Advies: Welke motor kopen?

Ik hoor het wel weer....

2 cylinders... 4 cylinders... Japans... Italjet... Grieks...


En als men uiteindelijk wakker wordt en men de soep uit de ogen heeft gewreven realiseerd men zich maar 1 ding...

Het wordt een:



















TL1000



[afbeelding]




*O*


*O* *O* *O* *O* Shaggie voor president *O* *O* *O* *O*


peleboerul5.jpg




And Gobert for vice-president

004ph3.jpg


gobert1giffg0.gif













and a beautiful mistress for the vice, while the president has to work while the vice is exercising

jendancing01fy1.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje hetzelfde verhaal als de TS, dus goeie reden om dit topic weer ff wakker te maken }) .

Enige verschil is dat ik veel teveel verschillende eisen aan mijn motor heb :( Uiteindelijk zal jullie advies wel weer zijn: Proefrijden. Maar ja, ik heb nogal een uiteenlopend lijstje van wanted motoren en kan er uiteindelijk maar eentje betalen, dus wie weet valt het lijstje wat uit te dunnen! (Of langer te maken.. :x)

- Geen 4-cylinder! Er zitten een hoop super mooie motoren tussen, maar na 15k op een 4 cylinder wil ik nu toch van de naaimachientjes af en over op een twin (Of misschien zelfs een 1-cylinder!)
Reden: KOPPEL! Daar heb je in NL toch meer aan dan max vermogen!

- Hij moet PLAT gaan! Op mijn Diversion600 is het intussen zo erg dat ik op elke rotonde met het stepje over de vloer rag en rechts gebeurt dat ook al wel eens...

- Hij moet er lekker lomp uitzien! Met als dikste voorbeeld de Superduke, Tuono en Yamaha MT-01 (mijn mening dan).

- Wheelies.. Daar maak ik me nog het minste zorgen over, als het met een 600 8klepper kan moet dat ook wel met elke zwaardere motor lukken denk? Ook al zou ik op een R1200GS wel een beetje bang zijn omdat die zo groot is..

- Het liefst moet hij ook met >100 km/h over een drempel heen kunnen. Dat vind ik altijd zo'n nadeel aan buikschuivers :( En dat vind ik zo geil aan de R1150 ;)

- Stoppies! Iemand advies hierover? Dubbele schijven sowieso. Maar heeft vast ook iets met voorvorken en gewichtsverdeling te maken gok ik. Misschien kunnen er al wat motoren van het lijstje af gekrast worden hiermee..

- Liever niet teveel "plastic". Ik vind een Mille vet, maar een Tuono 10x vetter ook al is het dezelfde motor.

- Een betrouwbaar motorblok. Dus geen Ducati. Hij moet veel km's kunnen hebben, en het ook niet erg vinden om meerdere keren per week uit de schuur te worden gehaald.

- Minder dan 6000 euries. Dus de HP2 valt af ;)

Nu ik dit lijstje zo zelf zie.. Is mijn conclusie: een 1000cc Supermotard. Maar bestaan die? Behalve die nieuwe KTM, die dus ook veel te duur is.

Motoren waar ik aan zat te denken, en die de TS vast ook wel dik vindt..:

Aprilia:
RSV/Tuono (Van een RSV kan je altijd nog een Tuono maken..)
SL1000 Falco. Hier hoor ik nooit iemand over, wat is er mis mee!?!
En hoe zit dat eigenlijk met de Caponord...

BMW:
R1150/1200 GS: Ik hoor vaak ouwelullen motor. Maar is het niet zo dat je met deze fiets iedereen zoek rijdt?

Honda:
VTR1000F? Dik, weet er alleen weinig vanaf sinds ik niet zoveel van Honda's af weet..

Husqvarna SM610: Super mooie Supermoto! Ben alleen een beetje bang dat ritjes van >100km pijnlijk gaan worden.. zelfde geldt eigenlijk voor KTM Duke 2.

KTM:
Duke 2: Is dit wat?
SuperDuke: Gruwelijk mooi, net iets te duur, advies?

Suzuki:
TL1000
SV1000
GSX750R: Een 4-cyl, maar zo mooi!!
VL1000 V-strom. Kan vast heel plat of..?

Yamaha:
BT1100 Bulldog : Ziet er zo vet uit, maar ik hoor er nooit iemand over!!
MT-03: Of is die echt zo klein als hij eruit ziet? (Ben 1.95)
MT-01: Ik blijf lekker dromen, kan hem toch nooit betalen.
XT660X : Minder vermogen, maar gezien de rest van de eisen?

Ik zal er wel weer een paar zijn vergeten op te noemen, maar goed. Wie gaat mij helpen de keuze wat makkelijker te maken, zonder dat ik eerst 20 motoren moet gaan huren O-)

Nu ik deze post zo nalees zou ik er eigenlijk bijna een nieuw topic voor aanmaken.. Maar als dat nodig is hoor ik dat nog wel.
 
Als je retestrak wilt sturen met iets meer dan 100pk, koop je een Aprilia Falco en zet er een
superbike stuur op (gaat niet ten koste van windbeschermig!).
Ik werd leip van zere polsen met de originele clipons (je kan niet altijd 130+ rijden)
Rijdt echt fantastisch en zo'n Falco koop je voor weinig.
Maak us een proefritje zauk zo zeggen.
 
Mensen, dank voor de reacties! Na mijn vakantie (net terug) kan ik es gaan rondkijken!

Proefritjes dus....ok!

eerst maar eens dat 2-cilinder en 4-cilinder verschil eens goed proeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan