advies voor kopen motor

Want?

Erwin P zei:
Een hele goede test is op verschillende snelheden de handen even los laten (om te zien of het frame grotendeels recht is) en de topsnelheid van de motor op te zoeken en in praktijk te testen (staat van het blok).
Moet hij 160 kunnen maar bij 145 is het klaar zijn er wat ponny's naar huis.

Hij heeft verstand van motoren, en inderdaad als je niet alles uit het motorblok kan halen is er inderdaad wat mis
Met een koude motor de snelweg op en dan doortrekken naar 160 km/u lijkt mij niet zo slim; olie is nog koud: vindt het blok niet fijn.
 
Moet je voorzichtig zijn met een motor, vooral in de winter, en wachten tot deze op bedrijfstemperatuur is? Volgens veel autofabrikanten is het niet nodig, maar experts denken hier anders over.

het is betwijfelbaar maar ik zeg niet iets raar volgens mij.
 
Moet je voorzichtig zijn met een motor, vooral in de winter, en wachten tot deze op bedrijfstemperatuur is? Volgens veel autofabrikanten is het niet nodig, maar experts denken hier anders over.

het is betwijfelbaar maar ik zeg niet iets raar volgens mij.
Het lijkt mij zinvol om te wachten met het belasten van een blok totdat het op temperatuur is. Waarom denk je dat er olietemperatuurmeters zijn uitgevonden; voor de lol of zo?

Mijn auto (BMW M4) beperkt het toerental als de olie niet op temperatuur is; zal ook wel een reden voor zijn denk ik.
 
Het lijkt mij zinvol om te wachten met het belasten van een blok totdat het op temperatuur is. Waarom denk je dat er olietemperatuurmeters zijn uitgevonden; voor de lol of zo?

Mijn auto (BMW M4) beperkt het toerental als de olie niet op temperatuur is; zal ook wel een reden voor zijn denk ik.
als je 5 minuten tijd hebt om de video te kijken zul je zien dat moderne olie niet persee warm hoeft te zijn. alleen moet het blok wam worden zodat hij uitgezet wordt. dus je kan flink gas geven maar niet in het rood met de naald
 
als je 5 minuten tijd hebt om de video te kijken zul je zien dat moderne olie niet persee warm hoeft te zijn. alleen moet het blok wam worden zodat hij uitgezet wordt. dus je kan flink gas geven maar niet in het rood met de naald
En jij baseert je op één YouTube videootje? Prima, het is mijn motor niet. Veel plezier ermee :W
 
als je 5 minuten tijd hebt om de video te kijken zul je zien dat moderne olie niet persee warm hoeft te zijn. alleen moet het blok wam worden zodat hij uitgezet wordt. dus je kan flink gas geven maar niet in het rood met de naald
Voor elke mening op deze aarde is er iemand die gloedvol kan vertellen waarom deze mening de beste is. Daarmee is het nog niet waar…..deze video gaat overigens voornamelijk over stationair warmdraaien…

Het is algemeen aanvaardt dat koude banden minder grip hebben dan warme en dat een koude motor niet zwaar belast moet worden tot alles goed is doorgewarmd. Dat duurt 10-15 mins.

Waarom zou je je mooie motor en je gezondheid riskeren?

Gefeliciteerd met je prachtige motor! Veel veilige km’s!
 
Laatst bewerkt:
honda cbr125r uit 2008. ooit een keer 115 mee gereden maar gilde als een keukenmeid. vond ie niet zo leuk 8)7 125cc is leuk maar was na anderhalf jaar toch wel flink uitgekeken

Ohja, je had nog een foto laten zien daarvan. Dat eerste kleine model kon trouwens 140 km/u, maar dan moest je heeeeeeeel lang wachten en uiteraard wind mee hebben. Vond 'm wel erg leuk.
 
als je 5 minuten tijd hebt om de video te kijken zul je zien dat moderne olie niet persee warm hoeft te zijn. alleen moet het blok wam worden zodat hij uitgezet wordt. dus je kan flink gas geven maar niet in het rood met de naald
Gewoon starten en je helm opdoen, dan opstappen en hij is warm genoeg hoor, vaak ben je te bang! En na minuut of 2 kan hij al naar de toerenbegrenzer hoor! Mooie motor trouwens, veel plezier ermee
 
Dagelijks direct naar top knallen is natuurlijk niet bevorderlijk. Die enkele paar keer kan die echt wel hebben.
We zitten niet meer in de jaren 60 hoe graag men dat ook lijkt te willen en denken. We verwerken onze dinosaurussen tegenwoordig eerst voordat we ze in het blok gooien en cilinder, zuiger enz zijn ook niet meer uit dom gietijzer.
 
Gewoon starten en je helm opdoen, dan opstappen en hij is warm genoeg hoor, vaak ben je te bang! En na minuut of 2 kan hij al naar de toerenbegrenzer hoor! Mooie motor trouwens, veel plezier ermee
We zitten hier op een forum , dus gelukkig weten we dat er een hoop onzin wordt gepost ( en dit valt daaronder)
 
Ik had zojuist gebeld voor een motor om een proefrit te maken en wat advies in te winnen.

Ik vroeg naar allerlei zaken over onderhoud en kreeg te horen dat hij de motor van een verzekeraar had gekocht omdat hij schade aan de achterkant had. Hij kon me niet vertellen of die was gevallen of dat hij bij een ongeluk betrokken was ( de kentekenplaat, knipperlicht en andere zaken moesten achter vervangen worden) het gaat om een honda cb 500x. gebeurt dat vaker dat een motor van een verzekeraar wordt gekocht met schade of moet er dan iets ernstigs gebeurd zijn? Er kon trouwens ook niet onderhandeld worden over de prijs en moest vooraf eigenlijk akkoord zijn voordat ik een proefrit kon maken. Dit is mijn eerste motor via een dealer en heb advies nodig!!

alvast bedankt :]
Heel simpel,
Rijd hij lekker rijd hij goed?

Als het ook maar een beetje scheef zit rijd je motor krom. Even kijken of hij mooi zuiver recht rijd. Dan zal het frame en brug gewoon goed zijn. Stuur even los laten en dan moet hij ook mooi recht door willen. Als het frame iets afwijkt zit je stuur automatisch ook scheef en maak je een flauwe bocht.
 
maar hij zou niet gevallen kunnen zijn of iets?

op het eerste oog is er echt werkelijk niks mee.
Om vallen noem ik geen schade maar gebruikers sporen. 😂

Als je motor een tik krijgt van een auto noem ik schade en als je tijdens het rijden valt is zelfs nog discutabel.

Schade is een verzamelnaam. Je kan er eigenlijk niets mee…

Mss wilt iemand mee kijken bij de motor?
Waar zit deze dealer? Mss kan iemand zelf even checken. Zonder jou als hij daar toch in de buurt is en nieuwsgierig is.
 
Heel simpel,
Rijd hij lekker rijd hij goed?

Als het ook maar een beetje scheef zit rijd je motor krom. Even kijken of hij mooi zuiver recht rijd. Dan zal het frame en brug gewoon goed zijn. Stuur even los laten en dan moet hij ook mooi recht door willen. Als het frame iets afwijkt zit je stuur automatisch ook scheef en maak je een flauwe bocht.
Is al maand geleden haha. Ik heb inmiddels een andere motor gekocht (wel zelfde model) ik ben beginnend rijder en dan weet ik er niet genoeg van om een schademotor van de verzekering te kopen. In het begin van dit topic zeiden mensen dat ik deze motor beter kon skippen dus heb dat ook gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan