Advies spanningsregelaar

11 dec 2019
6
1
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een Kawasaki ZR7S uit 2001. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe spanningsregelaar. Deze vond ik op ebay:


Nu is mijn vraag: is dit een goede koop, of is het toch beter om een tweedehands te halen?

Tevens heb ik voor een nieuwe gekeken, maar 100 euro vindt ik best veel geld.

Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie advies.

Alvast heel erg bedankt,

Groet Adrie
 
De reden waarom ik twijfel Willem, is vanwege het prijsverschil. In Nederland vindt ik regelaars voor 100 euro en via ebay is de regelaar dan 20 euro vanuit China.

Daarom vraag ik me af of ik dan wel een goede regelaar in huis haal. Aangezien de regelaar toch een belangrijk onderdeel is.

Dus vandaar deze vraag.
 
Ik heb onlangs een regelaar van Alie binnen gekregen. Ik vond de kwaliteit (op het oog) best prima. Voor 15,- incl. verzendkosten kun je geen bult vallen. Het was ook om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen... Hoe goed zijn ze en hoe lang gaan ze mee.
 
Als je er voor 100euro weer net zo lang mee kan doen als de motor er nu mee gedaan heeft valt het bedrag per kilometer wel mee denk ik.

Met een originele kan je er nog wel van uit gaan dat ie goed zn werk doet, met eentje van ali zou ik er geen hoge verwachtingen aan over houden. Ik heb helaas wel ervaring wat een slechte regelaar kan doen met een accu, en dat kost uiteindelijk meer :+
 
Als je er voor 100euro weer net zo lang mee kan doen als de motor er nu mee gedaan heeft valt het bedrag per kilometer wel mee denk ik.

Met een originele kan je er nog wel van uit gaan dat ie goed zn werk doet, met eentje van ali zou ik er geen hoge verwachtingen aan over houden. Ik heb helaas wel ervaring wat een slechte regelaar kan doen met een accu, en dat kost uiteindelijk meer :+

Als je pech hebt kun je de regelaar, accu en de dynamo vervangen.
die pech had ik dus, op een zondag net bij München Gladbach.
wegslepen €150, reparatie €600, extra hotelovernachtingen €200,
verder wel een leuke midweek gehad.
 
De reden waarom ik twijfel Willem, is vanwege het prijsverschil. In Nederland vindt ik regelaars voor 100 euro en via ebay is de regelaar dan 20 euro vanuit China.

Daarom vraag ik me af of ik dan wel een goede regelaar in huis haal. Aangezien de regelaar toch een belangrijk onderdeel is.

Dus vandaar deze vraag.

Je geeft zelf al aan dat je het een belangrijk onderdeel vind/is.

Geef gewoon een meijertje uit man dan is 't toch weer goed, zoals hierboven ook al genoemd mocht ie weer een poosje meegaan dan valt het allemaal reuze mee.
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Als ik het zo allemaal lees, dan is mijn besluit om toch gewoon een nieuwe voor 100 euro te bestellen.

Ik heb geen zin om op korte termijn veel meer te vervangen zoals Royalclub en Midlifecrisis vermelde.

Ik ben verder nieuw op deze forum en ben van plan om langzaam aan van alles te vernieuwen op de motor. Er zullen dan ook nog wat vragen volgen denk ik. Voor nu in ieder geval heel erg bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Daar heb je gelijk in JKabouter. Er zijn alleen wat onderdelen beschadigd zoals een kapje, kuipdeel en nog wat kleine dingen. Verder zit er wat roest wat ik wil behandelen. Deze dingen wil ik graag aanpakken omdat ik het niet mooi vind.

De motor heeft verder eind vorig jaar een grote beurt gehad samen met vernieuwen voorvorkkeringen. Dit jaar de spanningsregelaar en kleppen stellen.

Stapje voor stapje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan