TDM 900 gehad en nu rijdt ik de Kawasaki Versys 1000 (2017).
TDM heb ik ook bijna 50000 km probleemloos mee gereden. Grootste probleem was dat ik toen zomer en winter doorreed en de TDM bijna uit elkaar viel door de zoutproblemen. De bloemkolen zaten op het aluminium. Voor de rest een probleemloze motor waar mevr. Hansss ook heerlijk achterop zat.

Oh ja. De V-Strom 1000 heb ik ook ooit op proef gereden. Na 5 km heb hem weer gauw terug gebracht naar Motoport. Ik vond het een grote lompe bak B| Maar ook dat is een persoonlijk iets, je moet dus vooral zelf gaan proefrijden.
Was die oxidatie ook schadelijk voor de werking van de motorfiets dan? Dat aluminium op den duur gaat oxideren is een gegeven. Meestal is het alleen lelijk maar daarvan valt je motor niet uit mekaar. :P

Oxidatie aan blok, buiten vorkpoten, chromen sierspul zie je vaak maar is niet echt schadelijk.
 
Dat er bloemkolen op komen is toch echt aan de eigenaar zelf te danken,een collega van mij
reed het hele jaar door op zijn motor,maakte hem na een pekelrit iedere keer schoon en spoot hem in met corrosie werende S100,dat heeft hij een aantal jaren gedaan,de fiets zag er nog als nieuw uit
toen hij hem inruilde.
 
Voor mij zou het ook de bedoeling zijn om toch heel het jaar te rijden zijn. Behalve als ze strooien want heb zelf nog geen garage dus de motor blijft buiten met een zeil over (haat dit mja niets aan te doen voor de moment)
Maar zal me als het moment komt me goed informeren ivm corrosie producten en stappenplan eigelijk dat de motor zo goed mogelijk blijft

Versys de nieuwe vind ik heel mooi maar denk dat dit voor de volg keer zal worden. Denk als alles goed verloopt welke motor ik nu aanschaf dat de volgende een nieuwe zal worden dan.
 
Was die oxidatie ook schadelijk voor de werking van de motorfiets dan? Dat aluminium op den duur gaat oxideren is een gegeven. Meestal is het alleen lelijk maar daarvan valt je motor niet uit mekaar. :P

Oxidatie aan blok, buiten vorkpoten, chromen sierspul zie je vaak maar is niet echt schadelijk.


Nee schoonspuiten na iedere pekelrit deed ik niet, iets met woon/werk/geen tijd O-)

Weet je wat ook een dingetje was? Kwam ik op enig moment achter: de TDM900 heeft geen goede afwatering in de kop waar de bougies zitten, daar bleef dus water staan. Normaal geen probleem als je gewoon aan het rijden bent want dan verdampt het wel. Komt er daarentegen een hoos water in vlak voordat je hem stil zet dan blijft het water achter en gaat de boel ook corroderen. Gevolg: bougies die er niet uit kunnen, of de kleppendeksel die niet los wil komen -O-
 
De Tiger 1050 heeft een blok wat absoluut bulletproof is. De afwerking is zonder meer goed, en bij mijn 2007 exemplaar is nog geen roestvlekje te zien. Bij de Triumph moet je je absoluut geen zorgen maken over roest of andere ongein.De ketting heeft natuurlijk wat onderhoud nodig, maar ook dat valt enorm mee.
Twee minpuntjes: bij de 2007 reeks kan de starterkrans voor problemen zorgen. Bij de meeste zal deze al vervangen zijn. Mijn dealer heeft het vorig jaar zelfs tegen kostprijs van de nieuwe krans gedaan.
Tweede minpuntje: de standaardaccu is te licht. Plaats een nieuwe met een groter vermogen en alle problemen zijn van de baan.
 
Hoe is de verbruik van een Tiger 1050? Vanaf bj 2008
Zie vstrom 1000 1:14 ongv van meeste gebruikers, niet altijd zo maar toch het meeste dat ik zie
Om rekening mee te houden met dat de bedoeling ook veel w/w verkeer ook te doen is
Meeste is de fun factor maar verbruik weten van elke motor ongeveer. Vind ik een plus punt
 
Hoe is de verbruik van een Tiger 1050? Vanaf bj 2008
Zie vstrom 1000 1:14 ongv van meeste gebruikers, niet altijd zo maar toch het meeste dat ik zie
Om rekening mee te houden met dat de bedoeling ook veel w/w verkeer ook te doen is
Meeste is de fun factor maar verbruik weten van elke motor ongeveer. Vind ik een plus punt


Snelweg is 1:21 goed te doen soms 1:23. Korte stukjes enz. 1:15 a 16

:t
 
als je gaat proefrijden, vergeet dan de tiger 800 niet,na 20000 km ben ik er nog steeds erg happy mee.Erg handelbaar in de stad,genoeg vermogen met duo,racen door de eiffel met de snelle jongens? Kan ook of een allroadritje? Prima allrounder met een top afwerking!En nog zuinig ook.
 
Thanks voor die links. Dus eig is een tiger wat zuiniger dan een dl 1000 op snelweg ritten niveau?
@jos; heb er aan gedacht, ook de f800gs maar zit 1500 boven budget ongv voor de goedkoopste. Zou jaartje bijsparen zijn. Dusja kan evt beginnen met een 1000/1050 en dan budget maken voor een 800 als il ervaring met de 1000 doe. Twijfelde zelf over een 650 vstrom of versys met dst ik veel w/w doe,maar 85kg weeg voor de momwnt (aan het trainen voor 70 te geraken) maar denk met dat ik veel snelweg rijden doe en evt 1x of 2x jaar een goeie reisje met de moto met ht vrouwtje denk ik (na vee reacties lezen allhowel dat sommige zeggen dst het doenbaar is) dat een 650 te zwak op zou uitkomen, plus die geluid van die 1000+ is gewoon verslavend vind ik na veel filmtjes te bekijken :9~
 
Nog veel verslavender is het koppel van een 1000+ motor,ik heb ooit een Suzuki 750 nieuw
gekocht,ik heb die 2 dagen gehad en toen weer ingeleverd,ik was een 1000 gewend en vond de trekkracht van de 750 zo tegenvallen dat ik dacht hier wil ik niet verder mee. :N ;)
 
Ja heb dat idd ook gehoord van de koppel haha vind mijn sv650 a verslavend dat optrekken enz dus ben benieuwd voor die 1000+ koppel
Vind wel funny dat de tiger wat zuiniger klinkt dan de vstrom. Hoe komt dit? Of is het ene hetzelfde als het anders als het over snelweg gaat 35kms
 
Ja heb dat idd ook gehoord van de koppel haha vind mijn sv650 a verslavend dat optrekken enz dus ben benieuwd voor die 1000+ koppel
Vind wel funny dat de tiger wat zuiniger klinkt dan de vstrom. Hoe komt dit? Of is het ene hetzelfde als het anders als het over snelweg gaat 35kms

Heb je die gegevens wel bekeken op Fuelly ,maakt nauwelijks wat uit tussen een Tiger of DL1000.Verder ligt het ook aan je rijstijl,als je iemand ben die steeds flinkdoortrapt dan
zal het verbruik heel wat hoger zijn dan iemand die rustiger rijd.
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ze gecheckt en zijn niet ver van mekaar. Tiger iets wat beter dan dl maar het scheelt 0.02 meestal. Ik rijd 130 meestal op snelweg me de sv soms ja een keer duw ik wel wat door om de capaciteiten van de motor te weten maar niets te extreem meestal. Zag wel dst meeste maar rond de 230kms doen ongeveer met hun tank. 300 op een goede dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan