advies voor het rijden in de ardennen

motorengel

MF'er
20 jan 2004
77
0
Groningen
Ik ga vrijdag naar de ardennen voor een weekend, met de gehele fam. voor de duidelijk heid zij gaan met de auto.
En opeens had ik zoiets van : waar moet ik aan denken op letten als ik in de ardennen ga rijden.

Hebben jullie nog tips? / afraders?

alvast bedankt.
angela

Niet meegaan naar de Ardennen :)

Maar meegaan naar Sauerland op de motor :)

3 Mafketels gaan lekker :] in de buurt van Winterberg.

jaja ik weet het. Heb je site bekeken, dat zijn wel wat andere motoren ja... :D
Ach ja,maar ik ben blij dat ik iig al rij

Nou, jij rijd iig :)

Zitten er genoeg op MF die (nog) geen motor hebben.

In de Ardennen heb je grote kans op slecht asfalt. Mocht het gaan regenen, moet je zeker uitkijken. Glibberdeglibber. Maar als het goed is schijnt de zon van het weekend :)

Ben 3x in de Ardennen op vakantie geweest met de motor...

echt super...

Ik zou zeggen rijdt gewoon zoals je in Nederland ook doet en ga niet denken he dat is een mooi weggetje eens kijken hoe hard ik door de bocht kan...
tenzij je dat in Nederland ook bij iedere bocht probeert...

die kuilen e.d. moet je idd wel op letten rondom spa hebben ze lekkere asfalt wegen :]

Je hebt geluk ... ze voorspellen 26° zaterdag hier in ons Belgenland.

Let vooral op de slechte weg (zijn we als belgen wel gewend :P ) en op vuil op de weg.

Ik ga regelmatig in de ardennen rijden, volgens mij kiezen jullie echt de verkeerde streken. Streek van Huy, Spa en Bouillon zijn er echt lekkere wegen met netjes asfalt.

GreetZ

Goed in je spiegels kijken 8-)

En zorg dat je van tevoren een hotelletje geboekt hebt, soms zijn die dingen ineens allemaal vol of niet open deze tijd van het jaar. :?

tussen de lijntjes blijven })

alweer een zinvolle bijdrage van botje :+
Is inderdaad een zinvolle bijdrage. Goed in het midden van je eigen weghelft rijden. Er kan nog wel eens een groot voertuig de bocht om komen, die net niet op zijn eigen weghelft past.

Heb ik zelf wel eens gehad in de ardennen. Bleef met mijn wielen wel op mijn eigen weghelft, maar hing in de bocht boven de tegenliggende weghelft. Komt daar ineens een touringcar met brede spiegels de bocht om gereden. Schrikken, snel corrigeren en pfoe... dat had slecht af kunnen lopen voor mij en mijn meisje die achterop zat.

Houd je kijk- en bochttechniek in de gaten, ga niet blind onoverzichtelijke bochten in dus en spreek op een eindpunt af met de koekblikbemanning.Als je een beetje doorrijdt kan zo'n vierwielig gevaarte je niet fatsoenlijk bijhouden en als je zo gaat rijden dat dit wel lukt is er voor jou als motorrider weer veel minder lol aan.

Waar in de Ardennen gaan jullie heen?

ach ja, ik heb nou eenmaal afgesproken om naar de ardennen te gaan, duzz saurland gaat dit keer nie door.
en ik zal binnen de lijnen blijven. :P

We zitten in Ferrieres.

Vorig jaar ben ik voor het eerst met de auto er geweest (had toen ook net mijn auto rijbewijs) en vond het erg leuk, ook de afdalingen. Maar hoe zit dat met de motor? ik kan gewoon net als anders rijden, alleen ga ik nu richting de afgrond? :d

Afdalen is wel ff wennen op de motor. Het remmen gaat minder, en het acceleren veel sneller. Ik vind het zelf een stuk lastiger dan klimmen. Gewoon easy does it, vooral juiste versnelling kiezen voor een bochtje...

Suc6, happy :]

ach ja, ik heb nou eenmaal afgesproken om naar de ardennen te gaan, duzz saurland gaat dit keer nie door.
en ik zal binnen de lijnen blijven. :P

We zitten in Ferrieres.

Vorig jaar ben ik voor het eerst met de auto er geweest (had toen ook net mijn auto rijbewijs) en vond het erg leuk, ook de afdalingen. Maar hoe zit dat met de motor? ik kan gewoon net als anders rijden, alleen ga ik nu richting de afgrond? :d

waar je met name in de belgische ardennen en in mindere mate de luxemburgse ardennen goed o moet letten is zand en grind in de bochten. Kan zomaar. Rijd dus defensief. Wij komen daar regelmatig en hele mooie stukken rijden we eerst een keertje rustig en dan 2 keer heel hard want dan weet je waar de rotzooi ligt. (2 keer want anders ga je de verkeerde kant op natuurlijk :-))

MAzzel,

Roland

Koop daar bij een tankstation een goede kaart van de Ardennen. Veel wegen worden daar bijna random gerepareerd en de bijbehorende omleidingen (deviation) zijn per definitie slecht, onvolledig of niet aangegeven... :X

oke, iig al bedankt voor jullie tips.
iid wel een idee, een kaart specifiek van de ardennen. ivm met leuke kleine routes.

Ik heb nog wel een paar leuke routes voor je liggen met hele mooie weggetjes. Bij elkaar goed voor twee dagen plezier. Laat maar weten als je interesse hebt, dan mail ik ze wel even door. Veel plezier daar in ieder geval.

Terug
Bovenaan Onderaan