Advies waar op te letten aankoop motor

Nielsiee

Rookie
20 jun 2021
1
0
Hallo!

Aankomende week heb ik 2 proefritjes gepland staan met 2 verschillende motoren.
Nu ben ik hartstikke nieuw in de motorwereld en ik ben benieuwd waar ik op moet letten tijdens een proefrit/inspectie vooraf.

Motor 1: Yamaha TDM850 4TX uit 1998 met +/- 48K op de teller.
Motor 2: Suzuki GSF 850 S Bandit ABS uit 2007 met +/- 74K op de teller.

Graag advies voor de kritieke punten! Alvast bedankt 8-)
 
Op alles, tenzij de verkoper blauwe ogen heeft dan kun je er vanuit gaan dat het een eerlijke motor is.
 
Allereerst, zou die kilometerstand wel kloppen? Als het een import fiets is waarschijnlijk niet, tenzij je de buitenlandse documentatie kan nakijken. Hoe is de staat van de ketting, slijtage van de handvatten en versnellingspook rubbertje.
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? Hoe oud zijn de banden? Hoor je rare geluiden? Trillende remmen, kan je goed met losse handen slingeren? Blijft hij goed in zijn twee zitten als je het gas openrukt? Kan je hard van 80 naar 130 in zijn hoogste versnelling zonder dat de koppeling slipt?
 
Gebruik even de zoekfunctie op dit forum (rechts bovenin). Er zijn een aantal zeer goede topics te vinden over de aanschaf van tweedehands motoren.
Tevens is er een gedeelte om jezelf voor te stellen.
 
Als beginner, zeker iemand meenemen. Kan jij eromheen stuiteren met je roze bril en de ander kan serieus kijken. 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan