Advies voor de gixxer

tieske007

Rookie
13 sep 2006
14
0
wijchen
Hallo allemaal,

Ik heb een gixxer 750 uit '89 gekocht met schade en wil deze om gaan bouwen naar een fighter. Nu stuit ik natuurlijk op een paar vraagjes nl:

Welke USD vork past er zo in?
Welke achterbrug past er zo in?
Evt. met kleine aanpassingen is ook nog niet zo'n probleem.

Ik houd jullie zowieso op de hoogte van de vorderingen.

Gr thijs
 
Hallo allemaal,

Ik heb een gixxer 750 uit '89 gekocht met schade en wil deze om gaan bouwen naar een fighter. Nu stuit ik natuurlijk op een paar vraagjes nl:

Welke USD vork past er zo in?
Welke achterbrug past er zo in?
Evt. met kleine aanpassingen is ook nog niet zo'n probleem.

Ik houd jullie zowieso op de hoogte van de vorderingen.

Gr thijs


ik zou bijna zeggen , wat past er niet in .
ban ben je sneller klaar .


er zijn plenty mogelijkheden


succes

gr. Henk
 
inderdaad, heel veel suzuki onderdelen passen zo 1 op 1 erin.. lees eens een beetje rond op deze site en die over de xtremebikz (.net), daar vind je zat voorbeelden.

het is ook niet leuk als we alles voorkauwen he? ;)
 
dat klopt daar hebben jullie gelijk in... Ik had deze site al flink doorgespit maar kan weinig concreets vinden. Er wordt wel wat gegooid met jaartallen. Maar over een achterbrug heb ik weinig gelezen.

Gr thijs
 
Maar over een achterbrug heb ik weinig gelezen.

Gr thijs
Dan moet je toch wat beter lezen ;)

zonder gekheid, veel (suzuki) achterbruggen zijn uit te wisselen. het belangrijkste waar je op moet letten is de breedte van de brug waar 'ie het frame ingaat, als dat past ben je er al bijna.
Als de maat van de as niet overeenkomt is vaak e.e.a. wel met bussen of een andere as op te lossen.
Verder is het handig om te letten op de manier waarom de schokbreker bevestigd is, bij veel suzuki's is dit hetzelfde maar bij bv mijn 1100w zitten de dogbones bovenop de brug vast waardoor de geometrie heel anders is. Nou heb ik laatst een gsxr1000k4 brug gepast en die heeft de dogbones onder de brug vast zitten (wat vaker voorkomt) hierdoor veert de motor niet meer en moet het linksysteem aangepast worden.
Bij jouw motor zitten de dogbones ook onder de brug volgens mij dus jij zou daar minder problemen mee moeten hebben.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan