Adviezen aan de minister van Verkeer en Waterstaat

jren

MF'er
13 mrt 2005
168
0
Al lezende merk ik dat op dit forum veel positieve en negatieve opmerkingen worden gemaakt over verkeersdeelnemers. Wellicht is het zinvol om onze minister eens wat aanbevelingen te doen.

Laat maar horen?
 
Dit wordt een topic vol opmerkingen over niet oplettende koekblikkers, verhoogde rijbaanafscheidingen en meer van dat soort zaken :+
 
Al lezende merk ik dat op dit forum veel positieve en negatieve opmerkingen worden gemaakt over verkeersdeelnemers. Wellicht is het zinvol om onze minister eens wat aanbevelingen te doen.

Laat maar horen?
Ik heb wel een aanbeveling voor de minister.... Inpakken en wegwezen :)
 
Ik vind:
  • door de file rijden voor motoren moet verboden worden
  • er moet meer op snelheid worden gecontroleerd
  • er moeten meer 80km wegen naar 60km wegen worden omgezet
  • er moet een verplichte APK keuring voor motoren komen.
 
Die Gilles toch :P
1043duivel.jpg
 
Maaammm,


Gilles doet spammen. Hij roept allemaal vervelende dingen.





En wat serieuzer:
De maximumsnelheid voor motoren verhogen naar 160 km/uur. Als vrachtwagens 40 km/uur langzamer moeten rijden uit veiligheids en millieu-overwegingen, waarom zouden motorrijders dan niet 40 km/uur sneller mogen rijden?

Of doelgroepstroken voor motorrijders. De ruimte tussen de linkerbaan en de vangrail is vaak al geasfalteerd, maar mag nog steeds niet gebruikt worden.

En echt serieus: Maak het nu eindelijk eens een keer legaal om op een erg licht fietsje te (125 cc ?) rijden met een B-rijbewijs only. Zodat die koekblikkers de gelegenheid hebben om op een 125 cc scooter rond te crossen en het dan ook direct meemaken wat een doordenderende SUF nu voor gevoelens oproept als je geen verkreukelzone hebt om al dat domme ijzer van repliek te dienen. Misschien helpt al dat woonwerkverkeer op de raceplee ook nog tegen files en het astronomische brandstofverbruik wat wij met zijn allen weten neer te zetten.....
 
Laatst bewerkt:
Ik vind:
  • door de file rijden voor motoren moet verboden worden
  • er moet meer op snelheid worden gecontroleerd
  • er moeten meer 80km wegen naar 60km wegen worden omgezet
  • er moet een verplichte APK keuring voor motoren komen.

En ik al denken dat dit serieus was tot ik zag dat het Gilles was..... :z
 
En echt serieus: Maak het nu eindelijk eens een keer legaal om op een erg licht fietsje te (125 cc ?) rijden met een B-rijbewijs only. Zodat die koekblikkers de gelegenheid hebben om op een 125 cc scooter rond te crossen en het dan ook direct meemaken wat een doordenderende SUF nu voor gevoelens oproept als je geen verkreukelzone hebt om al dat domme ijzer van repliek te dienen. Misschien helpt al dat woonwerkverkeer op de raceplee ook nog tegen files en het astronomische brandstofverbruik wat wij met zijn allen weten neer te zetten.....
Dus stap maar lekker op zonder dat je weet hoe je moet rijden, schakelen, remmen, kijken, iets weet van bochtentechniek of dat putdeksels glad kunnen zijn en gas maar lekker door totdat het mis gaat |(

Of hoeven we straks voor een oud fiatje 500 ook geen rijbewijs meer te hebben...
 
Al lezende merk ik dat op dit forum veel positieve en negatieve opmerkingen worden gemaakt over verkeersdeelnemers. Wellicht is het zinvol om onze minister eens wat aanbevelingen te doen.

Laat maar horen?

Ga jij dit uiteindelijk verzamelen en aan een brief richting de minister sturen?

Wat ik zou aanraden, en ook al vaker is gezegd hier. Verlaag het btw tarief voor motor gerelateerde zaken, zoals kleding, helmen, motoren etc.
Dat zou een hoop schelen, en is indirect dus een subsidie om motorrijden te bevorderen.

Linker strook tussen de vangrail en linker rijbaan lijkt me niet zo'n goed idee, omdat daar altijd een hoop zooi ligt, is dus gevaarlijk. gebruik van busbanen door motorrijders zou wel aan te bevelen zijn :)
Of een extra rijbaan voor motorrijders(cq bussen) op drukke wegen/snelwegkruisingen zodat we letterlijk om de file heen kunnen rijden ipv er tussendoor moeten.
 
B rijbewijs moet voldoen om 125cc te mogen rijden.
Net zoals in België, toch?

Mwah, ik ben hier deels voorstander van. Verkeersinzicht verkrijg je ook voldoende met een B-rijbewijs.
Maar ik vind dat dan wel een AVB-examen (of een lichtere variant) afgelegd moet worden om aan te tonen dat (redelijke) voertuigbeheersing aanwezig is.
 
gilles:
Ik ga maar eens een nickname change aanvragen

ik vind dat Gilles onze nieuwe minister van verkeer moet worden

[me] * bedenkt nu op eens dat dat waarschijnlijk al zo is [/me] => :o

Kamiel: we hebben je gespot ! *O*

mijn advies aan de minister van verkeer een waterstaat is inderdaad: neem een andere nickname en een andere avatar en begin daarna gewoon weer lekker mee te chatten.

exit gilles...?
 
Laatst bewerkt:
Een strook speciaal voor motorrijders.
In het algemeen: er word veel aandacht besteed aan de veiligheid van de weggebruikers. Hierin mis ik de maatregelen ter bevordering van de veiligheid van de motorrijder.
Niet alleen motorvriendelijke vangrails, maar ook verplichting tot het dragen van beschermende kleding en een APK voor motoren, maar alleen als hiermee de veiligheid word verhoogd. En niet als maatregelen om uitlaatjes te controleren.

Motorrijden word nog te veel gezien als een hobby, zowel door de politiek als door de andere weggebruikers.
 
In het kader van 25 kw

Niet zeuren over 2e type goedkeurin voor motoren, slaat nergens op.

Een fiets met 25kw is een fiets met 25 kw, en dat moet niet bepaald worden doordat het op een papiertje staat :r
 
Een strook speciaal voor motorrijders.
In het algemeen: er word veel aandacht besteed aan de veiligheid van de weggebruikers. Hierin mis ik de maatregelen ter bevordering van de veiligheid van de motorrijder.
Niet alleen motorvriendelijke vangrails, maar ook verplichting tot het dragen van beschermende kleding en een APK voor motoren, maar alleen als hiermee de veiligheid word verhoogd. En niet als maatregelen om uitlaatjes te controleren.

Motorrijden word nog te veel gezien als een hobby, zowel door de politiek als door de andere weggebruikers.

:^
 
Mijn kleine bijdrage:
- leeftijd voor brommers gelijk maken aan auto (no love there)
- leeftijd motor 20 maken
- Vrachtwagen verbieden tijdens spits
- wegenbelasting gelijk voor benzine, diesel en LPG, meer accijns op diesel dan benzine
(tis tenslotte vervuilender....zeggen ze)
- BPM afschaffen
- Gebruik het geld van de benzine en wegenbelasting voor het verkeer, of openbaar vervoer, niet voor 'kunstenaars' en 'boomknuffelaars'
- Richtlijnen voor maximum snelheid en die handhaven (overal gelijk bij gelijke wegen)
- Minder afslagen op de snelwegen, bevordert doorstroming.
- 500 euri boete voor bellen achter het stuur, 5000 als 2 keer binnen een week
- VEEL harder optreden tegen brommers die te hard gaan, denk rijontzegging voor 5 tot 10 jaar als meer als 30+ te hard
- Ehm....mij een ontheffing geven? :o
 
Leuk idee maar dan worden de b-wegen dus nog drukker dan dat ze nu al zijn...

Kan wel, maar dan zou je een paralelbaan moeten hebben. Denk dat het idee helemaal zo gek nog niet is. De vraag is alleen, hoe krijg je de gemeenten die nu een aansluiting hebben op de snelweg zover.
 
de hoogte in met de snelwegen... oftewel: dubbeldeks gaan rijden. Neem bijvoorbeeld de A2. Amsterdam-Maastricht. Van zuid naar noord benedendeks rijden en van noord naar zuid bovendeks. maak er 8 baans van. 3+3 voor het snelverkeer en 1+1 voor de afritten en de lokaaltjes. Lijkt mij dat je t dan oplost zonder teveel van het landschap af te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan