advies over nieuwe motor

penose1970

MF'er
10 nov 2011
31
0
Tiel
Een jaar geleden heb ik als 40+ er mijn A gehaald en rij sindsdien op een GSX600F uit 1996. Inmiddels heb ik er zo'n 6000 kilometer opzitten maar ik merk dat deze motor hier en daar wat kuren begint te vertonen. Ik onderhoud hem zo goed mogelijk maar merk met name op de snelweg dat boven de 120 km/u de motor het zwaar krijgt... er begint van alles te rammelen en veel harder durf ik er dan ook niet mee te gaan.
Ik overweeg om de motor eruit te doen en wil eigenlijk iets zwaarders. Mijn rijstijl is redelijk sportief, maar ik ben natuurlijk nog maar een beginner:)
Mijn voorkeur qua model gaat uit naar een cbr900rr uit 2001 / Yamaha Thunderace / Kawasaki zx9r.
Ik ben overigens redelijk handig, maar een compleet blok heb ik nog nooit uit elkaar gehaald... wat zouden jullie mij adviseren? is een 900 te zwaar, of toch maar beter voor een nieuwere 600 gaan? Budget ligt rond de 4000
 
Nee, denk ik ook niet en tot nu toe heb ik me altijd prima kunnen beheersen.
Ook met een 900 kun je volgens mij prima door een drukke woonwijk rijden zonder dat je gelijk een wheelie maakt:)
 
Binnenkort maar eens proefrijden en hopen dat ze nog iets fatsoenlijks voor mijn suzuki teruggeven:)
 
Binnenkort maar eens proefrijden en hopen dat ze nog iets fatsoenlijks voor mijn suzuki teruggeven:)

Ik denk dat dat 't beste is om te doen :Y

Die 900+ CC fietsen die je aanhaald zijn allemaal "SS" fietsen en niet echt (lees: helemaal niet) te vergelijken met de GSX-F 600 die je nu rijd.

Met het budget wat je stelt (~€4000,-) kun je ook een leuke 600CC sport/tour kopen uit 2007/2008 (óf een 600CC SS uit 2004/2005.....).
 
Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee dat de ZX9 vanaf 1998 een wereld van verschil is met z'n voorganger. Een veel betere motor, eigenlijk is alleen de naam nog hetzelfde. Zou het oude type lekker laten staan.