Advies voor een crosser

R-uben

MF'er
6 mei 2010
38
0
Omgeving Boxmeer
Hallo,

Ik ben op zoek naar een motor, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil een motor waarmee ik in mijn vrije tijd zowel over de weg en door het bos kan rijden, dus noppenbanden zijn toch wel een must. Daarnaast moet de motor betrouwbaar zijn. Het uiterlijk maakt me niet erg veel uit.

Ik zal even opsommen wat ik graag zou willen (*) en wat echt een must is (#).
# Betrouwbaar
# Noppenbanden
# Onder de €4000 (tweedehands)
* Van na 2002
* Standaard minder dan 25 kW op het kenteken i.v.m. toekomstig beginnersrijbewijs

Ik ben dus niet op zoek naar een marktplaatslink, maar naar het type wat volgens jou bij deze omschrijving past.

Alvast bedankt ;)

Groeten,
Ruben
 
Laatst bewerkt:
Kijk gewoon naar een wat lichtere all road, kun je alle kanten mee op!
Bijvoorbeeld een Bmw f650Gs, heb ik zelf is echt een leuke motor!
 
Iedere lichte allroad? Transalp, F650GS, Freewind, Pegaso etc.. Kijk eens in het Allroad gedeelte hier op het forum.
 
Zo'n allroad is niet echt iets voor mij, maar is blijkbaar wel uit mijn omschrijving zo te halen. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een betrouwbare crosser. Ik las een aantal weken terug iets over een aantal modellen die eigenlijk met hetzelfde blok werken als een crosser, maar door terugschroeven betrouwbaarder en ook minder sterk zijn. Weten jullie hier een voorbeeld van?
 
Sorry, daar ben ik niet zo in thuis... Maar er is vast wel een topic over te vinden, Succes!
 
Volgens je omschrijving moet je wel aan een allroad wil je beide kunnen. Als je een betrouwbare crosser moet je sowieso 4takt nemen.

Beste optie is denk voor 2000e een crosser te kopen en voor de overige 2000euro een leuke straatfiets... :)
 
Volgens je omschrijving moet je wel aan een allroad wil je beide kunnen. Als je een betrouwbare crosser moet je sowieso 4takt nemen.

Beste optie is denk voor 2000e een crosser te kopen en voor de overige 2000euro een leuke straatfiets... :)


4T betrouwbaar? 4T crossmotoren zijn meestal de grootste wrakken die je kunt kopen, zeker voor 2000€... 2T is veel goedkoper om te onderhouden.
 
Op marktplaats ben ik aan het rondkijken geweest voor enduro's. Ik kwam de Yamaha wrf tegen, die ik er wel goed uit vindt zien en ook een redelijke prijs heeft.

Nu wilde ik graag weten of iemand ervaringen heeft met deze motor. Zijn ze betrouwbaar en rijden ze fijn?

Alvast bedankt.
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een motor, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil een motor waarmee ik in mijn vrije tijd zowel over de weg en door het bos kan rijden, dus noppenbanden zijn toch wel een must. Daarnaast moet de motor betrouwbaar zijn. Het uiterlijk maakt me niet erg veel uit.

Ik zal even opsommen wat ik graag zou willen (*) en wat echt een must is (#).
# Betrouwbaar
# Noppenbanden
# Onder de €4000 (tweedehands)
* Van na 2002
* Standaard minder dan 25 kW op het kenteken i.v.m. toekomstig beginnersrijbewijs

Ik ben dus niet op zoek naar een marktplaatslink, maar naar het type wat volgens jou bij deze omschrijving past.

Alvast bedankt ;)

Groeten,
Ruben

Iets bijlappen, div motoports hebben nog de WR250R staan
zonder inruil moet je die voor 5500 kunnen hebben , betrouwbaar
2j garantie , licht van gewicht, 122kg, 24kw , wel een zware motorfiets op kenteken,
maar door een verandering in de mapping zo terug naar lichte.
 
Heeft iemand ervaring met de Yamaha WRF?
Zijn deze motors betrouwbaar?
Welke is de beste keuze voor een beginner: de 400, 426 of 450?
 
'Advies voor een motor.' > 'Advies voor een crosser'
 
Heeft iemand ervaring met de Yamaha WRF?
Zijn deze motors betrouwbaar?
Welke is de beste keuze voor een beginner: de 400, 426 of 450?
Niet aan beginnen, veel te hardcore voor wat jij wil. (namelijk ook op de weg rijden) Die dingen hebben onderhoudsintervallen die in uren worden gemeten en niet in KM.

Paulus de cross kabouter heeft hier een heel goed stuk speciaal voor jou geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een Honda XR650R halen. Krachtig, licht en oer betrouwbaar.

Ik weet er nog 1'je voor €3100 uit 2001 staan. Met 2 setjes velgen. Wegbanden en noppen..
 
Niet aan beginnen, veel te hardcore voor wat jij wil. (namelijk ook op de weg rijden) Die dingen hebben onderhoudsintervallen die in uren worden gemeten en niet in KM.

Paulus de cross kabouter heeft hier een heel goed stuk speciaal voor jou geschreven.
Goed stuk trouwens!
 
Ok, dus ik moet eigenlijk meer gaan zoeken in de categorie van de Honda XR en ktm 690?
Over KTM hoor ik eigenlijk te vaak slechte verhalen, over de rasechte crossers ten minste. Zijn KTM's in de enduro-wereld betrouwbaarder? En welke motor is in dit segment een aanrader volgens jullie?
 
Gewoon een Honda XR650R halen. Krachtig, licht en oer betrouwbaar.

Ik weet er nog 1'je voor €3100 uit 2001 staan. Met 2 setjes velgen. Wegbanden en noppen..

Zou je me misschien even de link of een andere manier willen geven waarmee ik de verkoper kan benaderen?
 
Ok, dus ik moet eigenlijk meer gaan zoeken in de categorie van de Honda XR en ktm 690?
Over KTM hoor ik eigenlijk te vaak slechte verhalen, over de rasechte crossers ten minste. Zijn KTM's in de enduro-wereld betrouwbaarder? En welke motor is in dit segment een aanrader volgens jullie?
Of een DRZ 400... Ook best ok in het terrein, redelijke power, electrische start en best redelijk betrouwbaar..
 

Ja, dat sowieso, maar ik wil eerst weten wat ongeveer past bij mijn eisen. Ben er nu wel ongeveer achter dat ik het beste kan gaan zoeken bij de Honda XR650 en Yamaha XT600.

Nu zou ik dus graag van iemand willen weten welke van deze 2 het meest betrouwbaar is en of het aan te raden is zo'n motor te kopen uit 2000 tot 2004 voor een €3000.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan