Advies over motorrijlessen en examen gevraagd

Haha er hebben al diverse scholen gereageerd met haalbare examen data in juli als ik terug ben uit duitsland. Maar het eerste examen kan ik al in eind juni of begin juli doen. Bij Rijschool Amsterdam kon dat pas eind juli.


tuurlijk, zij willen geld verdienen, maar als jij zakt voor je examen, wat dan?

heb het zien gebeuren met medeleerlingen die veel beter dan ik waren en met veel minder lessen op mochten... en dan doodleuk zakken voor je AVB...
 
Haha er hebben al diverse scholen gereageerd met haalbare examen data in juli als ik terug ben uit duitsland. Maar het eerste examen kan ik al in eind juni of begin juli doen. Bij Rijschool Amsterdam kon dat pas eind juli.
Nou, succes dan maar hè.
 
Ik les zelf bij motor-experience, ze hebben een vestiging in Almere en een in Amsterdam.

Het heeft bij mij aardig lang geduurt voordat ik mijn AVB had, maar dat kwam grotendeels omdat ik de langzame oefeningen maar niet onder de knie kreeg en in totaal iets meer dan 20 uur daarmee bezig ben geweest. Ik heb ook samen gelest met mensen die het wel sneller onder de knie kregen en dan met een uur of 10 klaar waren voor het AVB.

De instructeurs zijn lekker relaxed en vinden het vooral leuk om je te leren rijden en de prijzen vallen ook mee (900 euro voor 15 uur les+beide examens, eventueel ook grotere pakketen te koop). Heb je trouwens al eens ergens een proefles gehad en laten inschatten hoeveel lessen je ongeveer nodig zou hebben voor je AVB?
 
zag in dordrecht regelmatig een rijschool met 3 leerlingen en een volgauto.. en dan nog een leerling in de auto die op het terrein lekker af en toe een motor van medeleerling wisselde om avb-oefeningen te doen...

mijn eigen school altijd iedereen op de motor, max 2 leerlingen, en regelmatig in m'n eentje les gehad...

Dat ze het doen, wil niet zeggen dat het ook mag ;)
Ik zou het overigens ook nooit accepteren als lesser, met 3 anderen tegelijk rijles krijgen van één instructeur.
 
Inderdaad, veel kilometers maken betekent ook een eigen rijstijl. Dan kan de "schoolse manier" hoe je rijden moet tijdens je examen nog weleens dubbel zo hard aankomen.

Ik had gewoon moeite weer met het spiegelen.. in de auto doe je het wel maar gewoon onbewust. Op de motor tijdens het examen moet je er iedere keer bij nadenken en vaak ook een beetje overdreven doen omdat de examinator het dan weer beter kan zien dat je het gedaan hebt.

Zo zijn er nog veel meer dingetjes die er gewoon weer even ingepeperd moeten worden. Maar dat gaat best lukken. Gewoon even consequent de regels opvolgen en je theorie goed leren. Niet alleen voor je theorie examen maar ook om ze daadwerkelijk in de praktijk toe te passen.
 
Kijk je tijdens het lessen wel uit voor motoragenten? Die zijn gevaarlijk, vooral als ze met z'n drieën rijden :/
 
Kan je überhaupt wel een motor huren met een vers rijbewijs ?

Eventueel heb ik nog een goed les adresje in Huizen, scherp kwa prijs maar geen idee of hij tijd heeft op korte termijn. Kilometers maken in de auto is niet zo intressant als het vooral snelweg kilometers zijn.
 
www.rijschoolgegevens.nl :W Kijk eens naar de resultaten ipv naar t geld..
Kijk liever naar ervaringen van mensen die gelest hebben bij de rijschool die je op het oog hebt :)

Kan je überhaupt wel een motor huren met een vers rijbewijs ?

Eventueel heb ik nog een goed les adresje in Huizen, scherp kwa prijs maar geen idee of hij tijd heeft op korte termijn. Kilometers maken in de auto is niet zo intressant als het vooral snelweg kilometers zijn.

Meeste verhuurbedrijven vragen alleen naar leeftijd, niet hoelang je je rijbewijs hebt. Als ze al ergens naar vragen, behalve geld ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan