advies...welke motor

tiennie

MF'er
25 aug 2008
31
0
kaatsheuvel
ik wil graag een ander motor kopen.......
een honda gold wing, of een kawasaki adventure, of yamaha venture.
kan iemand mij adviseren betrefd: onderhoud, prijzen onderdelen of moeilijk aan te komen, duurzaamheid bij veelvuldig gebruik.
het jaartal zal ongeveer komen rond de 1983 tot 1985, vanwege oldtimer.
heb niet zo veel te spenderen.
je ziet veel goldwings rijden, maar de venture is wel mooi.

iemand die hier ervaring mee heeft???

alvast bedankt voor je reactie :]
 
Laatst bewerkt:
De Honda is meen ik de lichtste in gewicht, ( zo voelde het wel )

wbt onderdelen het best te verkrijgen, mooi blok, makkelijk sleutelen tov de andere 2 merken.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)
 
ik wil graag een ander motor kopen.......
een honda gold wing, of een kawasaki adventure, of yamaha venture.
kan iemand mij adviseren betrefd: onderhoud, prijzen onderdelen of moeilijk aan te komen, duurzaamheid bij veelvuldig gebruik.
het jaartal zal ongeveer komen rond de 1983 tot 1985, vanwege oldtimer.
heb niet zo veel te spenderen.
je ziet veel goldwings rijden, maar de venture is wel mooi.

iemand die hier ervaring mee heeft???

alvast bedankt voor je reactie :]


Een mooie BMW, waar de pliesie destijds mee reed :9~
 
Wat denk je hiervan? Een V7 uit 1972. Dan heb je echt wat! Houdt ook z'n waarde:

motoguzziv7sport1fr8.jpg



Of een Thunderbird uit 1956. Wellicht iets te oud? Maar houdt ook z'n waarde:

dsc0255dz2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je hiervan? Een V7 uit 1972. Dan heb je echt wat! Houdt ook z'n waarde:

[http://img504.imageshack.us/img504/7776/motoguzziv7sport1fr8.jpg (afbeelding)]


Of een Thunderbird uit 1956. Wellicht iets te oud? Maar houdt ook z'n waarde:

[http://img504.imageshack.us/img504/5465/dsc0255dz2.jpg (afbeelding)]

mmmmmm.....wel met kuip en zo......
ik zit zomer en winter op mijn vervoermiddel......(is niet zo koud in de winter)
daarom ook die keuzes van mij....
 
Waarom meteen een oude? Kostprijs wordt niet alleen bepaald door ouderdom hoor.

Wel balen als je voor een habbekrats een gold (of silver)wing hebt gekocht en vervolgens veel moet betalen voor onderhoud...

Wat wil je precies? Zet dat eens op een rij.

Kuip? Zware machine? Toer machine? Welke prijsklasse precies?

Mocht je tzt wat op het oog hebben, en je hebt er behoefte aan, ik wil best eens mee voor een eerste inspectie ed. Proefrijden moet je zelf doen he!

Er is veel te koop en goed zoeken en testen levert een hoop op.

Als het je om de kosten gaat (begrijpelijk), verruim je blikveld en laat merken los. Kijk naar dingen die kosten laag houden (staat van de machine, onderhoud, verzekering en verbruik van benzine...)

Mijn mail staat in het profiel.
 
hee martel,
ik wil een toermotor, een zwaardere als ik nu heb, met een fatsoenlijke kuip
vanwege wind en regen,( omdat ik zomer en winter rijd)
en een radio erop (muziek liefhebber) en waar je lekker op zit.
een oldtimer of bijna oldtimer, om de belasting uit te sparen.
verders tussen de 1000 en 3000 euries,
simpelweg omdat ik niet meer te besteden heb,
omdat de types goldwing , venture, en adventure aan die eisen voldoen,
was mijn vraag eigelijk, welke van de drie is het goedkoopst om te rijden.....
qua onderhoud, brandstof, en onderdelen....

had vandaag een motorijder gesproken, die adviseerde goldwing 1200
of de 1800, maar die is wel een beetje te zwaar.

we kijken verder......
in ieder geval bedankt voor je reactie
 
Dus je ziet het uitsparen van wegenbelasting (ca 70 euro per jaar) als issue en neemt brandstof verbruik en onderhoud voor wat het is?

Die Goldwings hebben zeker hun kwaliteiten. Voor een dergelijk bankstel schijnen ze verbluffend goed te rijden (maar waarom dan geen auto?)
Kortom, wat zoek je. Wat spreekt je aan? Wat mag het per jaar en per kilometer kosten?
 
mmmm...koffiejunk

als je het zo opschrijft, is 70 euro niet veel....
en geen auto, omdat ik graag motor rijd....we hebben wel een auto,
die gebruikt vrouwtje voor de kinderen naar school te brengen,
maar als je alles optelt, waar je op kunt besparen, belasting....
telefoon abonement, en kijken waar je gaat winkelen, enz enz,
kun je op jaarbasis veel besparen,
soms heeft men geluk , en wij hadden veel pech financieel
en daar is weinig aan te doen. anders kocht ik wel een nieuwe motor.
maar we zijn gelukkig samen...en dat maakt ons ook rijk.
en de kosten per km....zo goedkoop mogelijk, in die keuzes die ik gemaakt heb.
 
Een Yamaha FJ1200 voldoet lijkt aan de eisen

Toeren
Oud genoeg om goedkoop te zijn
Perfecte mecaniek, gaat niet kapot
Absoluut genoeg power

Maar geen luxe sofa ....

Kawa GTR1000 dus :Y
 
Laatst bewerkt:
Kijk anders ook eens naar een Triumph Trophy 900 of 1200. Zijn tegenwoordig ook niet al te duur meer. Stond laatst een op het Triumphriders forum voor iets van 2000 euro te koop. Is ook een luxe sofa.
 
Laatst bewerkt:
tinie,

ga gewoon rijden.... dan merk je zelf wat prettig is. veel mensen vragen welke motor. maar jij bent diegene die er mee gaat rijden. dus erop springen en proefritten maken.
 
ik dank jullie voor de reacties,
ik laat wel weten als ik een andere heb,
heb nu genoeg om over na te denken en te kijken.......en proberen,....
 
Dit iets

[http://img411.imageshack.us/img411/5504/ducati900ssbainsbigvf1.jpg (afbeelding)]
Je wilt iemand met zo'n schoonheid over de Hollandse bepekelde wegen laten rijden :o

En ik dacht nog wel dat jij een liefhebber van Italiaanse motoren was :+
 
BMW K100, met kuip te krijgen voor jouw bedrag, makkelijk in onderhoud en als je zelf handig bent met 2e handsonderdelen spotgoedkoop.
Ik heb zelf een kuiploze uit '86, oom van me heeft er eentje met een kuip, rijdt zomer en winter en rijdt 10.000 km in 3 maanden tijd.

Neem de tijd om een goede te vinden, ze kosten niet veel, er is veel keuze, dus zoek een
goede. Daarna heb je er een trouwe makker aan die je nog jaren kan dienen.
Vanaf 1986 hebben ze geharde klepzittingen die voor loodvrij geschikt zijn, vanaf 1988 een dubbel geklonken transmissie. Beide opties zijn af te wegen tegen een paar jaar wegenbelasting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan