Advies over SV650S

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.595
13
Harderwijk
mijn vriendin is van plan een Suzuki SV650S te kopen, het is werkelijk een mooie( :9~ ) machine!! zijn er nog dingen waar wij op moeten letten bij dit model?

de vraagprijs is 5250,- euries (volgens mij niet te duur?)
ze komt uit 2000 en heeft 16.500 km gereden.

er ziten diverse extras bij, onderkuip, seatcover, lazer uitlaat (broerde staat), hugger, en airflow ruitje.

al met al een erg complete motor!

echter moet er wel een 25 kw kitje op komen maar de handelaar zij dat dit geen probleem was (terugtunen met een 25kw uitdraai) heeft iemand hiermee mischien ervaring dwz: rijdt hij nog wel fijn, topsnelheid, trekt hij nog een beetje vlot op?

Graag hierover jullie advies (dinsdag gaan we terug voor het echte werk, jullie horen hierna meer) daarom graag zoveelmogelijk advies, doen, niet doen?
 
Denk alleen dat het niet echt goedkoop is.
Zitten wel wat extra's op natuurlijk, maar laatst waren die speciale uitvoeringen er al vanaf 8 mille nieuw?
Je praat er altijd nog wel wat af (of wat accesoires bij), dus niet echt goedkoop in mijn ogen.
 
Denk alleen dat het niet echt goedkoop is.
Zitten wel wat extra's op natuurlijk, maar laatst waren die speciale uitvoeringen er al vanaf 8 mille nieuw?
Je praat er altijd nog wel wat af (of wat accesoires bij), dus niet echt goedkoop in mijn ogen.

Nee, maar is ook niet echt duur... Kijk eens op marktplaats. Voor een S met deze accesoires en als ie h'm kosteloos op 25KW zal zetten en er netjes uitziet dan: :]

en 25 is 25kw, je kan niet verwachten dat ie dan net zo goed als een vol vermogen rijd.
 
er ziten diverse extras bij, onderkuip, seatcover, lazer uitlaat (broerde staat), hugger, en airflow ruitje.

al met al een erg complete motor!
zitten de orginele onderdelen er ook bij?? vooral het duozitje, mocht je bagage of een iemand mee willen nemen is dat wel aan te raden.

en het handvat, als die er niet op zit, kijk ff of je die er ook bij krijgt.

dan die uitlaat, je zegt dat die eigenlijk naar de klote is, houd je er rekening mee dat je er een nieuwe op moet zetten en weet je al hoeveel de nieuwe kost??

echter moet er wel een 25 kw kitje op komen maar de handelaar zij dat dit geen probleem was (terugtunen met een 25kw uitdraai) heeft iemand hiermee mischien ervaring dwz: rijdt hij nog wel fijn, topsnelheid, trekt hij nog een beetje vlot op?

ik heb wel de 2004 machine een keer gereden (vol vermogen), je leunt wel goed op je polsen, dus je moet geen last van je polsen hebben. maar dat heb je snel bij een sport motor. voor de rest is het gewoon een hele fijne moto.

kijk ook ff op http://www.svcontact.com daar staan veel tips op.
 
bedankt voor de reacties tot nu toe,

5250 voor een sv is niet goedkoop, maar er zitten zeker voor 1000 euro aan accousores op

allleen de laser uitlaat 'mist'het laser stickertje erop en het lijkt alsof de uitlaat met schuurpapier is gepoetst :+ (carbon is beetje goudachtig 'versleten op somige plaatsen)niet super hinderlijk

voor de rest krijgen we alles erbij (duozitje, handgreep) behalve de orginele uitlaat hij wist niet of hij die had liggen......

voor de rest zit er 6 maanden garantie op de motorfiets (geen bovag).
de banden zijn voor gloednieuw en achter zo goed als nieuw.......

voor de rest ziet de motor er gelikt uit geen krasje te bekennen zeg maar, alleen is mijn kennis over deze suzuki v-twin niet erg groot, zijn er naar jullie weten nog dingen die snel kapot gaan aan dit model waar ik extra op moet letten
 
Laatst bewerkt:
Een paar maanden geleden heb ik een SV650S gekocht uit 2001 met 14.000 op de teller en 2 jaar bovag garantie. Inclusief afleveringsbeurt, donker ruitje, open sportuitlaat voor €5.500,-

Ik denk dus dat het een beetje aan de prijs is. Zeker als er geen bovag garantie op zit. De motor rijdt trouwens super! Echt een geweldige machine!

Veel succes!

Groet, Dolf
 
allleen de laser uitlaat 'mist'het laser stickertje erop en het lijkt alsof de uitlaat met schuurpapier is gepoetst :+ (carbon is beetje goudachtig 'versleten op somige plaatsen)niet super hinderlijk

Dan is het dempingsmateriaal in de demper verbrand.
 
ze komt uit 2000 en heeft 16.500 km gereden.

Mmm, als ze pas 4 jaar is zou ik wachten totdat ze 18 is en haar rijbewijs heeft :+

er ziten diverse extras bij, onderkuip, seatcover, lazer uitlaat (broerde staat), hugger, en airflow ruitje.

Die extra's moet je als nice to have zien; die maken misschien het verkopen van de motor wel een beetje gemakkelijker, maar het is niet zo dat je daar dan ook flink voor bij moet gaan tellen. Ik vind dat je moet bedenken of de extra's die er bij zitten ook dingen zijn die je zelf aangeschaft zou hebben, pas dan zijn ze voor jou iets waard. En zo moet je het ook naar de verkoper brengen; "leuk die extra's, maar daar heb ik niets aan". Meestal zakt ie dan wel met z'n prijs :)
Het klinkt me alsof je de uitlaat niet echt mooi vindt dus die mag de verkoper wel houden, scheelt allemaal. Je kunt dan later, als de motor jouw eigendom is, altijd nog eens een uitlaat kopen die je zelf helemaal te gek vind. Oke, dat kost misschien wat meer, maar dan heb je wel wat je echt mooi vind.

De prijs lijkt me op zich een heel redelijke vraagprijs en met wat handelen/praten moet je op een voor beide partijen op een net bedrag uit kunnen komen.

Veel suc6 en plaats ff een foto als je de motor (of een andere) hebt gekocht.
 
echter moet er wel een 25 kw kitje op komen maar de handelaar zij dat dit geen probleem was (terugtunen met een 25kw uitdraai)

Dit is niet legaal, het moet in het kenteken aangepast worden door de RDW!
 
Gelijk kopen! Ik ben nu bezig aan mijn tweede SV en ben er echt verliefd op. Ze rijdt super, en het is gewoon een stoere fiets. Het is gemakkelijk om lekker rustig mee te rijden, maar door trekken is ook echt geen probleem }) Ook mijn twee vriendinnen rijden een SV en zijn er ook erg goed over te spreken. Zelfs vriend lief die een Aprilia Mille R rijdt, pikt af en toe mijn fiets even om er mee te spelen *D

Ik denk dat die prijs helemaal niet absurd hoog is hoor, misschien dat je er nog iets van af kan krijgen, maar vergeet niet dat het ontzettend gewilde fietsen zijn....dat blijft denk ik wel mee spelen!

Qua zit positie is het ook top. Ik heb vorig jaar met mijn oude SV een ongeluk gehad, en verbrijzelde daarbij mijn pols, ik heb nu weer het oude type (2001) en heb tijdens het rijden absoluut geen last van de zit positie, terwijl mijn pols nog niet helemaal 100% is, dus dan moet een "gezond" iemand er helemaal geen last van hebben zou je denken!

Laat je het ff weten hoe het afloopt?

dit is mijn trots:
full
 
5250 voor een sv is niet goedkoop, maar er zitten zeker voor 1000 euro aan accousores op

Accessoires moet je NOOIT meetellen voor de prijs. Als jij zelf zoveel spul op een auto zou zetten krijg je het er ook niet voor terug. Accessoires zijn extra's voor de persoon zelf, of je moet net een malloot tegen komen die dat allemaal mooi vindt. Ik zou het er in ieder geval NOOIT voor uit geven.
 
Accessoires moet je NOOIT meetellen voor de prijs. Als jij zelf zoveel spul op een auto zou zetten krijg je het er ook niet voor terug. Accessoires zijn extra's voor de persoon zelf, of je moet net een malloot tegen komen die dat allemaal mooi vindt. Ik zou het er in ieder geval NOOIT voor uit geven.

Je zal nooit het bedrag er uit halen wat je er zelf in hebt gestopt, maar het heeft wel degelijk een kleine meerwaarde. Als ik kon kiezen tussen een standaard SV of een met al die accesoires dan wist ik het wel, en jij waarschijnlijk ook wel O-)
 
ik heb sinds een half jaar ook een sv650s , eentje uit 2000.Helemaal origineel , 17500km toen ik hem kocht en ziet er zeer goed uit.Vraagprijs van die was 5450 incl. Bovag garantie , zonder inruil had daar vast wat af gekund , maar dat had ik wel.
Ik vind dit ook geen slechte deal , maar je kunt altijd wat aan de vraagprijs doen.Al is het aan iets extra's erbij ofzo.

Over de motor zelf :
Ik kom van een zxr400 , dus dat is echt een hele andere wereld.
Bij lage toeren al behoorlijke power , lui rijden kan prima.Het zit ook veel beter.
Nadeel vind ik wel dat het bochtenwerk minder lekker loopt.Het kan ook komen door de banden , of dat ik moet wennen , maar ik kan me er niet prettig bij voelen op het moment.Maar voor mij was het de goede (financiele) keus , en ik heb er geen spijt van :)
 
alvast bedanktvoor alle adviezen!

mijn vriendin was er eigenlijk al uit dat ze deze fiets wou kopen, alleen ik zal nog wat receach werk doen, of het wel een beetej een betrouwbare motorfiets is!

dinsdag gaan we het waarschijnlijk definitief allemaal rond maken!

ik hou jullie op de hoogte,

alvast aharstike bedankt!
 
Mijn vrouw heeft in 1999 een nieuwe SV650S gekocht en is er nu, bijna 5 jaar later nog steeds zielsgelukkig mee. Het apparaat is voorzien van een duo-afdekkap en zo een tailguard onder het kontje, meteen dat lelijke spatbord afgezaagd. Verder zit er een laser demper op en is hij voorzien van een Dyno-Jet kit en een K&N filter. Als laatste zitten er voor White Power veren in. Ikzelf heb een Ducati 996 en vind het stiekem best leuk dat ik er ook eens op mag rijden.

Even wat betreft het 25 Kw gebeuren. Er is maar 1 manier om het goed te doen en die gaat als volgt:

De enige die bevoegd is de 25 Kw ombouww te doen is de importeur. Daar die het te druk heeft, geeft hij dealers toestemming om de motor volgens zijn richtlijnen om te bouwen. De dealer stuurt het kenteken, met een verklaring dat de motor namens de importeur en volgens diens richtlijnen is omgebouwd. Je krijgt dan een nieuw kentekenbewijs met daarop het 25 Kw vermogen vermeldt. Bij terugbouwen naar vol vermogen herhaalt alles zich in omgekeerde volgorde.

Let nu even op:

ELKE ANDER MANIER IS NIET GELDIG!!!!!
DIT KAN JE IN GROTE PROBLEMEN BRENGEN!!!

Veelal wordt de slag van het gashendel ingekort waardoor de motor niet meer het volle vermogen levert. Je kunt je voorstellen dat dit makkelijk "op te lossen" is. Even een uitdraai van de testbank erbij en klaar is Kees. Vooral niet officiële dealers willen wel eens op een dergelijke manier ombouwen.

Misschien trapt oom agent erin. Zoniet, heb je je eerste boete al te pakken. Maar wat erger is, de verzekering zal bij een ongeval een dergelijke ombouw niet accepteren en dus gewoon niet uitkeren. Mocht je toch een motor kopen die op deze manier is omgebouwd, neem dan van tevoren contact op met je verzekeringsmaatschappij en vraag of zij de motor ook op deze manier in dekking nemen en LAAT DIT SCHRIFTELIJK VASTLEGGEN!!!!!!!

De prijs is niet abnormaal hoog, een SV is een gewilde fiets. Echt weinig is het ook niet, en ik denk dat je bij een goede dealer ook wel iets in die prijsklasse kunt vinden met BOVAG garantie. Vaak wordt dat afgedaan met "wij geven zes maanden garantie, dus dat zit wel goed" maar waarop geven ze die zes maanden garantie? Op de gehele motor (met uitzondering van slijtagedelen zoals ketting, tandwielen, banden en remblokken, da's logisch, moet je bij de koop maar op letten) of geven ze alleen garantie op onderdelen en kun je zelf bij eventuele problemen het arbeidsloon betalen? Laat dit ook goed op papier zetten en neem geen tgenoegen met teksten als: dat zit wel goed, of: dat lossen we wel op.

Denk goed na of je déze SV koopt of dat je nog even verder kijkt Over de aanschaf van de SV hoef je niet verder na te denken, dat is gewoon een wereldding. Veel plezier ermee.
 
Laatst bewerkt:
als je een NL-fiets hebt, kun je idd het best via een importeur werken, maar bij een motor uit het buitenland is het ook rechtsgeldig(komt ook op het kenteken te staan!).
Bij een uitdraai zou ik het eerst ook bij mn verzekerings maatschappij zwart op wit laten zetten, je zult niet de eerste zijn, die bij een ongeval verzekerings problemen zal krijgen.
en je moet er rekening mee houden, dat als je alleen een uitdraai hebt en geen geldig kentekenbewijs(vermelding lichte motorfiets), dat je een dikke bekeuring kunt krijgen!
 
De prijs is denk ik redelijk.
Ik heb een aantal maanden geleden een SV gekocht.
Januari 2002, 15000 km, incl. 6 mnd garantie voor 5000 euro.
En ook met een hoop accesoires, zoals je op de foto kunt zien.

De demper zat er alleen nog niet op.
Ik heb naar Suzukilady geluisterd en gekozen voor de Leovince: een bijzonder fraai geluid. :}
En door de hoge demper heb ik ook gelijk de taartschep maar verwijderd.

De motor stond op papier nog op 25kw, maar was al op vol vermogen gezet.
Dit heb ik nu ook op papier netjes laten veranderen via de importeur.
Volgens de dealer worden er bij de 25kw uitvoering een paar ringen in de carburateurs gezet.

Een fijne fiets waar ik nog veel plezier aan hoop te beleven.

Jarno

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/112485/b7f0dc143e4a84795893af2286cf03a5 (foto1.jpg)​
 
Je zal nooit het bedrag er uit halen wat je er zelf in hebt gestopt, maar het heeft wel degelijk een kleine meerwaarde. Als ik kon kiezen tussen een standaard SV of een met al die accesoires dan wist ik het wel, en jij waarschijnlijk ook wel O-)

Maar 1000 euri meer voor een paar accessoires? Sorry hoor, maar dat is toch echt teveel geld voor wat erop zit, zeker omdat het 2e hands is.
 
Maar 1000 euri meer voor een paar accessoires? Sorry hoor, maar dat is toch echt teveel geld voor wat erop zit, zeker omdat het 2e hands is.

Wou je mij dan vertellen dat jij die fiets ergens kan kopen voor 4250? Die accesoires zullen ongetwijfeld wel iets aan de prijs doen, maar zonder dat was 'ie echt geen 1000 euries goedkopen geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan