Heren, dames ook,
Het zijspanvirus kriebelt. Nu zag ik op MP een Yamaha XJ900 staan met een Velorex bak. Ik heb dit forum al door zitten lezen en kwam een paar keer de opmerking tegen dat een Velorex bak te licht is voor een wat zwaardere motor. XJ900 is toch rond de 250 kg.
Een ander punt waar hier vaak over gesproken wordt is de bevestiging van de bak aan de motor. Voorzover ik op de foto's kan zien is het een standaard XJ900 zonder aanpassingen.
Graag jullie advies:
1. Is de combi Velorex - XJ900 een gelukkige combi?
2. De XJ900 ken ik goed, heb er zelf een paar. Dus dat is het probleem niet. Maar waar let ik op bij de bak, afgezien van de logische dingen als roest etc? Velorex klemmen komen hier op het forum een paar keer langs, daar moet ik zeker voor oppassen begrijp ik.
Het gaat om deze combi.
Het zijspanvirus kriebelt. Nu zag ik op MP een Yamaha XJ900 staan met een Velorex bak. Ik heb dit forum al door zitten lezen en kwam een paar keer de opmerking tegen dat een Velorex bak te licht is voor een wat zwaardere motor. XJ900 is toch rond de 250 kg.
Een ander punt waar hier vaak over gesproken wordt is de bevestiging van de bak aan de motor. Voorzover ik op de foto's kan zien is het een standaard XJ900 zonder aanpassingen.
Graag jullie advies:
1. Is de combi Velorex - XJ900 een gelukkige combi?
2. De XJ900 ken ik goed, heb er zelf een paar. Dus dat is het probleem niet. Maar waar let ik op bij de bak, afgezien van de logische dingen als roest etc? Velorex klemmen komen hier op het forum een paar keer langs, daar moet ik zeker voor oppassen begrijp ik.
Het gaat om deze combi.
≥ zijspan yamaha xj 900f velorex bak cardan aangedreven — Motoren | Zijspanmotoren — Marktplaats
XJ 900 met Velorex 560 bak van 1957.frame zijspan eigen bouw.zeer nette en standaard motorfiets.goede banden cardan aangedreven nieuwe bougie,s ,motor
www.marktplaats.nl