Adviezen voor een neie (nieuwe) motor!

Suggesties?

  • BMW K1200S

    Stemmen: 4 16,7%
  • BMW R1100S

    Stemmen: 3 12,5%
  • BMW, anders namelijk

    Stemmen: 1 4,2%
  • Flikker op met je BMW:

    Stemmen: 16 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24

DeadlyRon

BMW F800ST
22 dec 2016
171
26
Het heug'lijke moment is daar... Ik heb onlangs mijn A-onbeperkt gehaald en ik wilafscheid nemen van mijn oude BMW F650 (hier te koop: https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2).

Nu ben ik druk aan het oriënteren voor een nieuwe motorfiets. In eerste instantie wilde ik eens kijken naar een K/R 1200GT maar dit zijn net slagschepen en passen toch niet echt bij mijn jeugdige imago (u begrijpt, met een knipoog)! Aldaar stond ook een BMW K1200S, blauwe velgen en een super kleuren-combinatie. Navraag bij een bevriende monteur leerde mij dat er vrij veel (duurs) kapot kan gaan bij dergelijke modellen. Vandaar mijn vraag in de hoop dat u allen mee wil denken!

Ik ben op zoek naar een motor. Ik ben (ondanks mijn jeugdige imago) niet op zoek naar een racer of een naked. Hij moet ook geschikt zijn voor Woon-Werk, eigenlijk moet ik er met pak en dossiers op kunnen stappen. Een tour of sport tour behoren tot de mogelijkheden. Het liefst na 2002 en een beetje een leuke fiets.

Ik heb zelf al eens gekeken naar een R1100S, K1200R en een K1200S en ik vraag me af welke hiervan de voorkeur heeft? Is er veel technisch mankement hierover bekend, of komt het omdat die jongen in een garage ziet en er gewoon veel BMWs rond rijden? Zelf ben ik wel een BMW fan, maar ik wil me niet beperken.
Ik wil uitgaan van een budget van ongeveer €6.000,- daar kan iets meer bij omdat ik een en ander kan regelen!

Alle suggesties zijn welkom! Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Het heug'lijke moment is daar... Ik heb onlangs mijn A-onbeperkt gehaald en ik wilafscheid nemen van mijn oude BMW F650 (hier te koop: https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2).

Nu ben ik druk aan het oriënteren voor een nieuwe motorfiets. In eerste instantie wilde ik eens kijken naar een K/R 1200GT maar dit zijn net slagschepen en passen toch niet echt bij mijn jeugdige imago (u begrijpt, met een knipoog)! Aldaar stond ook een BMW K1200S, blauwe velgen en een super kleuren-combinatie. Navraag bij een bevriende monteur leerde mij dat er vrij veel (duurs) kapot kan gaan bij dergelijke modellen. Vandaar mijn vraag in de hoop dat u allen mee wil denken!

Ik ben op zoek naar een motor. Ik ben (ondanks mijn jeugdige imago) niet op zoek naar een racer of een naked. Hij moet ook geschikt zijn voor Woon-Werk, eigenlijk moet ik er met pak en dossiers op kunnen stappen. Een tour of sport tour behoren tot de mogelijkheden. Het liefst na 2002 en een beetje een leuke fiets.

Ik heb zelf al eens gekeken naar een R1100S, K1200R en een K1200S en ik vraag me af welke hiervan de voorkeur heeft? Is er veel technisch mankement hierover bekend, of komt het omdat die jongen in een garage ziet en er gewoon veel BMWs rond rijden? Zelf ben ik wel een BMW fan, maar ik wil me niet beperken.
Ik wil uitgaan van een budget van ongeveer €6.000,- daar kan iets meer bij omdat ik een en ander kan regelen!

Alle suggesties zijn welkom! Dank alvast!

Een R1100s is (iig van die tijd) redelijk sportief, iig de zithouding.

Beetje afhankelijk hoe lang je bent, maar is een R1200gs geen optie?
Die R-blokken zijn redelijk bulletproof.
Voor 6000,- heb je ze vanaf 2004/2005 met nog redelijke km-standen en koffers.

Staat een 2005 zonder koffers met 52.000km voor 6250,- te koop op het GS forum.

TK: BMW R1200GS 2005


Een R1200r met scherm oid zou ms ook nog kunnen.
 
Bedankt voor je reactie Solex!

Een R1200GS vind ik er best leuk uit zien, maar je ziet ze zo veel... Kortom, niet echt mijn persoonlijke voorkeur maar ik ga het zeker in gedachten houden.

Thanks!
 
Quote
Een R1200GS vind ik er best leuk uit zien, maar je ziet ze zo veel... Kortom, niet echt mijn persoonlijke voorkeur maar ik ga het zeker in gedachten houden.

R1100s is dan een mooie oplossing.
Je ziet er niet zo héél veel meer, maar het is voor mij nog steeds de mooiste BMW ooit gebouwd.

Ik wist het wel....
 
R1100S eerder dan een K1200S?

Zijn ze allebei geschikt voor een langer (1.95m) manspersoon en/of langere stukken en/of hoe sportief is de zit?
 
Ron, de beste raad die ik kan geven is heel simpel.
Ga proefrijden, de meeste afstandrijders zweren bij een 1200gs maar ik houd het net een uur uit op zo'n ding..... rugklachten.
Jij kent jouw lijf het beste en weet redelijk vlot wat wel en niet goed zit. Vervolgens is het een kwestie van de voor jou de beste koop opzoeken.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R1100S gehad in 2006, vond die wat tam boven de 5.000 Rpm.
Heeft wel al bijna maximaal koppel bij 2-2.500 toeren, rijdt lekker lui.
En de remmen / telelever zijn top. :}

Is weg gegaan omdat ik wat sensatie miste.

Als ik opnieuw zou kiezen, dan ging ik daarom voor de K1200S.
Volgens mij ook meer geschikt voor grote mensen.
Maar ik heb er nog nooit opgezeten. :$
 
Laatst bewerkt:
Haha, in een motorzaak werd ik bestempeld als Ouwe Lul, omdat ik eens naar een K1200GT/RT boot c.q. slagschip ging kijken. Maar zoals ik schreef net mijn A2 naar A-onbeperkt weten om te zetten, dus.... 22 jaartjes 'jong'(?)
 
Bedankt voor je reactie Solex!

Een R1200GS vind ik er best leuk uit zien, maar je ziet ze zo veel... Kortom, niet echt mijn persoonlijke voorkeur maar ik ga het zeker in gedachten houden.

Thanks!

Wat kan t skele, of je ze veel ziet of niet, als jij het een goeie, mooie motor vind en t budget hebt, gewoon doen
 
zelf voor hetzelfde dilemma gestaan.

Ik heb een Honda Varadero uit 2007.
Mega betrouwbaar en geweldige fiets.
 
Met mijn (vrij zwakke onder)rug is een 1100s goed te doen, omdat je nog redelijk voorover zit. Zo heb ik eens in een lang weekend 4000 km weggetikt (op en neer naar Dubrovnik). Een uurtje op een 'comfortabele' leenmotor, een RT, gaf mij meer problemen...:(

Maar dat kan per persoon verschillen! Devies is dus proefzitten en proefrijden!
 
Navraag bij een bevriende monteur leerde mij dat er vrij veel (duurs) kapot kan gaan bij dergelijke modellen. Vandaar mijn vraag in de hoop dat u allen mee wil denken!

GSM monteur, verwarmingsmonteur, horlogemonteur ?
Ieder merk heeft zijn puntjes, maar over het algemeen zijn de meeste BMW's best bullitproof.





R1100S eerder dan een K1200S?

Zijn ze allebei geschikt voor een langer (1.95m) manspersoon en/of langere stukken en/of hoe sportief is de zit?

Heb je al wel eens gereden op een R of K van BMW ?

Je gooit ze nl nogal door elkaar maar een R is echt niet te vergelijken met een K.
Het motorblok is zo verschillend (en daarmee ook de rijbeleving ) dat je die 2 types echt niet naast elkaar kunt zetten en vergelijken.

K1200RS, leer ermee rijden en je bent all-round gezien onverslaanbaar op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan