Advies van iedereen gevraagd!!!!!

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Na een jaar of 4 op een cb750 te hebben :] , denk ik er over om eens een andere motor te nemen, en dan meteen de motor die ik eigenlijk altijd heb willen hebben. Alleen, vraag ik jullie af, is het nou niet overdreven om als recreatieve rijder (7000 km per jaar) een van de duurdere (tweedehands weliswaar) motorfietsen te willen nemen? Ik bedoel als je de totale kosten gaat omslaan per kilometer dan wordt het toch wel héééééééél duur speelgoed.
De motor waar ik mijn oog op heb laten vallen is een Yamaha FJR1300 :9 uit 2002,
vraagprijs 10500 Euro. Is dit alleen zinvol om te kopen als je werkelijk iedere dag rijdt, ipv alleen in de weekends en zo zoals ik?
 
Na een jaar of 4 op een cb750 te hebben :] , denk ik er over om eens een andere motor te nemen, en dan meteen de motor die ik eigenlijk altijd heb willen hebben. Alleen, vraag ik jullie af, is het nou niet overdreven om als recreatieve rijder (7000 km per jaar) een van de duurdere (tweedehands weliswaar) motorfietsen te willen nemen? Ik bedoel als je de totale kosten gaat omslaan per kilometer dan wordt het toch wel héééééééél duur speelgoed.
De motor waar ik mijn oog op heb laten vallen is een Yamaha FJR1300 :9 uit 2002,
vraagprijs 10500 Euro. Is dit alleen zinvol om te kopen als je werkelijk iedere dag rijdt, ipv alleen in de weekends en zo zoals ik?

Doen! Schijnt volgens vrienden van mij erg goed te rijden.... *D
 
idem:

als jij het geld er voor over hebt,
en het een mooie fiets vindt, of andersom,
dan moet je dat doen!
Misschien ga je dan vanzelf ook door de week rijden :)
 
als je de motor die je altijd hebt willen hebben je kan permiteren...

why not?
 
Absoluut goeie fiets..Zon ding reed me een keer volledig zoek op de snelweg ik hield hem niet bij. Maar ja mijn gsx1100F liep af en toe op 3 pitten.

Maar zelfs als die volledig op 4 pitten liep ...dan had ik hem toch niet bijgehouden...zware fiets die yamaha fjr1300 maar goed koppel. Echter bij de pleintjes reed ik zowat over hem heen maar ja dat zal de berijder wel geweest zijn..

Moet sneller kunnen met die fjr1300. Wel zwaar waarschijnlijk..Zit toch ook cardan op zag ik zo vluchtig? scheelt je een hoop smeren ..

En yamaha ..altijd vooruitstrevend die techniek. Die blokken zijn zo fucking klein hoe krijgen ze het voor elkaar die Jappen.

Echter dat stuur vind ik wat minder..mijn zoontje heeft er ook zo een op zijn 3 wieler. Maar ja dat is persoonlijk zei mijn zoontje.

Prijs ? keine ahnung..maar ja 10500 euro voor een 2ehands 4 tot bijna 5 jaar oud ...hmm hoeveel zijn ze nieuw?
 
zoals zovelen boven mij hebben gezegd :^ gewoon doen, het is je hobby en dat mag dan best wel iets kosten *D
 
Tegenweurdig kost een FJR1300 nieuw zo'n 16999 Uiro. Maar tegenwoordig zit er dan wel ABS op. Je krijgt er echter geen airmiles bij
 
ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een moto eigenlijk niet nodig (krijg van het werk gratis treinabonnement) en dan wordt het een zeeeerrr duure hobby. Ik heb nu een ZR-7 waar ik maar matig blij mee ben (te weinig kracht, geen goed comfort voor mij).
Rationeel gezien zou ik deze moto het beste "op" rijden. Maar plezier is ook geld waard. Mensen die altijd maar sparen hebben op 't einde van hun leven mssn veel geld maar hebben er geen plezier van gehad. Conclusie: deze moto is een extra...dus als je niet in financiele problemen komt (en je hebt nog een ruime financiele marge), dan zou ik het doen. Persoonlijk heb ik niet zo'n grote financiele marge dus ik wacht.
 
Hee, ik heb een Ducati 996 in de schuur staan en dat is tevens de plek waar je het ding het meeste tegenkomt. Ik rijd er zo een kleine 3000 km per jaar mee, maar ik geniet van dat ding! Kortom, als je het kan doen, DOEN!
 
Tegenweurdig kost een FJR1300 nieuw zo'n 16999 Uiro. Maar tegenwoordig zit er dan wel ABS op. Je krijgt er echter geen airmiles bij


Dan lijkt mij 10500 pleuro's voor een 2ehands FJR1300 zonder schade geen slechte deal...Oersterke betrouwbare fiets Een collega van me had ook zo'n ding van 2 jaar oud weliswaar die hoorde ik nooit over mankementen.

Correctie...zijn achterband sleet nogal snel..maar ja wat wil je met zon koppel en rauschen zoals hij deed.
 
Gewoon doen joh .... zie het als een investering gewoon goed onderhouden dan houd zo'n bike zijn waarde wel tuurlijk wordt tie wel minder waard maar het volledige aankoop bedrag afschrijven hoeft zeker niet ;)
 
Gewoon doen joh .... zie het als een investering gewoon goed onderhouden dan houd zo'n bike zijn waarde wel tuurlijk wordt tie wel minder waard maar het volledige aankoop bedrag afschrijven hoeft zeker niet ;)
 
Gewoon doen joh .... zie het als een investering gewoon goed onderhouden dan houd zo'n bike zijn waarde wel tuurlijk wordt tie wel minder waard maar het volledige aankoop bedrag afschrijven hoeft zeker niet ;)
 
Ik heb net zelf ook een motor gekocht die ik eigenlijk niet nodig heb maar just for fun.
Het is iets dat voelt goed of niet en als zo'n FJR jou een goed gevoel geeft dan maakt het aantal KM's per jaar niet uit.
Als alle middelen er zijn om je dreambike aan te schaffen zou IK het zeker niet nalaten.
Ik zal ff een piccie erbij stoppen van mijn nieuwe aanwinst en grote liefde ;)
full

Suc6 met je beslissing!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan