Aermachi HD

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
11.913
1.546
Zag toevall

full
 
Laatst bewerkt:
Kheb er geen, maar dat mag van mij ooit wel eens veranderen! Doe mij ook maar z'on liggende eenpitter, geconstrueerd door dezelfde man als van de moto guzzi falcone (nog z'on geile dikke liggende 1pitter).
Ciao
 
Dat ben ik :) heb een Aermacchi hd sx 250 twee takt een cilinder. Welke al geruime tijd in staat van restauratie bevind. De motor staat bij mijn vader in Zeeland en zelf woon ik in Den haag. Dus van veel sleutelen zit er niet in. gelukkig heeft mijn pa het meeste schoonmaak en spuit werk al gedaan. en behoeft nu het motorblok nog wat aandacht. lees los halen/splitsen, pakkingen vervangen en weer opbouwen.

Zal nog wel enige tijd duren, mijn pa is nog al eens met zijn eigen motor op pad sinds ie in de vut zit :)
 
Kheb er geen, maar dat mag van mij ooit wel eens veranderen! Doe mij ook maar z'on liggende eenpitter, geconstrueerd door dezelfde man als van de moto guzzi falcone (nog z'on geile dikke liggende 1pitter).
Ciao

Alle respect voor Umberto Todero :} maar volgens mij was het toch Carlo Guzzi himself die de Falcone ontwierp. De Falcone is rechtstreeks terug te voeren op de allereerste door Carlo Guzzi ontworpen Guzzi-Parodi. Deze eencilinder 500cc blokmotor had een buitenliggend vliegwiel, een sterk overvierkante boring/slag verhouding van 88X82 mm, was uitgerust met dubbele ontsteking en met een vierklepskop met bovenliggende nokkenas die d.m.v. een koningsas werd aangedreven. Jaar van constructie? 1920 :} :}
 
Alle respect voor Umberto Todero :} maar volgens mij was het toch Carlo Guzzi himself die de Falcone ontwierp. De Falcone is rechtstreeks terug te voeren op de allereerste door Carlo Guzzi ontworpen Guzzi-Parodi. Deze eencilinder 500cc blokmotor had een buitenliggend vliegwiel, een sterk overvierkante boring/slag verhouding van 88X82 mm, was uitgerust met dubbele ontsteking en met een vierklepskop met bovenliggende nokkenas die d.m.v. een koningsas werd aangedreven. Jaar van constructie? 1920 :} :}
Ik heb het ff in pa's koetsie boek opgezocht; Guzzi (vliegtechnicus) nam alle techniek voor zijn rekening en Todero de financien. Ik denk dus dat je gelijk hebt :} .

ps. ben zelf een aankomend vliegtuigtechnicus O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je interesse hebt in die oude en mooie Aermacchi's moet je eens tot in Hongarije. Daar heb ik er hopen gezien die ingezet worden in veteranen wedstrijden.

J.
/fuck de motor-forum Oma ! Oud kan mooi zijn :)
 
Een kennis van mij heeft samen met zijn vader een bedrijf in deze dingen.
http://www.aermacchi-racing.com/ zij kunnen je iig wel het een en ander zeggen over deze dingen.
Mooie site zeg! heb er ff een vanaf geplukt...hier wordt ik nu echt geil van he..altijd maar die staande cilinders ;)

full


En die verkopen ze gewoon? ik zag er laatst een voor 5000..zal dit ook wel in de buurt komen '( maar het zijn natuurlijk geen straatfietsen :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie site zeg! heb er ff een vanaf geplukt...hier wordt ik nu echt geil van he..altijd maar die staande cilinders ;)

(Afbeelding)

En die verkopen ze gewoon? ik zag er laatst een voor 5000..zal dit ook wel in de buurt komen '( maar het zijn natuurlijk geen straatfietsen :)

Ja deze verkopen ze gewoon, ze maken ze helemaal zelf. Hebben de werkplaats aan huis! pas geleden een setje pakkingen gehaald voor mijn project :)

Update: heb net ook weer eens op hun site gekeken, verkopen nu ook complete frame sets icl tank, vering enz alleen zonder blok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan