Aermacchi ala d'oro 250 classic racer

Vandaag het voorwiel opgehaald *O*

[afbeelding]

[afbeelding]


Is een 230 4ls robinsonnaaf ingespaakt in 18 inc alu velg.

Paste gelukkig net in de voorvork anders had ik aan de slag gemoeten met andere kroonplaten.... Nu hoef ik niet een stapje terug *D

Nu nog op zoek naar orginele Aermacchi naaf ...........

Mooi ding , heb staan te twijfelen tussen deze en de Honda replica rem , de Honda genomen.
Komt deze bij bij John uit E. vandaan ?
Replicarem van Budamotrracing.
Laat de rem door een expert afstellen, remschoenen grijpen waarschijnlijk niet over het gehele opppervlak aan , was bij die van ons ook zo.
 
Koop de twee boeken van Jaap de Jong en je hebt in een klap alle gegevens van jouw aermacchi,de gevleugelde en AMF harley davidson.
Je krijgt veel info en ontzettend veel foto's van alle aermacchi-racers die er zijn/waren.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding , heb staan te twijfelen tussen deze en de Honda replica rem , de Honda genomen.
Komt deze bij bij John uit E. vandaan ?
Replicarem van Budamotrracing.
Laat de rem door een expert afstellen, remschoenen grijpen waarschijnlijk niet over het gehele opppervlak aan , was bij die van ons ook zo.


Hallo Howel.....

Is inderdaad gekocht bij john, is een vriend van me .....woont paar straten hier verder op in Eindhoven.

De honda naaf die je gekocht hebt ken ik. Dat is de juiste keuze voor je Honda!! Heb het project op de voet gevolgd!
Erg mooi geworden en nu vooraan mee racen bij de knmv!!! *D



Ga zelf met een vriend deelnemen aan het Belgisch kampieonschap 350 cc met een honda k4. Eerste westrijd is op Croix maar dat circuit ken je wel.

De rem moet nog goed worden afgesteld daar heb ik iemand voor in Son. Maar eerst maar eens een rijdend chassis bouwen.
 
Koop de twee boeken van Jaap de Jong en je hebt in een klap alle gegevens van jouw aermacchi,de gevleugelde en AMF harley davidson.
Je krijgt veel info en ontzettend veel foto's van alle aermacchi-racers die er zijn/waren.

Heey Kardon..

Ik ken de boeken!! Die wil ik zeker aanschaffen ik denk niet dat er een beter naslagwerk is.
Eerst nog lid worden van de Aermacchi club(papieren gaan morgen op de post :) )

Dit weekend schuren en plamuren en even kijken hoeveel de balhoofdpen verlengd moet worden. Dan kan ik de lagers gaan halen en beginnen met het voorwiel en de as
 
Ik heb nog een setje getrapte aluminium kroonplaten liggen die ik evt wel wil ruilen voor een setje rechte. Jij de Ceriani look en geen werk, ik een setje rechte wat ik nodig heb.

Hallo....tz

heb je een fotootje van de kroonplaten?

Ik denk dat je ze wil ruilen tegen de marzocchi kroonplaten? of de set die ik zelf vermaakt heb? Laat maar even weten...

Ben altijd benieuwd naar mooie kroonplaten! ;)
 
Ik bedoel de rechte Marzocchi's...

Fototje van het setje wat ik "over" heb, dit is standaard 35mm spul maar smoelt goed in een classic racer. Voor mijn project moet ik slaafs het origineel volgen en moet een setje rechte Marzocchi's erin.

Stuur maar een mailtje als je er iets mee kunt.



P3280017.jpg
 
Hallo TZ

Zijn mooie kroonplaten..... kan ze alleen niet gebruiken mijn poten hebben diameter van 34 mm.

De marzocchi platen zijn 32mm en wilde ik gaan opboren tot 34mm!

Ik denk dus niet dat we ze kunnen ruilen.
 
ja kan ook randje latoenkoper van 0.5mm om de poot doen, dan kan je 34mm poten in een 35mm kroonplaat gebruiken, had ik ook in mijn gt550 en werkte super!! dan kan je wel ruilen...
 
Ik bedoel de rechte Marzocchi's...

Fototje van het setje wat ik "over" heb, dit is standaard 35mm spul maar smoelt goed in een classic racer. Voor mijn project moet ik slaafs het origineel volgen en moet een setje rechte Marzocchi's erin.

Stuur maar een mailtje als je er iets mee kunt.



[afbeelding]

Dit is een setje van een guzzi, zijn inderdaad mooie plaatjes, zeker als je ze even de gaatjes dicht last en netjes op poetst. ik heb ze ook op mijn caferacer.
 
Als je wilt heb ik ook nog een vergelijkbare set in 32mm,......... bovenste kroonplaat is iets meer afgerond dan deze. Er zit genoeg vlees op de kroonplaten om ze uit te kotteren naar 34mm.
 
hallo TZ

Heb je daar een foto van :+

Als ze lijken op die andere set dan vind ik het goed!


dan moet je de marzocchi's wel opboren!!

Ik hoor het wel.......
 
Is even stil geweest!....... maar was met een tijdrovend karweitje bezig :Z ..... schuren, plamuren, spuiten, aflakken met 2k lak en nu is de Aermacchi rood.

full


De kuip en spatbord moeten nog dus weer schuren plamuren etc......
 
Na een drukke zomer nu weer tijd voor het Aermacchi project.

Ben met een paar zaken een stapje verder.

De kop heeft nu een inlaatdiameter van 29mm. De doorvoer was te klein voor de 29 mm dellorto die er op komt.

full


De kop heeft een grotere inlaatklep en nieuwe klepzetels. Als het goed is is alles weer netjes dicht.

full
 
..ziet er goed uit !
vraagje: je hebt de uitlaatklep gelijk gelaten, dus de originele diameter ? kan hij dan zijn lucht wel kwijt ?

(ps volgeens mij staat er op je werkbank een spuitbus kruipolie: ideaal om te testen of de kleppen 'luchtdicht' zijn !
 
Dit is de Dellorto ssi 29mm carburateur met losse vlotter.

full


full



Om de carburateur op de kop de monteren ben ik bezig geweest met het draaien van een inlaatspruitstuk.

Heb eerst een montageblok gemaakt uit 10mm dik aluminium. Dit wordt op de kop gemonteerd. Hierop wordt het eigenlijke spruitstuk geschroefd. Dan kan de carburateur erop.

full


full


full
 
Hallo Rickmania,

Ik vaar bij deze op het advies van iemand die het op de zelfde manier heeft gedaan.

De praktijk zal het echter nog moeten uitwijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan