Advies Yamaha YZF 1000R

ejvl

MF'er
17 nov 2011
35
1
Goedenavond,
M'n broer is vanavond een motor wezen kijken, het gaat om deze:
Yamaha Thunderace YZF1000R
€ 1.500,00

Een oude motor dus. Is geschorst, geen proefrit mogelijk. Zou voor 1000 wegmogen.
Stationair is er een lekkend geluid te horen en een rammel. Net alsof de uitlaat lek is. Bii het spruitstuk is niet direct iets te zien.
Een algemene vraag, is de kans groot dat het spruitstuk lek is of weet iemand dat met zulke motoren ernstige problemen kunnen zijn, of wat zou zoiets theoretisch kunnen zijn?
Alvast dank.
 
Je vraagt dit voor een kennis?

Stationair maken deze motoren meer herrie dan een helikopter, hou er rekening mee dat ze bij 45000 eruitgaan omdat de kleppen aan de beurt zijn en dat staat er niet bij dat het gebeurd is. . In principe is dit een motor met een status en een niet te slopen blok. Hou wel de 3de versnelling in de gaten. En koop er een tweede bij voor de hobby
 
Je vraagt dit voor een kennis?

Stationair maken deze motoren meer herrie dan een helikopter, hou er rekening mee dat ze bij 45000 eruitgaan omdat de kleppen aan de beurt zijn en dat staat er niet bij dat het gebeurd is. . In principe is dit een motor met een status en een niet te slopen blok. Hou wel de 3de versnelling in de gaten. En koop er een tweede bij voor de hobby
Voor m'n broer inderdaad. Kleppen moeten dan gereviseerd of gesteld worden?
 
Jij gooit t al alleen op de mogelijkheid dat t de kleppen kunnen zijn, kunnen ook de big-ends zijn, of krukas lagers, of koppeling enz enz..
Als t ding niet fris loopt koop je dus werk, en waar houdt t dan op..
 
en een niet te slopen blok.
Jij gooit t al alleen op de mogelijkheid dat t de kleppen kunnen zijn, kunnen ook de big-ends zijn, of krukas lagers, of koppeling enz enz..
Als t ding niet fris loopt koop je dus werk, en waar houdt t dan op..
Ik zeg helemaal niet dat het de kleppen kunnen zijn. Ik zeg dat het blok teringherrie maakt. Die kleppen staan bij 50000 allemaal te nauw en die hoor je niet, de herrie komt van de koppeling, de meedraaiende versnellingsbak en niet in de laatste plaats de meedraaiende startkoppelingsketting. Een 1000 met 50000 kilometer loopt als een raket.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaak gehoord dat het serieuze oliezuipers zijn.
Dat heb je goed gehoord, in de Ace zitten al andersoortige zuigerveren
Was er vanuitgegaan dat dat een soort van bekend was

Ik kreeg bij mijn 1e duizend een meewarige blik, bij de tweede 2 liter olie, bij de derde 8 liter, bij de vierde een revisieadvies
 
Ik zeg helemaal niet dat het de kleppen kunnen zijn. Ik zeg dat het blok teringherrie maakt. Die kleppen staan bij 50000 allemaal te nauw en die hoor je niet, de herrie komt van de koppeling, de meedraaiende versnellingsbak en niet in de laatste plaats de meedraaiende startkoppelingsketting. Een 1000 met 50000 kilometer loopt als een raket.
Dat ze gaan is me wel bekend, maar ik was vergeten een keertje dat ze bij 260+ gigantisch zuipen, ik haalde nog net een tankstation bij M Gladbach..
😰
 
Hij houdt wel van lekker gummen die vent.

Niks mis mee maar voor een rooitje zou ik 'm mooi laten staan.

250 euro is een mooie meeneemprijs.

Voor 1000 kan je echt wel wat mooiers kopen dan dit hok.
Ook oudere zitten al rond die prijs of duurder...
Als het een levensvatbare klassieker is... Maar met de prijs bemoei ik me niet.
 
Een rammel in de uitlaat zou misschien ook nog de exup klep kunnen zijn, deze rammelde bij mij ook (inclusief de foutmelding op de toerenteller).
Na het smeren van de klep en stellen van de kabels was het weg.

Edit: Net de advertentie bekeken, ik zou voor deze motor geen €1000,- geven. Sowieso heeft de motor een jaar stil gestaan, dan kan de verkoper wel zeggen dat van alles gereinigd is maar na een jaar stil staan mag je dit weer opnieuw doen. Zoals eerder al gemeld moeten de kleppen bij 42000km gesteld worden, is nog maar de vraag of dat bij deze gedaan is.

Als ik de foto van de achterkant bekijk lijkt het wel of er een burnout mee gedaan is?
 
Laatst bewerkt:
Als ik de foto van de achterkant bekijk lijkt het wel of er een burnout mee gedaan is?
Ja dan moet je 'm niet kopen... misschien is er zelfs wel eens hard mee gereden.
Nogmaals, ik ga niet over prijzen discussieren maar zonder met het ding onderweg geweest te zijn blijft-ie bij mij staan. En iedere ace van die leeftijd heeft die geschiedenis, er is aan getrokken, ze hebben het circuit en de begrenzer gezien maar ook dat: ze zijn niet te slopen, en dat is wat anders dan dat ze niet kapot gaan. Als je een nieuwe motor wil hebben moet je een nieuwe kopen.!!!

Sowieso heeft de motor een jaar stil gestaan, dan kan de verkoper wel zeggen dat van alles gereinigd is maar na een jaar stil staan mag je dit weer opnieuw doen

Zou dat allemaal niet recent gebeurd zijn naar aanleiding van het stilstaan???
 
Ja dan moet je 'm niet kopen... misschien is er zelfs wel eens hard mee gereden.
Nogmaals, ik ga niet over prijzen discussieren maar zonder met het ding onderweg geweest te zijn blijft-ie bij mij staan. En iedere ace van die leeftijd heeft die geschiedenis, er is aan getrokken, ze hebben het circuit en de begrenzer gezien maar ook dat: ze zijn niet te slopen, en dat is wat anders dan dat ze niet kapot gaan. Als je een nieuwe motor wil hebben moet je een nieuwe kopen.!!!



Zou dat allemaal niet recent gebeurd zijn naar aanleiding van het stilstaan???
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is dat er een burnout mee gedaan is, viel me gewoon op. Ik heb mijn Ace ook zeker niet gespaard, ze zijn gemaakt om hard mee te gaan.

Wat betreft het reinigen van de carbs kun je gelijk hebben natuurlijk al is dit niet hoe ik het opmaak uit de advertentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan