advies type motor

tbo1958

MF'er
12 okt 2019
88
11
Na 4 jaar motorscooter te hebben gereden wil ik weer overstappen op een "echte motor". Ik weet het van al d ie discussies over motoren en scotters, wel of niet groeten blah blah blah
Heb jaren lang van alles pc800 naar tot pan european 1100 gereden maar mis altijd toch wel dat gebrom en dat schakelen van een motorfiets.
Ben nu 65 maar dat gevoel is dus nu weer terug. Nu ben ik redelijk klein dus zoek ik iets waar mijn voeten makkelijk de grond kunnen raken en waar mijn zithouding redelijk recht is. Heb gekeken naar naar diverse soorten maar kom er niet uit
 
Honda monkey 👍
2022-honda-monkey-review-compact-beginner-urban-motorcycle-1.jpg
 
Hoi tbo1958,

Zelf ben ik ook niet zo groot (173cm). Ik haal vrijdag een nieuwe honda nc-750x op. Confortabele zithouding, practisch, zuinig en verbazingwekkend speels. Ik kan met beide voeten op de grond. Wellicht vind je het niks, maar wie weet
 
Misschien eens proef gaan rijden bij een dealer op verschillende motoren ? Goedhart motoren bv die hebben veel types .
 
  • Leuk
Waarderingen: T750
ja hallo, ben een vent van 65 en zeker geen saldo om een nieuwe te gaan kopen. Is maar een pleziertje he voor de mooie (hoop k) zomer maanden
 
Nou nou, je had er toch niet bij gezegd dat het geen nieuwe mocht zijn?

Verder kan rijden, of zelfs maar proefzitten, op een (bijna) nieuwe natuurlijk best prima werken om je een beeld te geven of het model an sich wat voor je is. Zodat je weet of het zin heeft om naar een tweedehands op jacht te gaan.

Wat is zo'n beetje je budget? Dat is dan wel belangrijk :)
 
hahaha klopt minimaal budget maar kan altijd nog een pc800 kopen die ik al eerder heb gehad. Vind ik alleen optisch wat minder
Verder goed scherm, goede kofferbak en betrouwbare motor. Weinig onderhoud want alles zit dicht. Moet alleen geen schaderijden want onderdelen bijna niet te krijgen
 
ja hallo, ben een vent van 65 en zeker geen saldo om een nieuwe te gaan kopen. Is maar een pleziertje he voor de mooie (hoop k) zomer maanden
Zeg niet dat je een nieuwe moet gaan kopen maar dan weet je ongeveer welk model/type je het beste ligt.

CBR600F die zit voor bijna iedereen wel ok ?
 
Hoi tbo1958,

Zelf ben ik ook niet zo groot (173cm). Ik haal vrijdag een nieuwe honda nc-750x op. Confortabele zithouding, practisch, zuinig en verbazingwekkend speels. Ik kan met beide voeten op de grond. Wellicht vind je het niks, maar wie weet
Ook op proefgereden, maar het karakter van de motor viel me tegen. Was de bedoeling voor een combinatie van woon-werkverkeer en fun, maar het fungehalte was ver te zoeken voor wat betreft het autoblok.
 
Ik heb je een PB gestuurd, mocht je in de buurt wonen, mag je rustig even gaan zitten om het uit te proberen.
(NTV 650 en GSX 600F)
 
Ook op proefgereden, maar het karakter van de motor viel me tegen. Was de bedoeling voor een combinatie van woon-werkverkeer en fun, maar het fungehalte was ver te zoeken voor wat betreft het autoblok.
Smaken verschillen gelukkig ;)

Uit interesse, was de proefrit op een 2021 of nieuwer model? En toevallig al op iets moois kunnen landen met je zoektocht?
 
Smaken verschillen gelukkig ;)

Uit interesse, was de proefrit op een 2021 of nieuwer model? En toevallig al op iets moois kunnen landen met je zoektocht?
Was wel op het nieuwere model. En het was niet zo dat er te weinig vermogen was, maar dat er gewoon geen beleving in zat. Qua wegligging was het overigens wel prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: T750
Ik mis de emotie die je zoekt bij je nieuwe motor of heb je al iets?

2 cil?
3, of 4?

Hoe veel kg maximaal
Wil je recht op zitten.

Houd je van door trekken in lage of hoge rpm.
Of juist beide.

Windscherm ja of nee. Mag het vollekuip / touring zijn of liever naked?!

Is verbruik een belangrijke ding?

Met dit soort vragen heb ik zelf mijn motor gevonden.
 
Fazer 600 of 1000, het 1e of 2e model? Dan heb ik het over rond de eeuwisseling, voordat het een echte naked zonder windbescherming werd.
Comfortabel, vlot (de 1000 zelfs snel), stuurt lekker, niet al te duur meer.
 
Een Honda Douville 700 niet iets voor je, lijkt een beetje op wat je al hebt gereden en is niet groot.
 
Zoals gewoonlijk zijn er maar drie motoren die altijd de beste optie zijn

- Suzuki SV650
- Honda VFR
- Suzuki Hayaboesaahh
 
Ook op proefgereden, maar het karakter van de motor viel me tegen. Was de bedoeling voor een combinatie van woon-werkverkeer en fun, maar het fungehalte was ver te zoeken voor wat betreft het autoblok.
Ik rij een FZ6 omdat ik fun en sportief wilde maar ook woonwerk en een zithouding die wat langer vol te houden was.

Maar het blok moet je leuk vinden, onder 6k gebeurt er weinig en pas na 8k is hij echt wakker, maar ik vind dat juist leuk.
 
Ik rij een FZ6 omdat ik fun en sportief wilde maar ook woonwerk en een zithouding die wat langer vol te houden was.

Maar het blok moet je leuk vinden, onder 6k gebeurt er weinig en pas na 8k is hij echt wakker, maar ik vind dat juist leuk.
Wat dat er niets gebeurt onder de 8k?!
Super irritant als je zo ver moet door trekken.

Mocht je vlot willen rijden moet je altijd meteen racen. Hoop gejank en in zijn 2 boven de 8k rpm hoe hard ga je dan al?! Op een 50 weg kun je dus nooit vlot weg trekken in zijn 2 naar bv 80. Moet je terug schakelen naar zijn 1?!
 
'Er gebeurt niets' is natuurlijk relatief. Bv. tov een 1000cc.
Natuurlijk kan je een FZ6 gewoon in zn 6 rijden met zon 80 kmh en nog steeds snel inhalen in vergelijk met alle normale en redelijk tot behoorlijk snelle auto's.
 
'Er gebeurt niets' is natuurlijk relatief. Bv. tov een 1000cc.
Natuurlijk kan je een FZ6 gewoon in zn 6 rijden met zon 80 kmh en nog steeds snel inhalen in vergelijk met alle normale en redelijk tot behoorlijk snelle auto's.
Oh ik dacht al..
 
Terug
Bovenaan Onderaan