Advies vraag / lang stilstaan

Wirth

Rookie
10 sep 2020
8
3
Hallo dames/heren,

Ik twijfel enorm en heb wat advies nodig.
Ik ben opzoek naar een andere motorfiets waar ik meer comfortable op kan rijden. Rechtop zithouding en meer uit de wind. Op dit moment rij ik een Honda CBR650F.
Ik heb na een aantal proefritjes op verschillende motoren mijn keuze terug gebracht naar 2 modellen.
De Yamaha Tracer 700 en de Honda NC750x. Maarja, welke moet het nou worden, wat zijn jullie ervaringen?

Ik was enorm verrast hoe soepel en vlot de NC750x was. Ik had verwacht dat dit een wat saaie/langzame motor was. Maar de flinke koppel zorgt er voor dat het toch een vlotte fiets is, al is de "rmp range" wel wat "kort".

De Tracer700, rijdt soepel, wendbaar en lichtgewicht. Wel schoof ik constant naar voren op het zadel.
Persoonlijk vind ik een NC750x mooier dan de Tracer 700 en zit deze ook wat fijner. Maar ik vraag me af, ga ik de extra PK van de tracer missen bij de NC750x?

Ik zal de motor gebruiken voor woon-werk en plezier ritjes in de omgeving met 1-2x per jaar een weekendje weg in NL/Duitsland.

Verder had ik een leuke NC750x gezien, bouwjaar 2018 met maar 1800km op de teller. Blijkt dat deze 3 jaar stilstand heeft gehad. Hoe schadelijk is dat?
En is het dan slim om een fiets te kopen met weinig KM of juist juist wat meer kilometers.

Verder viel het me op bij de NC750x modellen van voor 2018 dat het plastic (van de kofferbak) wat kraakt als je opstapt. Bij de 2018 en 2020 modellen dit ik heb geprobeerd was dit niet het geval, is er iets gewijzigd hierin? Kon zo niets vinden op het internet hierover.

Mocht het topic of de verkeerde plek staan, mijn excuses. Ik hoor graag waat deze wel hoort :)

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan