aermacchi sx 250 zijspan

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
help ik ben besmet met het virus :( })

In een eerder topic heb ik al gemeld dat ik bezig ben met de restauratie van een aermacchi/HS sx 250 2 takt 1 cil.

Nou is het idee bij mij geboren om er een zijspan aan te fabrieken. Alleen welke?
Omdat het een lichte machine is moet er natuurlijk ook een lichte bak aan.

het geheel moet er ongeveer zo uit komen te zien:

full



wie weet welke lichte bak hier evt aan kan.

note: het heeft nog geen haast, want eerst moet de motor op zich klaar gemaakt worden
 
Dat ding op het bovenste plaatje is een Velorex, lekker licht (kunststof). Moet nog wel te vinden zijn, ik heb zelf een nette gekocht voor 300 euri (geplamuurd en gespoten, frame erbij, alles netjes in orde).
 
Dat ding op het bovenste plaatje is een Velorex, lekker licht (kunststof). Moet nog wel te vinden zijn, ik heb zelf een nette gekocht voor 300 euri (geplamuurd en gespoten, frame erbij, alles netjes in orde).
De middelste is een nieuw moddeletje velorex. En de onderste volgens mij ook. ;)


Zijn nieuw iets van 1700euro. Maar ik heb pas een complete voor 700euro 2dehands gezien. ;)

Voordeel van zo'n nieuwe = accesoires volop verkrijgbaar & geremd zijspanwiel. :)
 
Misschien is zo'n aluminium Duna zijspa iets voor jou? Die weegt nog geen 60kg en ziet er tamelijk gek uit. Er is een Duna topic HIER

full
 
Ja lijkt me wel wat, heb op de site van sander deze bak gezien:

full



lijkt me ook wel wat :)
 
Ik heb ook een cagivan sst 350, ik kom niet uit de afsteling, weet je een goeie sproeierbezetting voor me?
 
Ik heb ook een cagivan sst 350, ik kom niet uit de afsteling, weet je een goeie sproeierbezetting voor me?
nee, wet ik niet.

Maar weet wel een aantal mensen die je dat kunnen vertellen :)

Surf naar www.groups.yahoo.com ,zoeken naar aermacchi! aanmelden. mailtje verzenden. Dan moet het wel lukken! ook voor onderdelen en andere technische zaken! soort van MF, maar dan anders :)
 
En waar is dat dan ?
vind die dunna bakken wel interesant aangezien we die zelf ook nog 1 hebben.


Enneuh is anders een leuke watsonian monaco niets voor jou ? :+ ( zie signature :P )
 
Waarom dan niet gewoon een gereedschapkist met zijwiel eraan hangen? :+

of alleen een houten keukenstoel met zijwiel natuurlijk. :P
 
En waar is dat dan ?
vind die dunna bakken wel interesant aangezien we die zelf ook nog 1 hebben.


Enneuh is anders een leuke watsonian monaco niets voor jou ? :+ ( zie signature :P )

Hij woont in het westland, 's gravenzande geloof ik. Stuur je zijn telnr. wel ff via mail!

Zoek nog wel een bak, maar heb er a. geen haast mee :) b. niet te veel werk aan hebben :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan